PDA

View Full Version : Gitaar repareren, wie?



Johnny Ramone
18 oktober 2007, 01:32
Ik heb vorige week een 2e, 3e, 4e-handse???? Telecaster gekocht, een begin jaren zestig model. De electronica (potmeters, 3 standenschakelaar en bedrading) is helemaal bagger, de elementen zijn wel oké.

Weet iemand wie dit weer netjes in orde kan maken, en dan wel met goede onderdelen, CTS pots, waxed kabeltjes, de juiste condensatoren?

Hoeveel zou zoiets ongeveer gaan kosten?

Ik woon in Twente, dus graag gitaarbouwers in de buurt.

rjtinge
18 oktober 2007, 01:35
Serieus; ik zou het zelf doen! 25w soldeerboutje bij de hand, en gaan met die banaan! Dan spaar je die centen uit, want dit is 1 van die dingen die eigenlijk zo verrekte simpel zijn dat uitbesteden volledig onrendabel is.

Ik ben ook als n00b begonnen met amp-modden, effectpedaaltjes bouwen enzo. En dat gaat prima, zolang je maar zorgvuldig te werk gaat. Het internet staat bovendien VOL met info over dit soort zaken.

Mijn 2 centen. :hippie:

Johnny Ramone
18 oktober 2007, 01:37
Ik heb het zelf geprobeerd m.b.v. Fenderschema's, maar er komt geen geluid uit. Ook kan ik niet netjes solderen.

drap
18 oktober 2007, 01:45
Je hebt in Overijsel toch wel een gitaarwinkel met goeie reparateur? Ik heb laatst ook de hele mikmak in m'n tele laten vervangen door een reparateur van een gitaarzaak en hij klinkt nu helemaal geweldig. Daar is toch niet persé een gitaarbouwer voor nodig?

Johnny Ramone
18 oktober 2007, 01:52
Je hebt in Overijsel toch wel een gitaarwinkel met goeie reparateur? Ik heb laatst ook de hele mikmak in m'n tele laten vervangen door een reparateur van een gitaarzaak en hij klinkt nu helemaal geweldig. Daar is toch niet persé een gitaarbouwer voor nodig?

Niet dat ik weet, in de winkels waar ik kom heb je alleen maar knoeiers, en dan heb je nog Dick Dijkman, maar ik weet niet of hij zoiets wil doen, ik ben namelijk wel kritisch, ik wil de beste onderdelen en perfekt gesoldeerd.

Eko
18 oktober 2007, 08:41
Kijk eens bij Guitarcenter in Wierden voor een normale reparatie. Voor heel speciaal werk zou je naar Dick Dijkman kunnen gaan.
Alternatief is bij American Guitarstore in Enschede.

Mr.Fingers
18 oktober 2007, 12:09
Ik heb vorige week een 2e, 3e, 4e-handse???? Telecaster gekocht, een begin jaren zestig model. De electronica (potmeters, 3 standenschakelaar en bedrading) is helemaal bagger, de elementen zijn wel oké.

Weet iemand wie dit weer netjes in orde kan maken, en dan wel met goede onderdelen, CTS pots, waxed kabeltjes, de juiste condensatoren?

Hoeveel zou zoiets ongeveer gaan kosten?

Ik woon in Twente, dus graag gitaarbouwers in de buurt.

FOTO'S (is het een echte Fender?)

no 1 hops
18 oktober 2007, 12:32
ga naar een goede electronica winkel, die leren je wel, of hebben tips wat betreft solderen.
als je dit zelf kan bespaar je je op lange duur veel geld

niekb
18 oktober 2007, 13:41
t speeltuyg in zwolle.

Daar kunnen ze je wel helpen denk ik.
Goede service.

Wellicht wat ver weg voor je.

Of samen met iemand die er verstand van heeft mee aan de slag gaan. Zo leer je het ook zelf te doen voor een volgende keer.

Grtz

Ash ketchum
18 oktober 2007, 13:50
Doe het zelf man, dat is veel goedkoper! Koop voor de zekerheid een multimeter om te kijken of er nergens een onderbreking is in de elektronica. Probeer ook anders schema's van de site van Seymour Duncan of Dimarzio. Zo leer je jouw instrument op een andere manier beter kennen ;)

glacius
18 oktober 2007, 14:03
Ik heb vorige week een 2e, 3e, 4e-handse???? Telecaster gekocht, een begin jaren zestig model. De electronica (potmeters, 3 standenschakelaar en bedrading) is helemaal bagger, de elementen zijn wel oké.

Weet iemand wie dit weer netjes in orde kan maken, en dan wel met goede onderdelen, CTS pots, waxed kabeltjes, de juiste condensatoren?

Hoeveel zou zoiets ongeveer gaan kosten?

Ik woon in Twente, dus graag gitaarbouwers in de buurt.

stuur hem toe of kom langs, ik fiks hem voor je !!! met liefde !!

Johnny Ramone
19 oktober 2007, 14:29
Ik heb een aantal onderdelen gekocht, helaas wel nieuw spul, dus geen NOS of zoiets. Eens kijken of ik er geluid uit krijg.

dunnoaname
19 oktober 2007, 17:43
GA NIET NAAR HUIJGENS. Echt alles wat ik daar oit gekocht heb (en deels geretourneerd) hebben ze moeilijk over gedaan of is gewoon slecht.

American Guitarstore in Enschede heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Kleine reparaties doen ze geloof ik zelf, houtwerk en amps enzo gaat naar een mannetje in duitsland toe heb ik gehoord.

Guitarcenter in wierden heb ik ooit een versterker gekocht die al na enkele uren stukging. Teruggebracht, reparatie duurde lang (enkele weken), was binnen een half uur weer stuk. Service vond ik ook niet erg goed. Uiteindelijk mijn geld teruggevraagd en een versterker ergens anders gekocht.
Dick Dijkman is zeker goed voor dit soort dingen.