PDA

View Full Version : Elementen verlagen



Paulio
17 oktober 2007, 19:19
Hey, ik wil de humbuckers van mijn gitaar iets gaan verlagen. Maar hoe doe ik dat, gewoon aan de schroefjes van de pick-up ring draaien?

Alvast bedankt:)

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 19:29
Hey, ik wil de humbuckers van mijn gitaar iets gaan verlagen. Maar hoe doe ik dat, gewoon aan de schroefjes van de pick-up ring draaien?

Alvast bedankt:)

Google????

ja, die twee schroefjes in het midden van de zijkant van de ring

Blend
17 oktober 2007, 21:12
Google????



WTF? Fijn dat jij alles weet. Ik vind 't een behoorlijk nutteloze opmerking van je, dacht ik zo.....

Paulio
18 oktober 2007, 14:38
Ok het lijkt me wel handig om ze de hoogte van tevoren even op te meten zodat ik ze ook weer terug kan draaien naar de vorige positie. Maar moet ik de schroeven aan beide kanten evenveel aandraaien? Dat lijkt mij iig wel, want het volume per snaar is wel goed afgesteld..

Dick Wolkendeck
18 oktober 2007, 15:24
Ok het lijkt me wel handig om ze de hoogte van tevoren even op te meten zodat ik ze ook weer terug kan draaien naar de vorige positie. Maar moet ik de schroeven aan beide kanten evenveel aandraaien? Dat lijkt mij iig wel, want het volume per snaar is wel goed afgesteld..

Vertrouw op je oren. Klinkt het goed? Dan staat hij goed.

Ic3gl0vE
18 oktober 2007, 15:41
Dat wat Dick zegt ja.
Als je het een beetje eng vindt om dit te doen, tel dan gewoon het aantal slagen dat je met je schroevendraaier aan het element draait. Op die manier kun je makkelijk terug naar hoe het eerst stond.
Maar het kan, tenzij je je elementen echt veel te hoog zet, niet echt verkeerd hoor, gewoon een kwestie van smaak!

TimmU
18 oktober 2007, 16:19
inderdaad. ik heb op m'n strat mijn elementen heel raar staan. midden , hoog, laag. het is een kwestie van wat je lekker vind klinken. Humbuckers zet ik liever laag, dan klinken ze net wat doffer, en dat is nou juist waar ik de gitaren met humbuckers voor gebruik.
kijk gewoon wat er gebeurd als je ze op een bepaalde positie zet!
niet té hoog ,want dan trekt je pup de snaar aan he, blijft een magneet...

wietse
18 oktober 2007, 17:48
WTF? Fijn dat jij alles weet. Ik vind 't een behoorlijk nutteloze opmerking van je, dacht ik zo.....

waarom?? zoiets als google was ook mijn eerste gedachte, je kan ook zelf eens logisch nadenken en iets proberen, je kan er niks mee vernielen, behalve als je de schroefjes er helemaal uitdraait.
dan valt het element naar beneden.
is tegenwoordig gewoon zeker, gelijk vragen en zelf niks meer uitzoeken, merk dit op het werk ook bij stagelopers je moet ze alles voorkauwen en het het liefst op een dienblaadje aanbieden.
zoeken en proberen zelf helemaal niks meer uit.

toen ik m'n eerste gitaar kocht heb ik hem bijna gelijk uit elkaar gehaald om te zien hoe zoiets nu in elkaar stak, had nog nooit eerder een gitaar in m'n handen gehad, zolang je je verstand gebruikt dan kan er weinig misgaan en je leert er veel meer van dan dat je om kant en klare antwoorden vraagt.

dus ik begrijp de reactie van Mr.Fingers volledig.

Paulio
18 oktober 2007, 22:21
ik snap wat je bedoeld wietse, maar ik heb de hele vakantie gespaard voor mn gibson en vind hem te duur om zomaar ergens aan te gaan draaien...

Mr.Fingers
19 oktober 2007, 09:45
waarom?? zoiets als google was ook mijn eerste gedachte, je kan ook zelf eens logisch nadenken en iets proberen, je kan er niks mee vernielen, behalve als je de schroefjes er helemaal uitdraait.
dan valt het element naar beneden.
is tegenwoordig gewoon zeker, gelijk vragen en zelf niks meer uitzoeken, merk dit op het werk ook bij stagelopers je moet ze alles voorkauwen en het het liefst op een dienblaadje aanbieden.
zoeken en proberen zelf helemaal niks meer uit.

toen ik m'n eerste gitaar kocht heb ik hem bijna gelijk uit elkaar gehaald om te zien hoe zoiets nu in elkaar stak, had nog nooit eerder een gitaar in m'n handen gehad, zolang je je verstand gebruikt dan kan er weinig misgaan en je leert er veel meer van dan dat je om kant en klare antwoorden vraagt.

dus ik begrijp de reactie van Mr.Fingers volledig.

Bedankt! Ik begrijp natuurlijk ook de reactie wel van Paulio dat die z'n Gibson niet helemaal wil slopen, maar als je gewoon in de (online) handleiding kijkt, staat er duidelijk hoe je het doet (of in google gewoon "Pick Up Adjustment + Gibson" ingeven ofzo)