PDA

View Full Version : Korg of Planet waves



Stefan1984
17 oktober 2007, 22:59
Hoi mede forummers,

Ik heb een pedaaltuner nodig voor tijdens optredens. Nadat ik de zoekfunctie heb gebruikt en wat research op het web heb gedaan kom ik op de volgende 2 kandidaten uit

Korg DT10
Planet waves CT04 (upgrade versie!)

De Korg schijnt een goede buffer te hebben, wat doet dit precies en wat is het effect? Verder lijkt hij gemaakt om een aanslag van Al Qaida te overleven, degelijk dingetje lijkt me.

De Planetwaves heeft een strobe mode, kun je hiermee preciezer stemmen dan met de Korg, het idee spreekt me wel aan maar dit pedaal schijnt wat meer te ruisen, volume te snoepen, en tone te snoepen, of heeft alleen de eerste versie hier last van?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen..

Ohja, voor de volledigheid; ik speel op een epi les paul en richwood ES kopie, jekyll & Hyde pedaal, London city Hornet, en een yamaha magicstomp in de effectloop!

Nielsje
17 oktober 2007, 23:05
Ik heb de Korg, Lexvandoef heeft de Planetwaves.

Afgelopen optreden stond Lex constant te stemmen...

Serieus: Beide goeie tuners, alhoewel ik de Planetwaves niet uitvoerig heb getest. Wel ben ik uitermate tevreden over de Korg. Stevig, ziet er koel uit, Kan gewoon in je tunerout hangen van je Ernieball zonder hoog te snoepen. Goed afleesbaar bij dag en nacht.

Lexvandoef
17 oktober 2007, 23:12
Ik heb idd de Planet Waves, 2de versie

Goeie tuner, nauwkeurig, reageert snel en pikt alle noten op. Het display is lekker groot en duidelijk, in het donker en licht. Hoog of tone afsnoepen heb ik geen last van, ik ben niet echt een tonesnob, maar luister wel nauwkeurig naar mijn geluid. En deze ziet er ook koel uit :sssh:

Het enige nadeel van dit pedaal: als ik de mijne aansluit met een daisychain op andere pedalen en hij staat voor een drive/boost pedaal, dan hoor je het zodra het display aan gaat. Heel vervelend, daar had de eerste versie ook last van. Daarom zet ik, heel onorthodox, mijn tuner als laatste in de keten.

En tjsa, met een les paul ga ik nu eenmaal meer stemmen, en dit keer stond ik ivm de avond van te voren nauwelijks te stemmen :cheerup:

Nielsje
18 oktober 2007, 00:35
Ik heb wel het idee dat de Korg wat stabieler ligt, omdat ie wat breder is. Tenmiste, toen ik op je PW trapt viel ie bijna om..

Maar dat kan ook aan mij liggen.. Trouwens Lex, je mag ons profiel wel pimpen als je wil :):)

Lexvandoef
18 oktober 2007, 00:56
Ik heb wel het idee dat de Korg wat stabieler ligt, omdat ie wat breder is. Tenmiste, toen ik op je PW trapt viel ie bijna om..

Maar dat kan ook aan mij liggen.. Trouwens Lex, je mag ons profiel wel pimpen als je wil :):)

Ik denk dat jij op mijn PW trapte toenie op mijn pedalboard stond, en daar staat alles een beetje (klein beetje) wankel, door het klitteband aan de onderkant.

hehe, profiel pimpen? kan ik dat? Ik ben echt niet computerminded ingesteld zeg maar, duurde ook een tijdje voordat ik wist hoe ik moet PB-en enzo :sssh:

Speeddemon
18 oktober 2007, 01:46
En tjsa, met een les paul ga ik nu eenmaal meer stemmen:
Grover 18:1 tuners erop, met een Tusq topkam. Works for me. :hippie:

Stefan1984
18 oktober 2007, 10:24
Ik heb idd de Planet Waves, 2de versie

Goeie tuner, nauwkeurig, reageert snel en pikt alle noten op. Het display is lekker groot en duidelijk, in het donker en licht. Hoog of tone afsnoepen heb ik geen last van, ik ben niet echt een tonesnob, maar luister wel nauwkeurig naar mijn geluid. En deze ziet er ook koel uit :sssh:

Het enige nadeel van dit pedaal: als ik de mijne aansluit met een daisychain op andere pedalen en hij staat voor een drive/boost pedaal, dan hoor je het zodra het display aan gaat. Heel vervelend, daar had de eerste versie ook last van. Daarom zet ik, heel onorthodox, mijn tuner als laatste in de keten.

En tjsa, met een les paul ga ik nu eenmaal meer stemmen, en dit keer stond ik ivm de avond van te voren nauwelijks te stemmen :cheerup:

Lex? Gebruik jij de strobe of sweep functie bij het stemmen op een podium? Wanneer de strobe functie namelijk niet echt bruikbaar is in live situaties denk ik dat de Korg toch mijn voorkeur heeft..

Iemand misschien nog wat meer info over de buffer van de Korg, what's it for enzo ?

MjS
18 oktober 2007, 12:17
Heb zelf de Planet Waves, ziet er cool uit, is lekker stevig, werkt prima. Ik merk geen enkel effect op mijn tone. Gelukkig hoeft de MusicMan niet zo vaak gestemd, maar het is toch fijn om een tuner onder je poten te hebben die je kunt vertrouwen. Leesbaarheid ook goed, reactiesnelheid ook, behalve als de 9V bijna leeg is. Enneuh, bling bling he!

Lexvandoef
18 oktober 2007, 17:27
Ik gebruik zelf de sweep functie omdat ik die vanaf het begin al gewend ben. De strobe functie is voor mijn gevoel wel nauwkeuriger dan de sweep. Als je een strobe gewend ben of handiger vindt dan issie zeer bruikbaar live.

jimihattricks
18 oktober 2007, 18:41
sorry geen info over de buffer.. wel over de Korg; hij is goed, degelijk, does the job en hij werkt imo wat intuitiever dan de planet waves (dus +1 voor gebruiksgemak).. maar; geen strobe dus (voor mij een overbodige functie overigens)

Azrael
18 oktober 2007, 18:41
Strobostomp :rockon:
:chicken:

Lexvandoef
18 oktober 2007, 18:44
sorry geen info over de buffer.. wel over de Korg; hij is goed, degelijk, does the job en hij werkt imo wat intuitiever dan de planet waves (dus +1 voor gebruiksgemak).. maar; geen strobe dus (voor mij een overbodige functie overigens)

Hoe vind je de korg trouwens gebruiksvriendelijker dan de PW? Ik heb beide geprobeerd en het is bij beide aantrappen stemmen en dan weer uittrappen. Ik merkte geen verschil in bedieningsgemak. :chicken:

Nielsje
18 oktober 2007, 19:34
Nah, als je de PW uittrapt, dan is niet meteen uit, een van die lampjes blijft nog even branden, waardoor ik dan denk dat ie nog aanstaat..

daar heb ik bij de Korg geen last van.. Maar tis allemaal gewennig, waarom test je ze niet gewoon ff in de muziekzaak?

dml
18 oktober 2007, 19:46
Korg DT-10 is nauwkeuriger.

Stefan1984
18 oktober 2007, 20:01
Korg DT-10 is nauwkeuriger.

Waar bazeer je dat precies op als ik vragen mag?

jimihattricks
19 oktober 2007, 18:05
Hoe vind je de korg trouwens gebruiksvriendelijker dan de PW? Ik heb beide geprobeerd en het is bij beide aantrappen stemmen en dan weer uittrappen. Ik merkte geen verschil in bedieningsgemak. :chicken:

ik bedoelde meer in de zin van de veelvoud aan opties van de PW, daar wil menigeen nog weleens de weg in verliezen.. de korg is meer rechttoe rechtaan

E-J
19 oktober 2007, 18:20
Ach, ik denk dat er weinig verschil tussen de pedaaltjes zit behalve de looks en grootte. Beide gewoon goede pedalen.

Zelf heb ik al een tijdje de Korg, en die werkt gewoon perfect. Erg stevig pedaal, display is altijd duidelijk af te lezen...

Ik denk dat je met beiden geen buil valt...:)

Lexvandoef
19 oktober 2007, 20:03
ik bedoelde meer in de zin van de veelvoud aan opties van de PW, daar wil menigeen nog weleens de weg in verliezen.. de korg is meer rechttoe rechtaan

hehe zoveel opties heeftie niet. Diegene die de weg in dit ding verlies wil ik nog wel een racksystem zien bedienen :hippie:

Het maakt idd niet echt uit welke van de 2 je kiest, beide doen het, zijn stevig, nauwkeurig en geschikt voor live gebruik.

Stefan1984
19 oktober 2007, 23:49
Oké mannen, bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik morgen maar even om een Korg ga, na al jullie reacties geef ik daar toch de voorkeur aan, bovendien hebben ze die bij mij in de buurt gewoon liggen.

Toch heb je aan allebij een goeie geloof ik, ze maken het er niet makkelijker op, die fabrikanten ;)

Rock on!!

keef
20 oktober 2007, 00:29
Strobostomp :rockon:
:chicken:

s-t-r-o-b-o-s-t-o-m-p!!!!

(Je bent GAAR als je die Korg koopt.....echt)

Nielsje
20 oktober 2007, 00:33
gezien het prijsverschil vind ik dat niet zo heel erg vreemd hoor...

Lexvandoef
20 oktober 2007, 01:26
voor het prijs van een strobostomp koop je 2,5e korg/PW/Boss. Doe mij dan maar een van de laatste 3 idd.

dml
20 oktober 2007, 05:36
Waar bazeer je dat precies op als ik vragen mag?

Ik heb ergens gelezen dat de afwijking van zowel de Boss als de PW +/- 3 cents is, van de Korg is dat +/- 1 cent.

Swampash
20 oktober 2007, 14:14
Ik val in herhaling maar korg is DE tunerfabrikant. dml heeft gelijk wat betreft nauwkeurigheid. Ik zeg DT10

Nielsje
20 oktober 2007, 14:24
Bovendien ziet de Korg er gewoon super uit!

dml
20 oktober 2007, 14:36
Had ik al vermeld dat 'ie nauwkeuriger is dan de Boss en PW? ;)

Rhythm Machine
20 oktober 2007, 15:12
Wat nauwkeurigheid betreft:

Boss TU-2 = 3 cent afwijking
Korg DT-10 = 1 cent
Peterson Strobostomp = 0.1 cent
Sonic Research Turbo Tuner = 0.02 cent

De laatste is geen pedaaltuner. Ik heb ze alle 4 (gehad) en heb nu nog de Korg en de Turbo. De Turbo is zo goed dat ik hem toch maar op mijn bordje heb gezet, ook al is het geen pedaal.

Wat mij betreft:

simpele live tuner: 1. Korg en 2. TU-2
preciezere tuner voor als het echt perfect moet zijn: 1. Turbo Tuner en 2. Strobostomp

Over de PW en andere tuners spreek ik mij niet uit, die heb ik nooit gehad.