PDA

View Full Version : Verplichte kost!! Jeff Buckley.



-geert-
18 oktober 2007, 20:22
http://www.youtube.com/watch?v=siNsgbIWhAQ

Hee hier een filmpje van Jeff Buckley.. zal vast en zeker al wel keertje langs zijn geweest..maar voor degene die de muziek nog niet kent (kan me het voorstellen want ik heb et ook pas vorige maand voor het eerst gehoord) Echt geweldige muziek!! Ben het echt constant aan het draaien. Zang melodie akkoorden enzz bekijk meteen ff de andere nummers zoals halleluja, so real, forget her, en de rest!! Kan effe wenne zijn maar als je het eenmaal wat vaker luisterd SUPPER :hippie: GRTZ Geert

Melon1510
18 oktober 2007, 21:10
Heb veel over hem gehoord, stond een aantal maanden geleden een artikel over in de Gitarist. Ik zie het album bij iedere kennis van me staan en denk steeds: daar moet ik eigenlijk wat van gaan downloaden als ik thuiskom. (...redelijk politiek incorrecte opmerking misschien).
Maar goed, ben toch van plan het album te gaan kopen binnenkort, ook al ken ik hem verder niet. Die link klinkt erg apart, maar wel goed 8-)

FruscianteFan
18 oktober 2007, 22:35
Het hele album Grace is echt geweldig :D

joesman
18 oktober 2007, 22:53
Voor mij is Grace dé allerbeste plaat uit heel de geschiedenis van de popmuziek!!!

En ja,hij heeft inderdaad ook wel gejat van zijn grote voorbeelden (waaronder Led Zeppelin), maar met deze plaat steekt hij ze gewoon los voorbij.

Helaas: Only the good die young.

FruscianteFan
19 oktober 2007, 08:58
Het album waar hij mee bezig was voordat hij stierf, (uitgebracht als) Sketches For My Sweetheart The Drunk, is ook lang niet zo goed als Grace.

joesman
19 oktober 2007, 14:30
Dat klopt,maar hij zelf had ook niet de bedoeling die nrs uit te brengen,hij was er niet tevreden over en wilde volledig opnieuw beginnen.

Michael AE
19 oktober 2007, 15:24
Gary Lucas heeft volgens mij veel geschreven voor Grace, dus het lijkt me logisch dat het werk van Buckley zelf iets anders klinkt.

Azrael
19 oktober 2007, 15:27
Everybody here wants you

Is ook een erg mooi nummer van hem. Leuke zang. Heel lieflijk met veel falsetto.

BamBuFan1
19 oktober 2007, 16:06
http://www.youtube.com/watch?v=siNsgbIWhAQ

Hee hier een filmpje van Jeff Buckley.. zal vast en zeker al wel keertje langs zijn geweest..maar voor degene die de muziek nog niet kent (kan me het voorstellen want ik heb et ook pas vorige maand voor het eerst gehoord) Echt geweldige muziek!! Ben het echt constant aan het draaien. Zang melodie akkoorden enzz bekijk meteen ff de andere nummers zoals halleluja, so real, forget her, en de rest!! Kan effe wenne zijn maar als je het eenmaal wat vaker luisterd SUPPER :hippie: GRTZ Geert

Zorg dat je Live at Sin-E (het liefst de deluxe versie) te pakken krijgt. Buckley live solo met enkel zijn Telecaster in één of ander koffiehuis... KippeNvel! En het laat ook goed horen dat Buckley een prima gitarist was.

PS: Stoned zwemmen zou verboden moeten worden!

Herman
20 oktober 2007, 20:38
Eerlijk gezegt had ik er tot gisteren nog nooit echt goed naar geluisterd. Maar ik was eigenlijk toch wel benieuwd, had weleens gelezen dat Matt Bellamy (Muse) redelijk door die vent geispireerd raakte, en aangezien Muse een van mn favoriete bands is, werd het dus wel nodig tijd dan in elk geval eens een goeie luister poging te wagen. En ik kan maar tot 1 conclusie komen: Geweldig! Niet alleen een veromd goeie muziekschrijver, maar kan ook nog een behoorlijk potje spelen, en zn zang vind ik helemaal geweldig. Toevallig kwam ik vandaag in een platenzaak en heb ik direct maar een cdtje gekocht van de beste man (grace), tot dusver erg blij mee. Ik zeg: Bedankt voor deze tip! :)

Rinze
20 oktober 2007, 21:28
Net een Live-DVD gekocht die zo'n beejte overal in de aanbieding was. Wel mooi maar zo nu en dan gaat de beste man ineens een kwartier staan jodelen :o moet ik misschien nog even aan wennen

woutB
27 oktober 2007, 00:09
Vind het helemaal kut.
een van de weinige cd's die ik weer verpatst hebt.

Ik snap echt die hele hype niet.

Pepe
27 oktober 2007, 00:22
heb die cd jaar of 10? geleden gekocht, weinig draaiuren gemaakt wegens te hoog new age gehalte
nu hij op mijn werk in mijn Itunes zit komt ie af en toe voorbij in mij koptelefoon -momentje voor jezelf- maar dan toch even de Ramones of Clash eroverheen om de boel weer in balans te brengen

hoofd
27 oktober 2007, 00:54
Vind het helemaal kut.
een van de weinige cd's die ik weer verpatst hebt.

Ik snap echt die hele hype niet.

Word!!

Same here..

hendrix_appendix
27 oktober 2007, 02:29
Vind het helemaal kut.
een van de weinige cd's die ik weer verpatst hebt.

Ik snap echt die hele hype niet.

Ghehe, dat meningen zo ver uit mekaar kunnen lopen. Op mijn begrafenis (duurt nog ff) mogen ze iig Hallelujah draaien. Cheesy, ik weet het...