PDA

View Full Version : Fernandes 62 Reissue (law suit) of andere



Petekay
18 oktober 2007, 19:36
Beste mensen

Heeft iemand ervaring met de Fernandes 62 Reissue (lawsuit)
ik zoek n.l. een reissue strat voor erbij, misschien Tokai ?

Zelfbouw gaat me niet lukken, 2 linkerhandjes helaas ;)

Eko
18 oktober 2007, 22:12
De gitaren die je noemt zijn nogal prijzig. Uiteraard zijn ze ook best goed, maar meestal moeilijk aan te komen in originele staat. Je zou als alternatief kunnen kijken naar een `60`s reissue uit Mexico. Of , als je dol wilt doen, een American vintage `62 reissue. Volgens mij de beste serie van Fender in prijs/prestatie vergelijking.

Luke-wannabe
18 oktober 2007, 22:25
De Fernandes ken ik goed, en dit is echt een zeer relaxte gitaar. Vergelijkbaar met Fender Japan wat voor mij echt het ultieme walhalla is.

Petekay
18 oktober 2007, 23:01
Of , als je dol wilt doen, een American vintage `62 reissue


Van horen en zeggen schijnen tokai gitaartjes uit begin / mid jaren 80 vaak betere reissues te zijn dan van Fender zelf. Daarnaast is Fender te duur :chicken:

Heb vanavond wat bekeken op internet. Toch aardig wat law suits kunnen vinden.

Hier een filmpje van een gast met een Tokai.
http://www.youtube.com/watch?v=Lx3Gr1v0D4c

die sound is super! Alleen geen idee wel type Tokai hij bespeelt. Ik gok een Tokai Springy Sound??

Stratman70
18 oktober 2007, 23:16
Is een Goldstar sound

Eko
19 oktober 2007, 11:30
De Tokai`s en Fernandez zijn inderdaad goed, zoals ik al zei. Menigeen is echter door de jaren al een keer ge,,upgrade,, . Goede exemplaren uit begin jaren `80 zijn niet goedkoop. Een Tokai in goede staat kost meer dan een nieuwe Mex.

Dweezman
19 oktober 2007, 11:38
ik heb 2 Tokai Silver Stars, beide uit '81, daarnaast bezit ik en aantal Fenders en heb 'r paar meer gehad. Ik vind de originele pickups van de Tokai beter en meer 'Fender' klinken dat de fenders zelf. (kan dat?) Maar heb ze toch vervangen, omdat ze niet met high gain uit de voeten kunnen. Maar dat heeft meer te maken met de muziek die ik speel, dan de kwaliteit van de pups. Een oudere Tokai doet imho niet onder voor een Fender uit die periode. Ze zijn daarnaast qua body shape nog eens natuurgetrouwer dan Japanse reissues die ik gehad heb. Ze lijken ranker en authentieker.

(neemt niet weg dat er ook prachtige MIJ zijn)

Petekay
19 oktober 2007, 12:46
Hebben jullie naast Tokai ook ervaring met Greco (supersound) ?
Deze zijn nog wat betaalbaarder dan Tokais.

weet iemand misschien ook welk type Greco dit is?
http://www.youtube.com/watch?v=4F5mveXfjFg

Stratman70
19 oktober 2007, 12:51
Ooit eens op een Greco LP custom gespeeld en mien bek viel oop'n van verbazing! Greco's zijn ook erg goede kopieën. Maar elke gitaar is weer anders natuurlijk.

Petekay
19 oktober 2007, 12:54
Ooit eens op een Greco LP custom gespeeld en mien bek viel oop'n van verbazing! Greco's zijn ook erg goede kopieën. Maar elke gitaar is weer anders natuurlijk.

Ik krijg de indruk dat je heel veel strats heb (gehad) ;)
Naar welke stratkopie gaat jou voorkeur voor '60 sound?

BamBuFan1
19 oktober 2007, 16:14
De Fernandes ken ik goed, en dit is echt een zeer relaxte gitaar. Vergelijkbaar met Fender Japan wat voor mij echt het ultieme walhalla is.

+1. Ik heb wel eens op een Fernandes Strat 'The revival' gespeeld: topding!!

(en ja, Fender Japan is echt geweldig, behalve soms de elementen maar dat is te fixen itt de Amerikaanse strats die vaak ronduit slordig gebouwd zijn, en dat verhelp je niet zomaar even).

heavy-metal-thunder
19 oktober 2007, 16:32
Hebben jullie naast Tokai ook ervaring met Greco (supersound) ?
Deze zijn nog wat betaalbaarder dan Tokais.

weet iemand misschien ook welk type Greco dit is?
http://www.youtube.com/watch?v=4F5mveXfjFg

Ik heb een Tokai springy sound st-50 en is echt wel een goede gitaar. Greco is wel goedkoper, maar zou toch mindere kwaliteit zijn (geen dimarzio pu's, basswood body).

heavy-metal-thunder
19 oktober 2007, 16:33
Is een Goldstar sound

ben je daar zeker van? Ik kan het logo niet goed zien, maar lijkt toch een fifites copy??

heavy-metal-thunder
19 oktober 2007, 16:37
Van horen en zeggen schijnen tokai gitaartjes uit begin / mid jaren 80 vaak betere reissues te zijn dan van Fender zelf. Daarnaast is Fender te duur :chicken:

Heb vanavond wat bekeken op internet. Toch aardig wat law suits kunnen vinden.

Hier een filmpje van een gast met een Tokai.
http://www.youtube.com/watch?v=Lx3Gr1v0D4c

die sound is super! Alleen geen idee wel type Tokai hij bespeelt. Ik gok een Tokai Springy Sound??

euh, ik vind Fender niet te duur, ttz, niet alle Fenders. Een American Vintage 62ri, met case erbij, koop je 2dehands voor 900. Als je deze kwaliteit wil dan moet je al naar een Tokai ST-80 gaan (nitro lak...) en dan ben je meer kwijt... als je er al een tegenkomt. Zelf heb ik een Tokai springy sound st-50 (is kopie van 50's strat, '57 meen ik) goeie gitaar, zit in de prijs- en kwaliteitsklasse van een Japanse 62 ri (wel eentje bestemd voor de Japanse markt)