PDA

View Full Version : Wie heeft er hier een Burns?



Jay75
19 oktober 2007, 01:32
Hoe klinken ze, waar kan je het mee vergelijken?
Ik snap wel als the Shadows, maar is het te vergelijken met een strat of telecaster? Of weer HELEMAAAL anders? Ik ben benieuwd, je ziet ze niet vaak maar vooral de Hank Marvin sig, in het wit, vind ik erg tof!

Jay75
20 oktober 2007, 12:38
HELEMAAL niemand??

Squier4ever
20 oktober 2007, 13:05
denk het niet, het verbaast me ook vrij weinig trouwens.... wat een gedrochten

Jay75
20 oktober 2007, 19:31
zeg dan niks :D

Pepe
20 oktober 2007, 19:45
Hoe klinken ze, waar kan je het mee vergelijken?
Ik snap wel als the Shadows, maar is het te vergelijken met een strat of telecaster? Of weer HELEMAAAL anders? Ik ben benieuwd, je ziet ze niet vaak maar vooral de Hank Marvin sig, in het wit, vind ik erg tof!

De ene burns is de andere niet he
De oude burns -ik heb een split jazz gehad- waren mooie gitaren met dunne snelle halsen die hopeloos gecompliceerd gebouwd waren. De trem van mijn splitjazz had zo'n 40 losse onderdelen meen ik mij te herinneren. De circuits waren ook mooi bedacht maar gecompliceerd, beetje zoals een Norton zich verhoud met een kawasaki; een bitch met karakter. Het geluid van die burns was een solide singlecoil geluid, zonder de twang van een tele en zonder dat zeepbellen geluid van een strat, beetje dunne P90.
De nieuwe Burns komt uit Korea en heeft alle karakteristieke elementen laten vallen waardoor hij kwa uiterlijk op een Burn lijkt maar niks van de ziel heeft.
Hoe die gitaren klinken? Waarschijnlijk zoals een nieuwe Hagstrom die uit dezelfde fabriek komt maar dan iets anders of een Epiphone Coronet die uit dezelfde.... Geen idee dus.