PDA

View Full Version : Metal tabs in E/Eb



GeofJackon
18 oktober 2007, 21:09
Weet er iemand soms een paar metal liedjes/riffs in E/Eb stemming met (liefst) gegallopeer (niet van iced earth) en redelijk zwaar (stijl van unearth etc)

hendrix_appendix
18 oktober 2007, 23:02
Laat me even denken...ehm...


SLAYER!!!!!!!???

Raining Blood, Angel of Death, nog beter leer gewoon heel Reign in Blood en daarna Metallica's Master of Puppets. Lijkt me dat je dan een heel eind bent.

pol
19 oktober 2007, 10:22
slayer, exodus, testament, megadeth, anthrax, annihilator etc...

Zulord
19 oktober 2007, 11:09
dethklok - thunderhorse gallopeerje aars der af :P

GeofJackon
19 oktober 2007, 17:26
ik zei in E/Eb stemming.

Vonk
19 oktober 2007, 19:54
ik zei in E/Eb stemming.

Ja en dan wil je redelijk zwaar? Downtunen geeft je een zwaar geluid.

Snelle gallops zitten in Battery van Metallica en Slayer's Raining Blood. Wil je echt goed worden dan is Iced Earth toch echt wel een goede trainer. Vind je de riffs niet leuk ofzo? 1776 is een leuke opwarmer en Coming Curse heeft een gave mainriff.
Bij thrash (en heavy en power metal ook wel) vind je de meeste gallops, zoek zelf naar nummers van bands die jij leuk vind.

Ik denk trouwens dat Run To The Hills bij iedere metalfan wordt genoemd als het nummer waar gegallopeerd wordt.

GeofJackon
20 oktober 2007, 12:20
ik vind iced earth heel goed, maar ik wou ook eens iets anders proberen.
Parkway Drive vind ik ook heel goed maar k heb geen zin om 3 dagen te zitten prullen vooraleer men Floyd brug terug goed staat

Azrael
20 oktober 2007, 12:26
ik vind iced earth heel goed, maar ik wou ook eens iets anders proberen.
Parkway Drive vind ik ook heel goed maar k heb geen zin om 3 dagen te zitten prullen vooraleer men Floyd brug terug goed staat

Dan moet je dat toch maar leren als je metal wilt spelen want dat staat niet zo gek vaak in normale stemming. Stelt ook geen bal voor om te doen. Desnoods blokkeer je hem tijdelijk. Das gewoon het nadeel van een Floyd.

Vonk
20 oktober 2007, 14:51
1 Van de redenen waarom ik in het begin voor de LP koos, een Floyd vond ik teveel klooien als ik in het begin veel verschillende stemmingen zou willen proberen.
Oplossing: koop veel gitaren die allemaal een andere stemming hebben :) Ik heb 2 vaste bruggen in E en D staan, de volgende krijgt denk ik een tremolo.
Alleen weet ik nog niet wat dat gaat betekenen voor mijn palmmutes...

GeofJackon
21 oktober 2007, 14:15
Is er niet zo'n regeltje dat je snaren n dikte moeten hebben zodat je de veren van je floyd niet moet bijstellen als je lager stemt

Raffel
21 oktober 2007, 17:19
nee...........

Tias
22 oktober 2007, 13:46
gewoon floyd vast, en dan kan je wel switchen tussen E en D, als je lager gaat heb je toch wel dikkere snaren nodig.
(snaren tussen E en D zijn ongeveer .10 tot .49
Wil je lager neem dan .12 tot .56

Dat is wat ik ongeveer gebruikt