PDA

View Full Version : Mini Humbuckers in mijn gitaar



Jay75
18 oktober 2007, 17:50
Ik heb een cheap epi Wilshire gitaartje.

Origineel zaten op het oorspronkelijke model mini-humbuckers ipv normale humbuckers.

Is het mogelijk om in mijn gitaar ook mini-humbuckers te plaatsen of hou je dan ruimte over? Of kan je ze kopen met "omlijsting" dus mini-humbuckers in humbucker formaat?

Linkjes naar websites zijn zeer welkom!

Agent_Smith
18 oktober 2007, 18:19
Ik weet niet op welke miniHBs je doelt, maar als je die van Gibson bedoelt (LP Deluxe, Firebird), die zijn incl. omlijsting dezelfde maat als een P90.
Als je normale HB gaten hebt, dan hou je dus ruimte over idd.

Luke-wannabe
18 oktober 2007, 22:29
Je kunt gewoon zelf een slagplaat maken. Ik heb dat ook met mijne gedaan. Dan kun je ze daar in monteren zeg maar.

Jay75
19 oktober 2007, 00:10
Nou, het gaat om die Epi Wilshire die jij ook hebt, die 2 elementen zitten los van de slagplaat. Dus dan kan het eigenlijk niet? of gewoon wat ruimte over?

Jay75
19 oktober 2007, 00:11
Ik weet niet op welke miniHBs je doelt, maar als je die van Gibson bedoelt (LP Deluxe, Firebird), die zijn incl. omlijsting dezelfde maat als een P90.
Als je normale HB gaten hebt, dan hou je dus ruimte over idd.

Ik heb in mn Crestwood mini ( ik denk gibson? ) humbuckers, en zoiets wil ik nu ook in de Wilshire gaan zetten, mits mogelijk. Bigsby erop en gaaaaann!!

Luke-wannabe
19 oktober 2007, 01:21
Nou, het gaat om die Epi Wilshire die jij ook hebt, die 2 elementen zitten los van de slagplaat. Dus dan kan het eigenlijk niet? of gewoon wat ruimte over?
Je kunt tog de humbuckerringen in de slgplaatverwerken? Volgens mij kan het gewoon.
Dat je zeg maar de slaplaat het werk laat doen van wat de humbuckerringen normaal doen..

Jay75
19 oktober 2007, 11:21
Niet bij het brugelement, kijk maar eens goed op je gitaar ;)

Luke-wannabe
19 oktober 2007, 13:13
Jah okeej, maar daar valt vast ook wel iets voor te fabriceren denk ik toch?