PDA

View Full Version : DreamAmp



lindos
18 oktober 2007, 22:46
Ik zoek naar mijn dreamamp, voor de experten; ik zoek een amp met de dynamiek en de crunch van een Tweed Fender Super Amp, de headroom van een Twin en de 'scheurfactor' van een Marshall :):)

Onbestaand? of Dr Z /Victoria ... regionen?


:)

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2007, 22:58
Bel me maar als je die vind.

Even serieus: ik denk dat je altijd wel op bepaalde punten inlevert.
Een amp met de headroom van een Twin en het dynamische opbreken van een Tweed gaat niet echt samen. Of je moet iets zoeken wat met meerdere kanalen dat precies weergeeft.

Overigens, een Twin is een open back combo met 2*12 inch speakers. Neem de JBL (oranje) varianten, heel andere types dan de gangbare types die je ziet onder een Marshall. Dat is vaak dan weer closed back, 4 speakers, greenbacks/G12H30. Met uizonderingen naar beide kanten toe. Niet te vergeten dat de een met 6L6 is uitgerust, en de ander vaak met EL34/KT66.
Prop dat maar eens in 1 grote mooie behuizing:)

"Een" Marshall is wat algemeen natuurlijk, er zijn zoveel. Maar stel dat je een wat moderne, JCM 800/2000 zoekt. Die hebben dan toch vaak geen echt lekker kanaal a la Twin.

Wat misschien het meest in de buurt komt: zo'n modulaire top van Egnater/Randall. (mod 100/50) Dat is volgens mij een poweramp waar je verschillende pre amp modules kunt inzetten die op een Vox, Superlead, Mesa, Deluxe Reverb etc. zijn gebaseerd. Zo op samples afgaand klinkt dat erg griezelig dicht in de buurt van zoals ik het graag zou zien, en jij het beschrijft.
Heb je het wel over Dr. Z/Victoria prijzen, maar kijk voor de gein eens naar de samples en reviews op het forum/youtube.

Speeddemon
18 oktober 2007, 23:30
Probeer voor de grap eens de nieuwe Fender Supersonic.
Het zou zo maar enigzins kunnen zijn wat je zoekt.
2-voudig clean kanaal (Bassman en Vibrolux circuits) en een zeer apart en vol/vet/mooi retro klinkend scheurkanaal, wat on-Fenderig klinkt. Moet je gewoon horen.

lindos
19 oktober 2007, 00:43
Probeer voor de grap eens de nieuwe Fender Supersonic.
Het zou zo maar enigzins kunnen zijn wat je zoekt.
2-voudig clean kanaal (Bassman en Vibrolux circuits) en een zeer apart en vol/vet/mooi retro klinkend scheurkanaal, wat on-Fenderig klinkt. Moet je gewoon horen.



Moet ik zeker eens uittesten!

lindos
19 oktober 2007, 00:44
Bel me maar als je die vind.

Even serieus: ik denk dat je altijd wel op bepaalde punten inlevert.
Een amp met de headroom van een Twin en het dynamische opbreken van een Tweed gaat niet echt samen. Of je moet iets zoeken wat met meerdere kanalen dat precies weergeeft.

Overigens, een Twin is een open back combo met 2*12 inch speakers. Neem de JBL (oranje) varianten, heel andere types dan de gangbare types die je ziet onder een Marshall. Dat is vaak dan weer closed back, 4 speakers, greenbacks/G12H30. Met uizonderingen naar beide kanten toe. Niet te vergeten dat de een met 6L6 is uitgerust, en de ander vaak met EL34/KT66.
Prop dat maar eens in 1 grote mooie behuizing:)

"Een" Marshall is wat algemeen natuurlijk, er zijn zoveel. Maar stel dat je een wat moderne, JCM 800/2000 zoekt. Die hebben dan toch vaak geen echt lekker kanaal a la Twin.

Wat misschien het meest in de buurt komt: zo'n modulaire top van Egnater/Randall. (mod 100/50) Dat is volgens mij een poweramp waar je verschillende pre amp modules kunt inzetten die op een Vox, Superlead, Mesa, Deluxe Reverb etc. zijn gebaseerd. Zo op samples afgaand klinkt dat erg griezelig dicht in de buurt van zoals ik het graag zou zien, en jij het beschrijft.
Heb je het wel over Dr. Z/Victoria prijzen, maar kijk voor de gein eens naar de samples en reviews op het forum/youtube.

Thanx voor de uitgebreide reply!
Is inderdaad een moeilijk te combineren vraag/oplossing, ik denk dat ik eens naar Pro Shop in Germany ga rijden , deze heeft verschillende Dr Z en Victoria amps ed. staan ..

LCH
19 oktober 2007, 10:55
Ik zoek naar mijn dreamamp, voor de experten; ik zoek een amp met de dynamiek en de crunch van een Tweed Fender Super Amp, de headroom van een Twin en de 'scheurfactor' van een Marshall :):)

Onbestaand? of Dr Z /Victoria ... regionen?
Ik denk dat er maar één oplossing is: een Tweed Fender Super Amp, een Twin Reverb en een Marshall naar keuze kopen. Dan heb je alledrie geluiden die jij wilt echt helemaal optimaal. Volgens mij is het technisch zo ongeveer onmogelijk om die drie geluiden, met dezelfde 'feel' enzo, in één amp te stoppen. Benaderen lukt misschien wel, maar je hebt het over een dreamamp. Dan is benaderen dus niet genoeg. ;)

Ik weet niet wat Dr. Z/Victoria kosten, maar gelet op de prijzen van de écht dure amps (die dus niet bij Feedback enz. staan), zou het zomaar kunnen dat je niet eens zo heel veel duurder uit bent als je de 3 amps afzonderlijk koopt die je zoekt.

vinni
19 oktober 2007, 11:15
Hmm ja....
Speel nu ook met een Fender en een Marshall.
Omdat beide in 1 versterker niet echt te vinden is.
Mijn Rivera's komen daar wellicht nog het dichts bij.

Groet,
Vinni

Magic Bean
19 oktober 2007, 12:52
Ik zoek naar mijn dreamamp, voor de experten; ik zoek een amp met de dynamiek en de crunch van een Tweed Fender Super Amp, de headroom van een Twin en de 'scheurfactor' van een Marshall


Line 6 Vetta 2? :roll:

lindos
19 oktober 2007, 13:48
Line 6 Vetta 2? :roll:


Spreek me dat Line 6 woord nooit meer uit :):)

lindos
19 oktober 2007, 13:48
Hmm ja....
Speel nu ook met een Fender en een Marshall.
Omdat beide in 1 versterker niet echt te vinden is.
Mijn Rivera's komen daar wellicht nog het dichts bij.

Groet,
Vinni


Rivera is inderdaad een knappe amp maar hij verbleekt met mijn oude Fender buizenklank!

Realeigo
19 oktober 2007, 13:52
Line 6 Vetta 2? :roll:

Burn the Heretics!

Erikt
19 oktober 2007, 14:07
En als je toch al richting duitsland vertrekt kun je daar misschien ook wel gelijk even de Two Rock versterkers uittesten.. De naam zegt het al ;)

Squier4ever
19 oktober 2007, 16:08
Spreek me dat Line 6 woord nooit meer uit :):)

wel eens een vetta gehoord dan? daar kun je magistrale sounds mee te voorschijn toveren hoor....

a.c.
19 oktober 2007, 16:23
valvetech...........

faasie
19 oktober 2007, 18:24
Hughes & Kettner TriAmp mk2, of trilogy :D Klinkt niet als een fender, klinkt ook niet als een marshall, klinkt wel geweldig clean, crunch en scheur.

Dirkdewaard
19 oktober 2007, 20:18
Ik zocht ook zoiets en ben er achter gekomen dat category5 amp een versterker gaat maken die 2 kanalen heeft 1 is twin de ander JTM45 t/m JCM800.


Ik zal die email nog even zoeken.






O Ja, 3300 dollars..... :)

lindos
19 oktober 2007, 20:56
Ik zocht ook zoiets en ben er achter gekomen dat category5 amp een versterker gaat maken die 2 kanalen heeft 1 is twin de ander JTM45 t/m JCM800.


Ik zal die email nog even zoeken.






O Ja, 3300 dollars..... :)


Klinkt interessant, ik blijf er toch bij dat elke nieuwgebouwde amp nooit zo mooi gaat klinken als een vintage amp, tenzij je de caps begint te tweaken zodat je de juiste sound krijgt (zolas ze bij Victoria doen) of oude parts gaat gebruiken (Dumble)

Ik moet zeggen dat de Blues DeLuxe Combo 40 Watt Tweed reissue die ik vandaag heb geprobeerd heb écht lekker klonk!
En voor 780€ !! Damn! Had zelfs een lekkere reverb zoals de Vibrolux er eentje heeft...

Jammer dat je een amp nooit tot de 'fullest' kunt testen in een winkel, je zou hem echt op een optreden moeten testen..

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 21:12
Bogner XTC....lol :hippie:

Dirkdewaard
19 oktober 2007, 21:23
Klinkt interessant, ik blijf er toch bij dat elke nieuwgebouwde amp nooit zo mooi gaat klinken als een vintage amp, tenzij je de caps begint te tweaken zodat je de juiste sound krijgt (zolas ze bij Victoria doen) of oude parts gaat gebruiken (Dumble)

Ik moet zeggen dat de Blues DeLuxe Combo 40 Watt Tweed reissue die ik vandaag heb geprobeerd heb écht lekker klonk!
En voor 780€ !! Damn! Had zelfs een lekkere reverb zoals de Vibrolux er eentje heeft...

Jammer dat je een amp nooit tot de 'fullest' kunt testen in een winkel, je zou hem echt op een optreden moeten testen..

Joe Bonamassa heeft zijn oude plexi ingeruild voor een Category5 amp.
Dat zegt heel veel denk ik. Nooit zo mooi is misschien wat overdreven.
Ik heb 2 marshalls een 1970 50watter en een 1967 100watter. Ze klinken goed, maar een category5 zou ik graag nog erbij willen hebben.

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 22:03
Ze klinken goed, maar een category5 zou ik graag nog erbij willen hebben.

Dan behoort ie zeker weten tot de categorie 'beste versterkers' :D