PDA

View Full Version : Nieuwe Demo



JimiDylan
18 oktober 2007, 08:16
Wij met de band hebben ook weer nieuw demotje gemaakt, genaamd Mother of my friend! http://therealms.nl/Audio/The%20Realms%20-%20Mother%20of%20my%20friend.mp3

Voor alle rest van de info over ons: www.therealms.nl

Solidkick
18 oktober 2007, 10:59
Best een prettige stem (iets minder zeurderig misschien ?) en geinig nummertje.
Overgang naar het uptempo deel kan wat spannender.
Kwa sound: drums en gitaar klinken beneden de maat imho.
Drums klinken chemisch en de galmknop mag ook een beste zwieper omlaag.
De gitaar is dun en veel te krasserig. Minder gain en meer ballen.
Het zweverige orgeltje vin'k lekker.

savale
19 oktober 2007, 16:50
Niet verkeerd! goede zanger imo! Op zich zit het nummer best leuk in elkaar maar ik ben het eens met de vorige poster dat de overgang naar het snelle stuk niet zo goed gedaan is. Zorg dat je de spanning opbouwd voordat je in ene de tempoversnelling maakt.
het geluid is een kwestie van smaak denk ik. Ik vind het niet beroerd klinken, het totaalplaatje klinkt een beetje zweverig....

The Mess
24 oktober 2007, 16:45
Het is niet mijn stijl, maar het is ook zeker geen slecht nummer!
Bij de overgang naar het half-time zou ik een tom fill inbouwen ofzo, nu komt er opeens iets op je af wat je niet verwacht.
Misschien wel spannend, maar niet zo prettig om naar te luisteren.

JimiDylan
24 oktober 2007, 23:44
Best een prettige stem (iets minder zeurderig misschien ?) en geinig nummertje.
Overgang naar het uptempo deel kan wat spannender.
Kwa sound: drums en gitaar klinken beneden de maat imho.
Drums klinken chemisch en de galmknop mag ook een beste zwieper omlaag.
De gitaar is dun en veel te krasserig. Minder gain en meer ballen.
Het zweverige orgeltje vin'k lekker.
Wauw, je hebt een goed oor. Deze demo heb ik met de producer van mijn vorige plaat gemaakt. Mijn gitaar hoor je alleen in het couplet. Mijn zang is wel echt. Voor de rest is de bas en de rest van de gitaar niet door een amp maar rechtstreeks naar de comp ingespeeld, en de drums is cubase werk. Wel fijne kritiek overigens, daar kan ik iets mee, want dit is nog niet de volledige versie voor de volgende plaat.

Ibanez666
25 oktober 2007, 00:07
Wel een leuk nummertje, alleen is de zanglijn wel erg voorspelbaar

Azrael
25 oktober 2007, 00:22
De stem vind ik wel grappig maar wat te nasaal. Vandaar dat Solidkick zei dat het wat "zeurderig klonk" want dat krijg je vaak als je nasaal zingt (door je neus). Maar om eerlijk te zijn lijkt me dat bij deze muziek niet zo'n ramp want het klinkt vrij punkachtig dus je zult ook mensen krijgen die de zang juist leuk zullen vinden zo.
Verder best een aardig begin maar een vrij slechte overgang. Ook is het begin erg kaal omdat de bas en beetje vreemd klinkt en de stukken dat de bas niet speelt volledig stil vallen.
Verder zit er gigantisch veel galm op het nummer en erg veel hoge tonen. Als ik mijn koptelefoon opzet doet het pijn aan mijn oren. Ligt met name aan de drums (de ride denk ik?). Persoonlijk vind ik ook dat de zanglijn teveel met de gitaren mee gaat. Ik kan je aanraden om het geluid van de bas en gitaren wat te veranderen. Het klinkt nu nogal scherp allemaal. Eventueel gewoon 1 voor in met een microfoon voor een echte versterker. Geeft echt een beter resultaat.
Maar bedoel je met producer dat iemand die jij geld betaalt dit voor je heeft gemaakt samen met jullie?

JimiDylan
25 oktober 2007, 18:48
De stem die nasaal klinkt dat ben ik, maar ik was hevig verkouden toen dit werd opgenomen ;) Hoge tonen vond ik zelf ook wel jammer ja, we zijn zoiezo van plan om het refrein niet met het hoge gitaardeuntje te spelen, maar gewoon powerchords-style. We zijn niet echt punk, meer grunge/psychedelic, maar dat hoor je niet echt in elk nummer terug. Galm klaagde de producer (Trouwens de bassist van Bots, lees: Wat zullen we drinken? Zeven dagen lang, wat zullen we drinken?) Hij heeft destijds met onze band deze: http://therealms.nl/Audio/The%20Infinite%20Vacuum.zip plaat gemaakt voor geld, maar omdat hij wel wat in ons zag doen we tegenwoordig wat vaker samen dingen (elkaar helpen zeg maar ;) ) Verder is die plaat niet echt heel goed gelukt, achteraf gezien was de studio echt heel slecht, en 10 uur voor 11 nummers op te nemen en te mixen is gewoon te weinig. Daarom overweeg ik om evt bij Hans (Ja van dit forum) te komen recorden met de volgende plaat. Tegenwoordig zijn we namelijk al heel stuk beter en professioneler als je op die oude demo hoort (Tevens met nieuwe drummer en gitarist.) je kan trouwens voor evt updates hier kijken: www.therealms.nl