PDA

View Full Version : Vox AD50VT luid genoeg voor repetities?



Kim Wilson
18 oktober 2007, 13:18
Ik wil nog eens een versterker voor thuis, en eventueel ook voor repetities. Met een 15 wattertje ben je zo beperkt. Dat lijkt me enkel een oefenampje voor thuis, meer niet. Ik wil graag wat flexibeler zijn. Dus ook één die ik met repetities en eventueel kleine gigs in kan zetten. Maar hij moet thuis ook goed klinken. Juist thuis, zelfs.

Mijn stijl is bluesgericht, maar een uitstapje naar rock moet ook mogelijk zijn. Ik wil geen hi-gain, dat is helemaal niet mijn ding. Ik wil een redelijke clean, crunch en een overdrive/distortion. IMO zit ik dan met een Vox wel goed, toch?

Kom ik weg met een AD50VT 1x12? Of zou zelfs een 30 watter voldoende zijn? Gaarne uw ervaringen. :)

Kim Wilson
18 oktober 2007, 14:04
Hmmm, niet veel AD50VT-gebruikers?

Bins
18 oktober 2007, 14:19
In de begintijd van m'n bandje speelde ik altijd over een skettige h&k 50watt attax combo. Klonk nergens naar, maar volume zat. En onze drummert slaat echt beheurlijk hard.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je met 50watt in de "problemen" komt. Vooral als je niet super high gain speelt.

Edit: niet op de grond zetten natuurlijk, maar zo ver was je zelf vast ook al

johantipker
18 oktober 2007, 14:40
de 30 watter met 10 inch speaker zal wat te krap zijn, met de 50 watter moet je t redden.... en anders... neem je er 2!

Squier4ever
18 oktober 2007, 14:54
die 15 watter gaat al godskolere hard, dus met een 50 watter ga je makkelijk meekunnen.....

Mr.Bluesbreaker
18 oktober 2007, 14:58
He Hans,

ik heb onlangs een VOX Tonelab LE aangeschaft. Een bakje van een halve meter breed en een kilo of 5 met alle opties die je wilt. En je weet hoe allergisch ik voor modeling en al die digispullen ben natuurlijk. Gelukkig geen plastic behuizing en knoppen, lekker degelijk metalen en chromen onderdelen.

Toch heeft het ding in de cleane en licht overstuurde modellen best een behoorlijke dynamiek nog. Sterker nog, als ik echt geen zin heb om 2 amps mee te spelen met een optreden, dan neem ik gewoon een gitaar mee, 2 kabels en de Tonelab. Plug de boel in de zanginstallatie en evt. terug op je monitor, klaar. Wel even een repetitie een paar geluiden goed op elkaar afstellen.
Thuis speel ik er in de late uurtjes mee op de zangmonitoren of op de studiomonitoren. Bij oefensessies zijn de versterkers zo verrot dat ik die niet eens meer inprik, gewoon de Vox op de zanginstallatie.

Die AD serie ken ik verder niet uit eigen ervaring, maar is dat niet ongeveer hetzelfde als de Tonelab, maar dan in combovorm?

marter544
18 oktober 2007, 15:06
50 watt moet zat zijn, helemaal voor een blues band. Bij mij op school staat de 30 watt versie, en das ook nog te doen, maar het klinkt een beetje dun door de 10" speaker.

Kim Wilson
18 oktober 2007, 15:15
die 15 watter gaat al godskolere hard, dus met een 50 watter ga je makkelijk meekunnen.....
Het gaat wel om de AD (Valvetronix), niet de AC (buizen).


Oké, thanx allen. Hard zat dus. En hoe klinkt het ding op huiskamerniveau?

Squier4ever
18 oktober 2007, 15:24
Het gaat wel om de AD (Valvetronix), niet de AC (buizen).


Oké, thanx allen. Hard zat dus. En hoe klinkt het ding op huiskamerniveau?

ik had het ook over de AD, mn vriendinnetje heeft er een

Kim Wilson
18 oktober 2007, 15:30
Oké, ik denk, ik zeg het even. :)

Squier4ever
18 oktober 2007, 15:32
Oké, ik denk, ik zeg het even. :)

vooruit dan....

Goeiemorguh
18 oktober 2007, 15:46
Dat ding klinkt geweldig thuis, al is het wel ff wennen met instellingen, er zitten nogal wat opties op namelijk. In het begin was ik eerst heel enthousiast, daarna wat minder omdat ik mn geluid niet goed afgeregeld kreeg maar sinds ik dat ding beter ben gaan begrijpen ben ik weer op en top tevreden :D
Hier wat linkjes met interresante sites over de AD--VT serie: Presets (http://www.valvetronix.net/valvetronix/AD15,30,50,100%20-%20VT/VTH/model_1_date_1.html) gain/volume/master/power instellingen (http://www.valvetronix.net/forum/volumemaster-volumegainpower-selectorhows-it-all-work-vt1072.html)

episua
18 oktober 2007, 17:58
Ik heb een hele tijd een ad50vt gehad. Prima versterker met veel mogelijkheden en een behoorlijk goed clean. Voor kleine optredens en de oefenruimte gaat ie hard zat en kan je alle kanten er mee op. Je kan het wattage van 0 t/m 50 wat instellen, voor thuis ideaal dus. De versterker is ongeveer even groot/zwaar als een fender hotrod dlx.