PDA

View Full Version : Versterker sound



Jeroen Petrucci
17 oktober 2007, 21:23
Hallo ik heb een vraagje,

Ik heb een fender frontman 65 watt versterker en een strat. Maar het probleem is dat als ik een lekkere rocksound wil maken, het redelijk lukt, maar het dan veel te rommelig wordt. Het wordt een brei.

Iemand suggesties voor de knopjes? Op welke standen ongeveer op een schaal van 10: Reverb, overdrive, mid, treble en bass?

Greetz

Blend
17 oktober 2007, 21:49
Treble en bas lekker opendraaien, mid's zo weinig mogelijk (naar smaak), overdrive UIT, behalve als je alleen powerchords beukt. Reverb ook niets mee doen.

marc_o
17 oktober 2007, 22:01
Ik weet niet hoe jouw versterker klinkt, maar wat Blend hierboven beschrijft, kan in de regel een metal-setting genoemd worden. vergeet niet dat de mids zorgen dat je gitaar gehoord wordt.....belangrijk dus en draai ze er zeker niet uit, daar heb je het merk versterker ook niet naar.

Noem eens wat voorbeelden van hoe je wilt klinken als basis sound?

Je hebt een strat en een transistor? fender versterker, dus wanneer je met Slayer of iets dergelijks komt aanzetten, heb je de verkeerde spullen gekocht...

Jeroen Petrucci
17 oktober 2007, 22:32
Als basis sound wil ik een lekkere oldskool rocksound. Maar wel lekker hard. Death metal etc. wil ik niet, maar metallica moet wel te doen zijn

Edit: Als ik mijn overdrive uitzet, speel ik dus clean. Klopt dit?

Blend
17 oktober 2007, 22:51
Ik weet niet hoe jouw versterker klinkt, maar wat Blend hierboven beschrijft, kan in de regel een metal-setting genoemd worden. vergeet niet dat de mids zorgen dat je gitaar gehoord wordt.....belangrijk dus en draai ze er zeker niet uit, daar heb je het merk versterker ook niet naar.



Dat ligt heel erg aan je versterker. Op mijn versterker klinkt het lekker 'oldskool' rock. Treble iets lager dan de bas weliswaar, maar de mid's moeten niet al te hoog, want dat krijg je, zoals TS al zei, een rommelig geluid. Zelfde geld voor de overdrive en reverb, zo min mogelijk.