PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Jackson DK7 Christian olde wolbers?



universe777
18 oktober 2007, 14:39
Ik denk er over om er een aan te schaffen, maar hoor verschillende berichten: van "super" tot "net niet"...
Zijn hier mensen die hem hebben/gehad hebben?
Ik zit er over te denken om hem te bestellen maar dat is aanbetalen en kopen... ik twijfel nog een beetje.
Info is welkom.

*edit*

ik weet dat iemand een jaar geleden dit ook gevraagd heeft. Toen waren er weinig die er wat van wisten. Mischien nu?

Tho
18 oktober 2007, 15:44
Het is een hele goeie Japanse jackson, dat staat vast. Hij is lekker no-nonsense en heeft een ebben toets (!)

Mag ik je ook de Schecter Hellraiser C7 aanraden?

universe777
19 oktober 2007, 10:00
Thanks. Die Schecter heeft toch een langere schaal lengte?

Kaïn
19 oktober 2007, 10:02
Schaal lengte is geen nederlandse term, de juiste term is "mensuur". Anyway, volgens mij hebben ze gewoon de zelfde mensuur, zou geen probleem moeten opleveren.

Mr.Fingers
19 oktober 2007, 10:14
Schaal lengte is geen nederlandse term, de juiste term is "mensuur". Anyway, volgens mij hebben ze gewoon de zelfde mensuur, zou geen probleem moeten opleveren.

Taalgestapo???

Beide hebben een mensuur/nuttige snaarlengte/... van 34 inch als ik me niet vergis

Dribbel_
19 oktober 2007, 10:17
maar hoor verschillende berichten: van "super" tot "net niet"..

Dat krijg je hier waarschijnlijk ook. aangezien een gitaar niet gewoon "goed" of "slecht" is dat blijft natuurlijk relatief

Maar verder zelf geen ervaring mee :chicken:

Tin
19 oktober 2007, 13:06
voorzover ik gehoord heb zijn dat goede gitaren.

Alleen volgens sommige internet reviews kan de electronica het begeven na enkele maanden ,,(switches , pots )

Mephistocles
19 oktober 2007, 13:15
Beide hebben een mensuur/nuttige snaarlengte/... van 34 inch als ik me niet vergis

Snaarlengte is uit den boze. Het is mensuur. Snaarlengte kan zijn van je topkam tot je zadels (dat is door de intonatie altijd iets korter of langer), of snaarlengte is de snaar van waar die je gitaar ingaat tot en met de windsels, dat deel is namelijk ook nuttig voor je klank (zonder die stukjes snaar tussen je topkam en je mechaniek mis je een stuk sustain, bijvoorbeeld), of je bedoelt de gehele snaar, ongeknipt.

Dus lieve mensen, taal is een communicatiemiddel. Een d of t verkeerd(t?) geeft niet, de boodschap komt over, en daar gaat het om.

Maar de term snaarlengte kan misleidend zijn. Dus: HET IS MENSUUR!