PDA

View Full Version : Beginnersbassen



Pagina's : [1] 2

Whiplash
27 mei 2006, 15:10
Ik speel nu een jaar of 2/3 gitaar en wil nu ook wel een bas erbij,
nu kan ik deze kopen voor 100 euro :

http://pic18.picturetrail.com/VOL905/3212915/10443592/150210506.jpg

is van het merk Stagg
ik heb zelf helemaal geen verstand van basgitaren, dus is dit een goede bas voor de prijs of juist niet?

nielsduursma
27 mei 2006, 15:44
als je al een tijdje gitaar speel zul je ook wel weten hoe men over stagg denkt.
al hoor ik toch van velen dat hun bassen best te pruimen zijn.

almarvk
27 mei 2006, 16:52
De bassjes zijn prima, mits ze goed zijn afgesteld.

Ik vind dit trouwens wel een gedrocht...

artcore
16 juni 2006, 13:57
De prijs is goed, alleen zijn stagg bassen vaak erg slecht qua afstelling en geluid.
Punt is dan vaak dat je het ding moet verbouwen om er iets leuks uit te halen.
Maar.......soms heb je wel eens geluk ! Ik zou zeggen probeer hem eens uit.
Aan de andere kant heeft ibanez, yamaha en squier een betere keus aan bassen voor de (beginnende) bassist.

Whiplash
25 juni 2006, 12:59
Ik heb m gekocht!, ik heb een vraag : als ik er op speel klinken de onderste 2 snaren veeeel zachter dan de bovenste..zou dit kunnen komen omdat ik nu op een gitaarversterker speel of is dit normaal voor een bas?

Daniël_san
25 juni 2006, 15:25
komt waarschijnlijk door je gitaarversterker. (je bedoelt toch de laagst klinkende snaren?)
Je speakers zijn niet gemaakt om die frequenties te weergeven, dus klinken ze minder.

Whiplash
25 juni 2006, 15:57
nee, de 2 laagste snaren ( dus de zware bas tonen ) klinken prima, alleen de wat hoger klinkende snaren zijn echt veel zachter..vooral de aller hoogste snaar. die klinkt bijna even zacht als zonder een versterker...
ik ga toch over een week of 2 een bas versterker halen, hopelijk helpt dat

masterwilliam
25 juni 2006, 18:18