PDA

View Full Version : Nieuw Eigen Nummer; Renegade.



TimoSomers
17 oktober 2007, 22:35
Heyaa !
'keb weer een nieuw nummertje gemaakt.
Het is een nummer met flink wat snelle passages, maar ook zeker melodische en solo's met feeling. Ook zitten er wat freaky buckethead invloeden bij, en slagpartijen in de richting van john petrucci's stijl.
Comments en Feedback worden erg gewaardeerd :hippie:

Linkjewinkje: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ (Dan Renegade)

Thanks voor het luisteren =]

-T

JvD.
17 oktober 2007, 23:31
knap.. beetje circus muziek. je luisterd voor het kunstje.

TimoSomers
18 oktober 2007, 07:33
knap.. beetje circus muziek. je luisterd voor het kunstje.

Haha,, thanks^^.

TimoSomers
18 oktober 2007, 21:05
Anders nog iets? :hippie:

rjong999
18 oktober 2007, 22:32
Tjah... de backing is wel OK, de solo's zijn een beetje vreemd. Ik vind dat er erg veel distortion op de solo's zit, en in combinatie met de reverb/delay/compressie/halselement blijft er niet veel geluid meer over, af en toe wordt het echt gezoem. De mix is ook af en toe wat erg copy&paste-ig, plompverloren vliegt er af en toe een trackje langs (op 1:15 bijv.), en ik heb wel de infruk dat er vooral soms veel nootjes en geluiden langs moeten komen.

De hele snelle stukjes zijn ook soms wel vooral snel en dan maakt het ook niet meer zo veel uit welke nootjes, ik herken dat wel hoor, maar is het ook mooi ? Of vooral effectief ?

De wat meer gedragen stukken, zoals op 2:30 e.v. zijn wel weer erg leuk en onderhoudend, maar ook daar zijn de snelle loopjes erg clichee-matig. Wel een mooi geluid daar, wat gebruik je daar voor ?

Het einde is wel aardig bedacht natuurlijk.

Al met al: als je meer aandacht aan het geheel zou besteden, minder op de kunstjes zou letten en meer op hoe het geheel klinkt dan zou het een stuk beter uit de verf komen.

The Lo Lands
19 oktober 2007, 07:19
Hi Timo,

Als Buckethead kenner (sinds 1989) hoor ik wel degelijk de stijl en 'trucjes'. Ik vind het één van je beste stukken tot nu toe omdat ik wel hou van deze gefreakte stijl maar voor niet Buckethead (solo) kenners zal dit nummer wat vreemd en onsamenhangend overkomen. Je bent nog niet helemaal zo brilliant als Buckethead maar je intentie en Buckethead zijn gefreakdheid is al goed aanwezig hoor! Petrucci ken ik ook maar hoor ik hier minder in terug : )

Blijven experimenteren, één duim op van mijn kant :)

TimoSomers
19 oktober 2007, 07:36
Hi Timo,

Als Buckethead kenner (sinds 1989) hoor ik wel degelijk de stijl en 'trucjes'. Ik vind het één van je beste stukken tot nu toe omdat ik wel hou van deze gefreakte stijl maar voor niet Buckethead (solo) kenners zal dit nummer wat vreemd en onsamenhangend overkomen. Je bent nog niet helemaal zo brilliant als Buckethead maar je intentie en Buckethead zijn gefreakdheid is al goed aanwezig hoor! Petrucci ken ik ook maar hoor ik hier minder in terug : )

Blijven experimenteren, één duim op van mijn kant :)

Dankje Lo ! :)
'keb dit nummer niet ál te freaky gemaakt, om het nog een beetje toegankelijk te houden voor mensen die idd dingen als buckethead niet gewend zijn.
Petrucci hadk er bij gezet voor de slagpartijen met fastpicking lickjes ertussen (En uiteraard als aandachttrekker :sssh: ).
Nogmaals bedankt voor je feedback:)

TimoSomers
24 oktober 2007, 22:24
Tjah... de backing is wel OK, de solo's zijn een beetje vreemd. Ik vind dat er erg veel distortion op de solo's zit, en in combinatie met de reverb/delay/compressie/halselement blijft er niet veel geluid meer over, af en toe wordt het echt gezoem. De mix is ook af en toe wat erg copy&paste-ig, plompverloren vliegt er af en toe een trackje langs (op 1:15 bijv.), en ik heb wel de infruk dat er vooral soms veel nootjes en geluiden langs moeten komen.

De hele snelle stukjes zijn ook soms wel vooral snel en dan maakt het ook niet meer zo veel uit welke nootjes, ik herken dat wel hoor, maar is het ook mooi ? Of vooral effectief ?

De wat meer gedragen stukken, zoals op 2:30 e.v. zijn wel weer erg leuk en onderhoudend, maar ook daar zijn de snelle loopjes erg clichee-matig. Wel een mooi geluid daar, wat gebruik je daar voor ?

Het einde is wel aardig bedacht natuurlijk.

Al met al: als je meer aandacht aan het geheel zou besteden, minder op de kunstjes zou letten en meer op hoe het geheel klinkt dan zou het een stuk beter uit de verf komen.


Sorry voor de late reactie, had er overheen gelezen ;p
Voor dat stukje gebruikte ik zoals altijd mijn Ibanez k7 gitaar, guitarport met eigen eq, vrij veel delay, klein beetje chorus en m'n wahwah (Die in mijn boss gt6 zit).

The Mess
25 oktober 2007, 09:46
Sorry voor de late reactie, had er overheen gelezen ;p
Voor dat stukje gebruikte ik zoals altijd mijn Ibanez k7 gitaar, guitarport met eigen eq, vrij veel delay, klein beetje chorus en m'n wahwah (Die in mijn boss gt6 zit).

Je geluid is echt fijn, soloskills zitten wel goed bij jou lijkt me!
Ik vind wel dat er erg veel word gepield, het sterobeeld is bijna helemaal vol, en dat kunnen m'n oren niet zo lang aan :D
Ennieweej, hoe maak je de drums?

TimoSomers
26 oktober 2007, 01:11
Je geluid is echt fijn, soloskills zitten wel goed bij jou lijkt me!
Ik vind wel dat er erg veel word gepield, het sterobeeld is bijna helemaal vol, en dat kunnen m'n oren niet zo lang aan :D
Ennieweej, hoe maak je de drums?

De drums zijn gewoon samples van riffworks, zit alleen beetje te kloten met de intensity van de drummer enzo.
En thanks btw ! :)

Riky
26 oktober 2007, 15:01
Ik vind het wel tof gespeeld. Ken aardig wat van buckethead zn werk en ik vind dat je buckethead zn style goed kan combineren met je eigen style. Leuk gedaan!

tabmaniac
29 oktober 2007, 11:57
Kerel! finishing touch is mooi!:D

TimoSomers
29 oktober 2007, 20:47
Thanks Riky en Tab :)!

moonfire
30 oktober 2007, 13:07
klinkt goed Timo maar vergeet niet dat 'less' soms 'more' is.
1000 noten per minuut spelen is knap maar het hoeft voor mij niet altijd.

in elk geval goed gedaan. dat je kan spelen is overduidelijk. Alleen de lead-klank vind ik nogal artificieel klinken.

TimoSomers
30 oktober 2007, 18:01
klinkt goed Timo maar vergeet niet dat 'less' soms 'more' is.
1000 noten per minuut spelen is knap maar het hoeft voor mij niet altijd.

in elk geval goed gedaan. dat je kan spelen is overduidelijk. Alleen de lead-klank vind ik nogal artificieel klinken.

Dankje Moonfire ! :)
Ja weet ik, dit nummer was alleen puur bedoelt als freaky snelle shit ( en dan even als tussenstop dat rustige stuk), in mijn andere nummers hoor je afentoe wel less-more terug. Over de tone, ik heb niet echt veel moeite gedaan om een hele levendige tone te krijgen omdat ik het nummer juist een beetje artificieel en robotisch als het ware wou laten klinken.
Nogmaals bedankt!

Jeroen Petrucci
1 november 2007, 22:38
Echt goed, hou ik wel van, lekker freaky. Maare teringjantje, hoe krijg je die snelheid erin? Nog tips?

TimoSomers
1 november 2007, 22:42
Echt goed, hou ik wel van, lekker freaky. Maare teringjantje, hoe krijg je die snelheid erin? Nog tips?

Thanks dude ! :)
Hmmm.. Heb niet echt veel tips voor snelheid, alleen dat je echt heel langzaam moet beginnen. Als je een lickje of toonladdertje snel wil spelen moet je hem eerst heel langzaam perfect kunnen spelen en dan langzaam de snelheid opbouwen. Je hersenen onthouden je bewegingen, eigenlijk een soort van spiergeheugen. En zoals je weet gaan alle dingen die je perfect kan en weet, vaak ook snel. Ook helpt het btw als je heel relaxed zit, en heel je lichaam bietje ontspant, krampachtige bewegingen gaan ook tenkoste van snelheid. En de gouden tip: Veel spelen :blast: .

Azrael
1 november 2007, 22:45
't Is snel en je kunt techinsch goed spelen, maar verder vind ik er echt geen ene barst aan. Wat mij betreft echt notenpoeperij maar ieder zijn ding.

TimoSomers
1 november 2007, 22:48
't Is snel en je kunt techinsch goed spelen, maar verder vind ik er echt geen ene barst aan. Wat mij betreft echt notenpoeperij maar ieder zijn ding.
Wat vind je van het stuk rond 2.00 dan?
Btw thanks voor je eerlijke mening.

Azrael
2 november 2007, 00:49
Hmmmz, ik dacht dat ik deze had ge-edit nog. Blijkaar niet goed gegaan. Lijk ik weer op de grote boze Azrael hehe.
Nouja, gooi ik het hier neer. Je kunt echt een portie spelen. Alleen kun je niet gewoon eens wat rustigs opnemen? Misschien kun je dat juist erg goed maar ik hoorde het hier niet aan.
Ik zal het stuk rond 2:00 morgen een keertje luisteren.

TimoSomers
2 november 2007, 18:09
Hmmmz, ik dacht dat ik deze had ge-edit nog. Blijkaar niet goed gegaan. Lijk ik weer op de grote boze Azrael hehe.
Nouja, gooi ik het hier neer. Je kunt echt een portie spelen. Alleen kun je niet gewoon eens wat rustigs opnemen? Misschien kun je dat juist erg goed maar ik hoorde het hier niet aan.
Ik zal het stuk rond 2:00 morgen een keertje luisteren.

Hahah^^ thanks.

Rinze
3 november 2007, 20:07
Ghehe, klinkt leuk en freaky, bij je solowerk moet ik zo nu en dan een beetje denken aan die versie van "Beat it" door Weird Al Jankovich, waar Eddie op het laatst ontploft :o

TimoSomers
4 november 2007, 18:40
Ghehe, klinkt leuk en freaky, bij je solowerk moet ik zo nu en dan een beetje denken aan die versie van "Beat it" door Weird Al Jankovich, waar Eddie op het laatst ontploft :o
Thanks :)
LOL heb net dat nummer op youtube gechecked, geniaal xD .