PDA

View Full Version : Vervorming dmv boosters ?



strat58
17 oktober 2007, 18:11
Hoi Back in the 70thies gebruikt ik altijd naast een London City een EHX Powerboost (LP1) en een nagalmversterkertje (zonder galm veer) met daarvoor een trebleboost (screaming tree) en dat klonk best goed, alleen je stond in de branding te spelen zo veel ruis NU heb ik een Echoplex en een Super Chili Picoso en als je dat opendraaid heb je mooi vervormd geluid alleen veel te hard + de echo overstuurd. Zou het mogelijk zijn om 2 Super Chili Picoso's en een treble booster aan elkaar te koppelen ? Op die manier kun je de vervorming + volume regelen. Dus eigenlijk wil ik vervorming krijgen dmv van booster ipv overdrives. Kent iemand een pedaal waarmee dat gaat ?
Alvast bedankt voor jullie moeite,
Peace Strat58

tubeonly
17 oktober 2007, 18:34
Zvex Super Duper misschien?

Groet!

AriaProII
18 oktober 2007, 09:57
Zvex Super Duper misschien?

Groet!

Ik heb sinds woensdag vorige week een superduper in handen, en het is een heel speciaal ding. Uitkijken dat hij je amp niet opblaast, maar asl je hem goed hebt staan, heb je zowel een clearity/presence booster voor je clean, als een boost voor je andere overdrives/distortions. Ik heb er een proco Rat achter staan, en die klinkt nog vetter met de boost. Daarnaast kan ik het tweede kanaal met de master level cranken, om een leuke lichte overdrive op mn clean te krijgen, die enorm veel afhangt van je dynamiek. Kost een duit, maar dan heb je ook wat.

ponq
18 oktober 2007, 12:54
superduper is een dubbele SHO. Kan je vrij makkelijk zelf bouwen voor een paar euro.

Valoosj
18 oktober 2007, 12:56
groot gelijk ponq, heb er zelf net eentje inmekaar gestoken, koste echt geen fluit. 2% van de vraagprijs in de winkels en je bouwt hem zelf

strat58
18 oktober 2007, 13:06
groot gelijk ponq, heb er zelf net eentje inmekaar gestoken, koste echt geen fluit. 2% van de vraagprijs in de winkels en je bouwt hem zelf

Hoi dus met een Super Duper en een treblebooster zou het moeten gaan.
Je kunt dus met de Super Duper (SD) het 2de kanaal oversturen en toch het volume regelen ?
Hmm dat lijkt mij een oplossing, nu iemand vinden die dat kan bouwen :)
Peace Strat58

ponq
18 oktober 2007, 13:13
Hmm dat lijkt mij een oplossing, nu iemand vinden die dat kan bouwen :)


Die heb je al gevonden...dat ben je namelijk zelf ;)

Mocht je geen soldeerbout hebben...zelfs met een bout van een 10tje bij de de gamma kan je dit maken.

Wat ik je nog liever aanraadt... koop een breadboard (10tje?), koop de onderdelen (paar BS170's, paar weerstandjes, paar condensatoren, paar potmeters = <7 euro) en zet m zonder solderen op t breadboard.

klinkt ie goed, dan ga je echt solderen en zet je m in een behuizing. Klinkt ie niet naar wens, dan kan je de onderdelen zonder problemen hergebruiken.

Hier een linkje naar 1 van de draadjes over het bouwen van een SHO:
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,706.0.html

Jimwoud
18 oktober 2007, 16:03
Die heb je al gevonden...dat ben je namelijk zelf ;)

Mocht je geen soldeerbout hebben...zelfs met een bout van een 10tje bij de de gamma kan je dit maken.

Wat ik je nog liever aanraadt... koop een breadboard (10tje?), koop de onderdelen (paar BS170's, paar weerstandjes, paar condensatoren, paar potmeters = <7 euro) en zet m zonder solderen op t breadboard.

klinkt ie goed, dan ga je echt solderen en zet je m in een behuizing. Klinkt ie niet naar wens, dan kan je de onderdelen zonder problemen hergebruiken.

Hier een linkje naar 1 van de draadjes over het bouwen van een SHO:
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,706.0.html
Hey Ponq,

Hoe zit het met dat onderbrekingspunt en waarom gaat daat die ene lug van die potmeter naartoe??

ponq
18 oktober 2007, 16:14
Hey Ponq,

Hoe zit het met dat onderbrekingspunt en waarom gaat daat die ene lug van die potmeter naartoe??

Zie newtone-forum ;)

Jimwoud
18 oktober 2007, 16:20
Zie newtone-forum ;)
Daar heb ik het ook al gepost, en doorgelezen. Kon het niet vinden?

ponq
18 oktober 2007, 16:22
sorry, ik was wat onduidelijk.

Ik heb een reactie geplaatst op je vraag. Deze reactie staat op t newtone-forum ;)

Jimwoud
18 oktober 2007, 17:55
sorry, ik was wat onduidelijk.

Ik heb een reactie geplaatst op je vraag. Deze reactie staat op t newtone-forum ;)
tenx mate!

strat58
18 oktober 2007, 18:31
Die heb je al gevonden...dat ben je namelijk zelf ;)

Mocht je geen soldeerbout hebben...zelfs met een bout van een 10tje bij de de gamma kan je dit maken.

Wat ik je nog liever aanraadt... koop een breadboard (10tje?), koop de onderdelen (paar BS170's, paar weerstandjes, paar condensatoren, paar potmeters = <7 euro) en zet m zonder solderen op t breadboard.

klinkt ie goed, dan ga je echt solderen en zet je m in een behuizing. Klinkt ie niet naar wens, dan kan je de onderdelen zonder problemen hergebruiken.

Hier een linkje naar 1 van de draadjes over het bouwen van een SHO:
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,706.0.html

Hoi ff naar de link gekeken en heb een schema zien staan in pdf maar er staat niet bij hoe de weerstandjes aan te sluiten. Heb geen kaas gegeten van hoe ik een schema moet lezen, weet meer af van debet en credit :)
Zo'n SHO heeft echt weinig onderdelen en als je kijkt hoeveel ze er voor vragen, volgens mij een dure R&D afdeling.
Nog bedankt voor je moeite.
Peace Strat58

Jimwoud
18 oktober 2007, 19:17
Ik heb net wat spulletjes besteld voor de SHO. Lekker simpel en waarschijnlijk goed, ken dat ding niet maar leuk om te proberen denk ik.

ponq
18 oktober 2007, 20:35
Hoi ff naar de link gekeken en heb een schema zien staan in pdf maar er staat niet bij hoe de weerstandjes aan te sluiten. Heb geen kaas gegeten van hoe ik een schema moet lezen, weet meer af van debet en credit :)
Zo'n SHO heeft echt weinig onderdelen en als je kijkt hoeveel ze er voor vragen, volgens mij een dure R&D afdeling.
Nog bedankt voor je moeite.
Peace Strat58

You're welcome. Mocht je t nog eens willen proberen, dan zijn er hier bij de Werkbank of op t newtone-forum genoeg mensen die je op weg willen helpen.