PDA

View Full Version : Alesis i0 26



Soulflyhigh
17 oktober 2007, 16:04
Heeft iemand ervaring met dit product? Ik ben van plan hiermee te gaan opnemen via een Macbook en Logic Studio. Ik zou graag m'n hele band hiermee willen gaan recorden. 2x gitaar 1x zang 1x bas en 4 mics voor het drumstel. Het lijkt dat dit gewoon mogelijk is? Al het advies is welkom

alvast bedankt

Tho
17 oktober 2007, 16:23
Goed bezig Jeroen!

Soulflyhigh
17 oktober 2007, 16:32
Dank dank. De presonus firepod is trouwens ook nog een goede kandidaat. De Alesis en de Presonus zijn beide mac-compatible en hebben beide 8 ingangen.

Roman
18 oktober 2007, 08:09
Die Alesis IO 26 ziet er ten eerste zeer fraai uit. Mooi vormgegeven en lijkt me makkelijk bedienbaar. Tafel model.

In vergelijking met bijvoorbeeld de Presonus FP (voorheen firepod) heb je met de Alesis meer aansluit en vooral routering mogelijkheden. Dat laatste zul je ws niet gaan gebruiken tenzij je complete foldbacks (studio monitoring) wilt gaan gebruiken. De FirepodStudio ondersteund dat overigens ook maar is een stuk duurder. Daarnaast is er ook nog een firepodstudio project (deze is echt hagelnieuw http://www.presonus.com/firestudio_project.html) en is eigenlijk wel heel erg geil. Maar goed.
De Alesis heeft per 2 kanalen fantoom voeding, de FP per 4 kanalen. Alesis heeft op alle analoge (8) kanalen inserts, de FP alleen op de 1e 2. De Alesis heeft VU meters, de FP niet. De FP studio project weer wel.

Presonus FP kost 399 euro
Presonus FP studio kost een dikke 700 euro
Alesis IO 26 kost 499 euro

Voor de extra 100 euro voor Alesis krijg je ook wat extra features. Geen grote verschillen echter. Het is maar wat je nodig hebt. De Presonus is een 19" apparaat en daar hou ik persoonlijk meer van. Trouwens, Focusrite verkoopt ook een dergelijk apparaat; Saffire PRO io10, zit op 580 euro bij feedback.

Soulflyhigh
18 oktober 2007, 13:49
Hey Roman bedankt voor je reactie. Die Alesis is nu favoriet bij mij. Die twee keer fantoomvoeding is ook een voordeel.19'' maakt mij niet zo veel uit. Ik wil het voor thuis gaan gebruiken en voor in de oefenruimte. Het lijkt me dat de Alesis hiervoor erg geschikt is. Ik zag trouwens in Duitsland dat die Alesis 398 euri is dus dat scheelt ook weer. M-audio is een andere optie maar die hebben weer geen interfaces met 8 ingangen dat is weer jammer.

Roman
18 oktober 2007, 14:21
Ik heb zelf de FP en deze bevalt me heeeeel erg goed.
De Alesis ken ik qua geluid niet, maar of hij de FP zal overtreffen lijkt me sterk.

Wel vind ik de vormgeving van de Alesis erg fraai. Voor een portable pre-amp lijkt me deze ook zeer geschikt.

Hmm, heeft Thomann de boel in de aanbiedings? tof!

De alesis lijkt me, in jouw geval, een prima keus.

Soulflyhigh
18 oktober 2007, 18:04
Ik heb zelf de FP en deze bevalt me heeeeel erg goed.
De Alesis ken ik qua geluid niet, maar of hij de FP zal overtreffen lijkt me sterk.

Wel vind ik de vormgeving van de Alesis erg fraai. Voor een portable pre-amp lijkt me deze ook zeer geschikt.

Hmm, heeft Thomann de boel in de aanbiedings? tof!

De alesis lijkt me, in jouw geval, een prima keus.
Ik heb ook nog even de firepod gechecked. Er staat bij dat hij niet gevoed wordt door firewire maar dat er een adapter bij zit. Wat kan jij mij hierover vertellen? En waarom lijkt het je sterk dat die Alesis de FP overtreft? Ze zitten beide in de zelfde prijsklasse FP = 389 euri en de Alesis = 395 euri

Tho
18 oktober 2007, 18:13
offtopic:

answer the phone dude...

Roman
19 oktober 2007, 07:57
Er zit gewoon een adapter bij die FP inderdaad.

Hoewel ik liever de adapter in de 19" unit zelf zou hebben, scheell het warmte in de kast en dus ook minder herrie van een ventilator. Uiteindelijk dus nog niet eens zo'n slechte keus om externe voeding te gebruiken.

Voeden via firewire kan als je unit niet te veel vraagt. Daarbij leveren die bakkies fantoom, en dat is meestal 48v. Firewire/usb levert 5v.