PDA

View Full Version : cubase en vst plugins



cardinal
18 oktober 2007, 20:08
Hoi allemaal,

Ik heb nu cubase 5.1 en wil over naar sx3. Nu heb ik geen zin om al mijn plugs weer opnieuw te moeten installeren. Maar moet dat eigenlijk?

Of kan ik de vst plugin directory ongemoeid laten en pakt sx die automatisch op? Of is dit te simpel gedacht?

Waar kan ik de freez functie trouwens vinden/gebruiken in sx. Ik kan dat maar niet vinden. Ook niet na lezen van de gebruiksaanwijzing.

STW
18 oktober 2007, 21:11
volgens mij werken iig bepaalde plugins wel gewoon, omdat die enkel en alleen uit het dll-bestand in je plugin-map bestaan
er zijn ook plugins waar andere files bij horen.. ik weet niet of die gaan werken

wat betreft 'freez'
al eens gegoogled op 'freeze'? met een e dus

bert k
18 oktober 2007, 21:45
Hou het simpel, en laat 5.1 gewoon staan. Dat staat niet in de weg, en hij pikt vanzelf de plugins mee.

Ic3gl0vE
18 oktober 2007, 21:53
Als SX je plugins niet automatisch pakt, moet je je oude plugin map toevoegen binnen SX.

Roman
19 oktober 2007, 08:06
Bij het upgraden naar een nieuwe versie blijft de steinberg/vst plugin map gewoon staan en gaat deze mee in de upgrade. MITS je, uiteraard, niet eerst de oude Cubase INCL de VST folder de-installeert.

Het "behouden" van je plugins bij herinstallatie van bijvoorbeeld Windows/cubase/nuendo etc: Hangt dit helemaal van je plugin af.

Er zijn, gellukig, een heleboel plugins die bestaan uit enkel één DLL file welke je in de steinberg VST plugin folder plaatst. Cubase zit bij opstarten de DLL en registreert het binnen zichzelf.

DIE plugins kun je makkelijk transporteren naar bijvoorbeeld een VST map op een andere schijf of wat ook.

In cubase/nuendo kun je bij de PLUGIN setup een extra plugin folder aangeven, verwijs naar je nieuwe map en viola. Makkelijk als je je pc opnieuw installeert.

cardinal
19 oktober 2007, 23:39
Maar kan ik 5.1 zonder problemen laten staan. Ik hoor altijd van die tandarts verhalen dat dat niet kan. Werken 5.1 en sx naast elkaar (ik start ze niet beiden op hoor)? Dan verwijs ik inderdaad naar de plugin folder.

De freeze functie heb ik op gegoogled, maar toch kom ik er niet uit. Is er niet een simpele freeze button ofzoiets?

Ic3gl0vE
20 oktober 2007, 12:38
google op cubase sx freeze en zie:

http://www.soundonsound.com/sos/Oct04/images/qaa1cubasefreeze.l.jpg

Die oranje knop met die ijsster erin is het.

cardinal
24 oktober 2007, 23:13
geweldig, ik zat de hele tijd maar te zoeken bij het kanaal en nooit bij de vst plug zelf. Heb ook lopen googlen maar kwam er niet uit.

Hier kan ik echt wat mee.

Maar kan ik nu 5.1 en sx naast elkaar laten draaien?

Ic3gl0vE
24 oktober 2007, 23:21
Als je ze niet tegelijk opstart moet het kunnen.
Je kunt cubase SX projecten niet openen in cubase VST trouwens, dus dàt werkt niet.