PDA

View Full Version : Mijn allernieuwste aanwinst!



Pagina's : [1] 2

Yamhammer_71
17 oktober 2007, 15:54
Nu liep ik al lange tijd te azen op een LP Standard Faded en heb er vandaag eindelijk een gekocht! :D

Door de toonkamers weegt de gitaar erg licht en hij speelt ook nog eens erg licht met een lage actie. Geen last van onststemmen.
De burstbuckers klinken waanzinnig en zijn perfect met elkaar gematched. In de middenstand heeft de gitaar tinkelingetjes in het hoog, een 'briljante' en heldere klank. De sustain is geweldig, zonder modderig te klinken met distortion. Uiteraard zit er mooie koffer bij.

Hier een paar foto's van de LP Standard:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding049.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding050.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding051.jpg

fransoos
17 oktober 2007, 16:00
appeleflap.... dit vind ik de eerste mooie gib sinds lange tijd, proficiat ...zal wel een ribje uit je lijf gekost hebben :nervous: ik wil die tinkeling wel eens horen

Blend
17 oktober 2007, 16:03
Goed bezig! Zie ik daar een echte GibsUn :???:

Rutger
17 oktober 2007, 16:05
Wauw... ziet er echt heel goed uit!

Wat heeft je dat gekost als ik vragen mag?

Rouzy
17 oktober 2007, 16:09
Alweer een nieuwe gitaar :???:

Proficiat meneer! :cheerup:

Lexvandoef
17 oktober 2007, 16:10
wow, alweer een nieuwe les paul, je gaat orpeo achterna :sssh:

Maar gefeliciteerd, gaaf ding :cheerup:

JohnLord
17 oktober 2007, 16:19
Hij is echt heel erg mooi Yammie! Ziet er perfect uit, en inderdaad een schitterende koffer. Gefeliciteerd!

rickert
17 oktober 2007, 16:41
HUP en nu snel .009 erop en BKP erin!

Blend
17 oktober 2007, 16:43
En, heb je 'm al geprobeerd over je versterker, of houd je 'm om 'droog' te spelen? ;)

Tho
17 oktober 2007, 16:47
Prachtige Les Paul!!!

bass blom
17 oktober 2007, 16:50
is hier nou 1 van die 80ers die zo geweldig waren voor gesneuveld?

Lexvandoef
17 oktober 2007, 16:54
is hier nou 1 van die 80ers die zo geweldig waren voor gesneuveld?

Er staat in zijn sig nog steeds een '88 les paul. Mijn geboortejaar :cheerup:

cas121
17 oktober 2007, 17:11
Congrats,

een van de mooiste fadeds die ik tot nog toe gezien heb. Normaal vind ik de burst op die dingen echt om te huilen maar hier lijkt het allemaal net wat subtieler.

Ik zou de slagplaat er wel opschroeven trw

Gitaar4LifeDude
17 oktober 2007, 18:56
hebk ook ooit is getest maar was niet echt mijn ding. maar toch gefeliciteerd

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 18:58
Vette shit! Maar 3 gibbies :o

Orpheo
17 oktober 2007, 19:24
Vette shit! Maar 3 gibbies :o

dus? ik heb er 6.

Lexvandoef
17 oktober 2007, 19:34
dus? ik heb er 6.

Nou, das voor veel mensen een heleboel geld om in een hobby te steken hoor :sssh:

Arne
17 oktober 2007, 19:35
zéér mooi gitaartje :nervous:

Elixir
17 oktober 2007, 19:45
n schoonheid yam... gefeliciteerd :)

Fender75
17 oktober 2007, 20:20
Heeeeeeele mooie! Veel speelplezier ermee in ieder geval! :rockon:

Speeddemon
17 oktober 2007, 20:27
Zeer mooi! Zoiets zoek ik ook al jaren, maar of te duur of niet precies wat ik wil. Mooie flame, mooie kleur, toppie! :hippie:

Dirkdewaard
17 oktober 2007, 20:30
Mooi ding, veel plezier ermee,

maar onthoud; het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.....

mvg

imlikeajungle
17 oktober 2007, 20:35
dus? ik heb er 6.


http://waterintowino.typepad.com/water_into_wino/images/arrogant_beer_ale_1.jpg

thekid
17 oktober 2007, 20:37
sjiek sjiek heb er ook een. spelen wel lekker en dan die enorm lekkere zebra humbuckers

Arts
17 oktober 2007, 21:37
echt een super mooie LP
feli

Blend
17 oktober 2007, 21:46
dus? ik heb er 6.

Alsof we dat nog niet weten :stop:

Dirkdewaard
17 oktober 2007, 21:56
Je weet wat ze zeggen van mannen met 6 Gibsons..... :sssh:

Vonk
17 oktober 2007, 22:10
Er is echt al een hele waslijst aan woorden die in me opkomen als ik weer "Yamhammer" zie staan: transistorbak, BKP, AAAAAA, tonechambers, topkam en nog wel wat woorden.

Je hebt toch niet die ontstemde Gibson verkocht voor deze he? Beetje invijlen had je toch erg veel geld bespaard.

Nee geintje, erg mooie gitaar!

Vonk
17 oktober 2007, 22:10
http://waterintowino.typepad.com/water_into_wino/images/arrogant_beer_ale_1.jpg

Oh wat stoer! Even googlen.

jerome
17 oktober 2007, 22:11
Je weet wat ze zeggen van mannen met 6 Gibsons..... :sssh:


:seriousf:

grayfink
17 oktober 2007, 22:15
Je weet wat ze zeggen van mannen met 6 Gibsons..... :sssh:

tja.. .
http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/Components/Art/HEALTH/060215/VLRG_TinyPenis.widec.jpg

Blokkie
17 oktober 2007, 22:50
Erg mooie gitaar. Ik heb zelf ook een faded en die is geweldig. Géén slagplaat er op zetten. Je koopt wel erg veel gitaren in korte tijd. Jackpotje gekregen?

dr.distortion
17 oktober 2007, 22:53
Kijk eens goed naar die foto die je gemaakt hebt, Yam, die topkam gaat nog voor problemen zorgen vwb de stemvastheid. :seriousf:

Geintje, gefeliciteerd, gave plank! :hippie:

Anders Destium
17 oktober 2007, 22:59
Gefeliciteerd ermee, echt een plaatje om te zien!




dus? ik heb er 6.

Wanneer ga je nu eens een fatsoenlijke gitaar kopen?

Noid
17 oktober 2007, 23:10
Poep zeg, wat een lekkere fluffy ZZ-top koffer is dat :)

Mooie gitaar trouwens!

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 23:22
dus? ik heb er 6.
6 is natuurlijk helemaal achterlijk veel :)

grayfink
17 oktober 2007, 23:54
Ontopic: ik vind dit een hele mooie Les Paul. Gefeliciteerd.

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 00:13
Thanks allen voor de reacties.

Sorry voor mn eigen late reactie b.t.w, de internetverbinding lag er voor de rest van de hele dag uit :roll:

Er is geen jaren 80' LP voor gesneuveld, maar in plaats daarvan een financieel meevallertje :D
Hij heeft 1500 euro gekost, incl. koffer.
Het was de enige LP Faded die ik kon testen, maar tevens ook de kleur/finish die ik eigenlijk het liefst wilde...en ook de klank (het belangrijkste).
Geen achtergebleven houtsplinters die je in de toonkamers kunt horen tijdens het schudden...

Ik heb de slagplaat erop gezet, omdat ik het pesoonlijker iets karakteristieker vind voor een Les Paul...'dat is een keuze die je moet maken' (aldus John Cruijff).

Foto's met slagplaat in volgende post ->

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 00:14
http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding054.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding055-1.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding058.jpg

TimmU
18 oktober 2007, 01:04
is dat een enigszins normale prijs voor een LP standard met een koffer?
Dan wil ik er nog wel is over nadenken om die te gaan testen..... :hippie:
GAS GAS GAS!!!!

Veekeren
18 oktober 2007, 01:05
is dat een enigszins normale prijs voor een LP standard met een koffer?
Dan wil ik er nog wel is over nadenken om die te gaan testen..... :hippie:
GAS GAS GAS!!!!

Voor een Faded wel... Maar dan zou ik wel snel zijn, ze worden nauwelijks meer geleverd en ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden zelfs...

TimmU
18 oktober 2007, 01:13
Au dat is jammer!
Ik heb pas over 2, 3 maanden weer zoveel centjes... :angry:

Lexvandoef
18 oktober 2007, 01:15
is dat een enigszins normale prijs voor een LP standard met een koffer?
Dan wil ik er nog wel is over nadenken om die te gaan testen..... :hippie:
GAS GAS GAS!!!!

Tis een standard Faded, die heeft oa een andere dunnere laklaag en zebrahumbuckers. Die zijn bijna overal wel voor €1500 nieuw te vinden ja.

heinz3110
18 oktober 2007, 01:27
Hij is prachtig!!! :D Prachtig gewoon!

Oh, had ik al gezegd dat ie prachtig is! Plezier ermee, Yam!

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 02:54
Ik heb het serie-nummer nog ff gecheckt bij 'The Guitar Dater Project' en hij blijkt nog geen 2 maanden oud te zijn...

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
August 22nd, 2007
Production Number: 30

MarkV
18 oktober 2007, 04:03
Kijk eens goed naar die foto die je gemaakt hebt, Yam, die topkam gaat nog voor problemen zorgen vwb de stemvastheid. :seriousf:

Geintje, gefeliciteerd, gave plank! :hippie:

Mooi gitaartje hoor Yam. Maar even serieus gesproken over de stemvastheid: is deze beter dan de 'welbekende' andere?

Sorry voor de sig trouwens.... Was wel zeer komisch allemaal :dance:

TimoSomers
18 oktober 2007, 07:43
Fcking geile gitaar yam O.o .
Ik vind dat echt de ultieme burst voor een gibson.

Dweezman
18 oktober 2007, 10:56
Mooi! Heel mooi!

bass blom
18 oktober 2007, 11:01
wanneer krijgen we nou eens wat gejammer te horen?
of heb ik dat ergens een keer gemist? :D

Orpheo
18 oktober 2007, 11:51
oh ja, ik ga alvast vooruitlopen op de zaken: je hebt een set black dogs, als je nu nog wat wilt, zou ik gaan bij deze voor een setje warpigs. past perfect in deze gitaar.


over mijn vele gitaren+6 gibsons: ik heb veel inkomen in de maand, en nauwelijks onkosten. Daarom spaar ik nu al mijn set bij elkaar, en hoef ik over 10 jaar niet te knibbelen op gewoon hypotheek, wonen, leven, eten, etc etc, omdat ik gitaren wil hebben. Ik ben niet de doorsnee student die alles vergooit in bier.

@ anders D: ik heb 4 waanzinnig goeie les pauls (de anderen zijn ook heel goed, maar die zijn meer backup), een ongelooflijk goeie Vee, explorer en SG. de strat is in potentie heel goed, evenals de tele. Ik heb dus gewoon een veelzijdige set, bestaande uit heel goede instrumenten. Ik hoef geen PRS meer, omdat ik die niet goed genoeg vind (over het hele spectrum; van geluid tot looks, alleen speelcomfort is beter/hoger dan bij mijn gibsons).

@yamhammer: hij is mooi, ik zou 'm alleen een herlak geven (heb ik bij mijn faded ook gedaan), en hij klinkt hetzelfde als voorheen, de lak is alleen nu iets dikker, en daardoor iets 'slijtvaster'. En de kleur komt dan mooier uit.

drap
18 oktober 2007, 12:11
wanneer krijgen we nou eens wat gejammer te horen?
of heb ik dat ergens een keer gemist? :D

Geduld, het is een nieuwe gitaar, dus alles is nog origineel.

Dirkdewaard
18 oktober 2007, 12:25
over mijn vele gitaren+6 gibsons: ik heb veel inkomen in de maand, en nauwelijks onkosten. Daarom spaar ik nu al mijn set bij elkaar, en hoef ik over 10 jaar niet te knibbelen op gewoon hypotheek, wonen, leven, eten, etc etc, omdat ik gitaren wil hebben. Ik ben niet de doorsnee student die alles vergooit in bier.



Goede instelling Orpheo.

Veekeren
18 oktober 2007, 12:28
Goede instelling Orpheo.

Of het een realistische is, dat is een tweede. Alsof je als gitarist op een gegeven moment niks anders meer wilt. Das een utopie :D

Dirkdewaard
18 oktober 2007, 12:35
Of het een realistische is, dat is een tweede. Alsof je als gitarist op een gegeven moment niks anders meer wilt. Das een utopie :D

Zeker waar, maar dan kan je hier en daar wat ruilen.


Probeer je vrouw maar eens te overtuigen dat je 6 gibsons nodig hebt :)

Dan krijg je die: "En je zoon wil naar school........... bla bla bla"

bass blom
18 oktober 2007, 12:45
Geduld, het is een nieuwe gitaar, dus alles is nog origineel.

ja precies, daarom :seriousf:

Orpheo
18 oktober 2007, 13:42
Of het een realistische is, dat is een tweede. Alsof je als gitarist op een gegeven moment niks anders meer wilt. Das een utopie :D

allicht, maar ik heb nog een paar jaar tegaan in mijn studie :D

Les TeleStrat
18 oktober 2007, 13:54
Hé, die komt me bekend voor. Een paar weken geleden heb ik mijn Faded hier ook gepost. Ik zou inderdaad ook de slagplaat erop doen

Heb jij er ook zo lang op moeten wachten (leveringsproblemen)
En, hoe speelt 'ie? Veel plezier ermee :)

Les TeleStrat
18 oktober 2007, 13:57
oh ja, ik ga alvast vooruitlopen op de zaken: je hebt een set black dogs, als je nu nog wat wilt, zou ik gaan bij deze voor een setje warpigs. past perfect in deze gitaar.


over mijn vele gitaren+6 gibsons: ik heb veel inkomen in de maand, en nauwelijks onkosten. Daarom spaar ik nu al mijn set bij elkaar, en hoef ik over 10 jaar niet te knibbelen op gewoon hypotheek, wonen, leven, eten, etc etc, omdat ik gitaren wil hebben. Ik ben niet de doorsnee student die alles vergooit in bier.




Die instelling ken ik. Ik besteed mijn geld liever aan gitaren :speed: (ik heb er nog wat op mijn verlanglijstje), effectpedalen en live-muziek dvd's, luxe cd-boxsets dan aan bier. Ik drink het graag, maar het kost zo veel 8-)

Les TeleStrat
18 oktober 2007, 13:59
Ik zou inderdaad ook de slagplaat erop doen

haha.. ik moet eens beter kijken. Hij zit eral op. Prachtig

Melon1510
18 oktober 2007, 14:27
Oeh oeh oeh, voor zo eentje ben ik nog aan het sparen! Zit nu op 800 in minder dan een halfjaar tijd, ben daar best wel trots op. Maar ik begin hem nu wel een beetje te knijpen als ik lees dat deze gitaren niet meer gemaakt gaan worden... :mad:

Wat is dat trouwens voor een burst? Ik ken alleen maar die drie standaard bursten, je weet wel, die gele, die lichtoranje en die Tobacco Sunburst. Vind deze eigenlijk een stuk mooier 8-)

Gefeliciteerd man!

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 16:47
Heb jij er ook zo lang op moeten wachten (leveringsproblemen). En hoe speelt 'ie? Veel plezier ermee :)

Ik ben 'm per ongeluk tegengekomen, maar ik wist dat diezelfde gitarenzaak in het verleden weleens vaker LP Standard Fadeds in hun assortiment hadden, omdat ze heel erg goed liepen (populair, snel verkocht etc.). Nu hing er 1'tje en dat was ook degene die ik wilde qua kleur. Hij speelt goed, maar achteraf heb ik toch een aantal vervelende ratelingen over de toets gevonden die niet weg te helpen zijn door alleen de brug af te stellen. Hij krijg dus een goede afstelbeurt en tegelijkertijd ook een graphtech topkam. Verder speelt de gitaar gewoon erg fijn en ligt prettig in de hand (fijne hals en bespeelbaarheid). Het geluid is alla faded :)




Wat is dat trouwens voor een burst? Ik ken alleen maar die drie standaard bursten, je weet wel, die gele, die lichtoranje en die Tobacco Sunburst. Vind deze eigenlijk een stuk mooier 8-)

Gefeliciteerd man!

Dank je, de kleur is honeyburst.

Melon1510
18 oktober 2007, 18:26
Dank je, de kleur is honeyburst.

Ziet er erg goed uit!
Trouwens, wat voor hals heb je? De 50's of de 60's?

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 19:00
Geen idee of het de 50's of 60's hals is, er zat geen stickertje op het afdekplaatje die dat eigenlijk zou moeten aanduiden en ik had verder ook geen vergelijkingsmateriaal.

Ik gok zelf op een 60's neck, maar zeker weten doe ik dat niet.

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 19:21
Voor een Faded wel... Maar dan zou ik wel snel zijn, ze worden nauwelijks meer geleverd en ik dacht dat ze niet meer gemaakt werden zelfs...

Ik weet dat er een hele poos terug al wat problemen waren geweest met de leveringen van de Standard Faded's. Ze konden niet zo 1/2/3 tevoorschijn getoverd worden en desbetreffende gitarenzaken hadden dan ook moeite om iets te kunnen 'beloven' aan de klant wat betreft de LP Fadeds. Altijd wat vaag en onzeker. Over vaagheid gesproken; zie bijv. advertentie van Feedback http://www.feedback.nl/?id=55&b=1199950HS&a=9&treeID=
'Wees snel, want op is op!'

Het klopt dat ze moeilijk geleverd worden, maar of ze binnen korte tijd niet meer gemaakt worden zou ik niet weten. Daar heb ik althans weinig info/bevestigingen over kunnen vinden op internet.

Dirkdewaard
18 oktober 2007, 19:43
Geen idee of het de 50's of 60's hals is, er zat geen stickertje op het afdekplaatje die dat eigenlijk zou moeten aanduiden en ik had verder ook geen vergelijkingsmateriaal.

Ik gok zelf op een 60's neck, maar zeker weten doe ik dat niet.

Je kan hem toch even vergelijken met je andere LP?

Anders Destium
18 oktober 2007, 20:18
Als iemand pretendeert verstand te hebben van LPs, zou ik zelf verwachten dat diegene een 50s van een 60s neck kan onderscheiden :???: Al is het halsprofiel natuurlijk veel minder belangrijk dan de afstelling en de intonatie van de gitaar in een winkel, maar dat weet iedereen.


Of is dat weer te sarcastisch?

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 20:45
Als iemand pretendeert verstand te hebben van LPs, zou ik zelf verwachten dat diegene een 50s van een 60s neck kan onderscheiden :???: Al is het halsprofiel natuurlijk veel minder belangrijk dan de afstelling en de intonatie van de gitaar in een winkel, maar dat weet iedereen.


Of is dat weer te sarcastisch?

Nee, niet te sarcastisch...ben ik wel gewend :satisfie:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er serieus niet eens bij stilstond tijdens het kopen/testen vd de gitaar offie een 50's of 60's neck had. Ik vond dat de hals in ieder geval lekker in mn hand lag.
De sticker zat er ook niet op; al stond er '80's neck' op, had ik 'm toch gekocht...Zonder ongein, ik denk wel dat het een 60's neck is. Hij voelt iets platter (en misschien daardoor ook smaller) aan dan de 50's neck van de LP Studio P.P. en speelt erg comfortabel/makkelijk.

Melon1510
18 oktober 2007, 21:02
Dan is het waarschijnlijk een 60's: de 50's zijn nogal breed en moet je vaak ook even aan wennen. Tenminste, mijn leraar had dat :soul:

Blokkie
18 oktober 2007, 21:28
Mijne heeft een 50's en die is helemaal niet dik. De nek is zelfs dunner dan van mijn '96 Sg standard. Heerlijk ding.

Yamhammer_71
18 oktober 2007, 22:00
Guys, ik heb Feedback even een mail gestuurd aangaande het leveringsproces van de LP Standard Faded-serie :D

Ben benieuwd wat ze nou werkelijk bedoelen met 'Wees snel, want op is op'... Middels hun antwoord zou er misschien wat meer verheldering komen omtrent het leveringsproces vd Faded's.

Blokkie
18 oktober 2007, 22:15
Ik ben erg benieuwd wat er waar is van die verhalen dat fadeds binnnenkort niet meer leverbaar zijn en in prijs gaan stijgen. Ik vraag me echter af of Feedback daar iets meer over kan vertellen

Veekeren
18 oktober 2007, 23:30
Waarschijnlijk antwoorden ze wat ik ongeveer al zei. Ze komen maar mondjesmaat Nederland binnen, en datgene wat er nog binnensijpelt zal het laatste zijn...

Harry L.
18 oktober 2007, 23:48
Hij speelt goed, maar achteraf heb ik toch een aantal vervelende ratelingen over de toets gevonden die niet weg te helpen zijn door alleen de brug af te stellen. Hij krijg dus een goede afstelbeurt en tegelijkertijd ook een graphtech topkam. :)


Ik heb er ook een gekocht gisteren. Vanavond heb ik hem naar mijn voorkeur afgesteld.
De "vervelende ratelingen" kwam ik ook tegen, maar na twee keer de truss rod licht aandraaien was het weg.
Ze zijn een tijdje slecht leverbaar geweest, maar het schijnt nu weer mee te vallen.
De 2007 fadeds zijn naar mijn mening gemiddeld beter dan de 2006 fadeds die je hier en daar nog ziet hangen. De topjes zijn ook mooier.
Het was even zoeken naar de juiste, maar het is uiteindelijk een 2007 tobacco sunburst geworden.

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 01:30
FOTO'S!!! :lp:

Squier4ever
19 oktober 2007, 01:37
Mijne heeft een 50's en die is helemaal niet dik. De nek is zelfs dunner dan van mijn '96 Sg standard. Heerlijk ding.

ik heb bij een 50's nek ook altijd het idee van een boomstam, maar dat valt helaas reuze tegen.

bass blom
19 oktober 2007, 02:04
FOTO'S!!! :lp:

CLIPJES !!!! :lp:

rickert
19 oktober 2007, 02:14
Slapen ouwe!!!

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 02:18
CLIPJES !!!! :lp:

Lol, daar heb ik de apparatuur niet voor. Anders deed ik wel een korte, simpele vergelijking met de verschillende Les Pauls...

Op youtube: Yamhammer - 'unplugged Les Paul test'. LOL! Nu maak ik mezelf belachelijk :o

Nja, het zal wel bedtijd zijn...

drap
19 oktober 2007, 07:48
Nou moet je ophouden! Jezelf belachelijk maken, het idee al...

Harry L.
19 oktober 2007, 10:19
FOTO'S!!! :lp:

http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/11966365/284001925.jpg

Mr.Fingers
19 oktober 2007, 10:20
http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/11966365/284001925.jpg

Stilleven met Gibson, herfstblaadjes, bemoste tuinstoel en een waterzonnetje

glacius
19 oktober 2007, 11:11
zeer mooie foto, alleen jammer dat de snaren er niet correct op zitten. maar laten we die discussie niet beginnen

Orpheo
19 oktober 2007, 12:03
zeer mooie foto, alleen jammer dat de snaren er niet correct op zitten. maar laten we die discussie niet beginnen

die mening is zeeeer variabel! sommigen vinden dat dat wel een goeie manier is, anderen niet... hangt van smaak en stijl af.

rickert
19 oktober 2007, 12:09
Zelfs Joe Bonamassa doet dat zo dus ik denk niet dat het "verkeerd" is.

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 12:18
Mooie Les Paul :D

Ik had Gibson gisteren nog gemaild over de LP Standard Faded-serie en kreeg vandaag dit als antwoord terug:

''Thanks for the email. Currently, there are no plans to discontinue the Les Paul Standard Faded model. Thanks again and have a great weekend!!!

Best regards,
Jon Sutherland
Gibson Customer Service
1-800-4GIBSON
service@gibson.com

Vrij duidelijk dus :)

'

Blokkie
19 oktober 2007, 12:59
Hulde, prachitge Les Paul. Alleen die slagplaat...... Je mist zo veel prachtig hout

Herman
19 oktober 2007, 13:53
http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/11966365/284001925.jpg

Dude, jij weet je gitaar wel te presenteren he?! Prachtige gitaar, en ook een van de mooiste gitaar foto's die ik de afgelopen tijd heb gezien!

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 15:05
+ 1 :rockon:

Anders Destium
19 oktober 2007, 19:46
Inderdaad een prachtige gitaar en foto, gefeliciteerd ermee!

Yamhammer_71
19 oktober 2007, 23:27
Mn LP Faded ligt momenteel nog bij de gitaarbouwer. Morgen of volgende week krijg ik 'm geheel afgesteld en geintoneerd weer terug, ook met de nieuwe topkam erop.

Kan niet wachten om er op te spelen :)

Harry L.
19 oktober 2007, 23:54
Nog maar een?

http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/11966365/284161408.jpg

fransoos
19 oktober 2007, 23:57
appeleflap, die kan ook zo aan de muur of op de kalender.
misschien ook een idee : een kalender met onze eigen gitaren op. na een poll uiteraard.

Harry L.
20 oktober 2007, 00:16
appeleflap, die kan ook zo aan de muur of op de kalender.
misschien ook een idee : een kalender met onze eigen gitaren op. na een poll uiteraard.
Aan de muur dan maar. Laat ik er een klok van maken. Het uurwerk kan er zo in. Hij is hol van binnen.

fransoos
20 oktober 2007, 00:28
is 't een Gibsun dan :satisfie:

Lexvandoef
20 oktober 2007, 00:34
is 't een Gibsun dan :satisfie:

nee maar wel een nieuwe gibson :satisfie:

Harry L.
20 oktober 2007, 01:09
appeleflap, die kan ook zo aan de muur of op de kalender.
misschien ook een idee : een kalender met onze eigen gitaren op. na een poll uiteraard.
Inderdaad een leuk idee voor een nieuw onderwerp: post je kalenderfoto.
Hier nog zo een. Ik kocht deze Hamer in de USA, en kreeg het vriendelijke doch dringende verzoek om een foto te sturen van de gitaar met de "famous Dutch tulip fields".
http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/15888528/246773108.jpg

Harry L.
20 oktober 2007, 01:20
Mn LP Faded ligt momenteel nog bij de gitaarbouwer. Morgen of volgende week krijg ik 'm geheel afgesteld en geintoneerd weer terug, ook met de nieuwe topkam erop.

Kan niet wachten om er op te spelen :)
On topic: Kon de winkelier hem niet voor je afstellen als je een nieuwe gitaar koopt? Intoneren lijkt me al het minste.

Yamhammer_71
20 oktober 2007, 19:04
oh ja, ik ga alvast vooruitlopen op de zaken: als je nu nog wat wilt, zou ik gaan bij deze voor een setje warpigs. past perfect in deze gitaar

Waarschijnlijk een set painkillers, op advies van Tim.

Orpheo
20 oktober 2007, 22:58
Waarschijnlijk een set painkillers, op advies van Tim.

hmm ik zou juist een set warpigs erin doen, en een painkiller in een custom, maar goed, dat is smaaksgebonden.

kan je het stukje quoten uit t advies dat Tim gaf? gewoon, zodat ik er ook van kan leren. (de reden waarom hij de painkiller adviseert in n standard :) )

Yamhammer_71
21 oktober 2007, 02:39
kan je het stukje quoten uit t advies dat Tim gaf? gewoon, zodat ik er ook van kan leren. (de reden waarom hij de painkiller adviseert in n standard :) )

Tim: ''sounds like you need a set of painkiller humbuckers-masses of power, good mid weight and projection and lots of sustain from the neck too. All round excellent rock/metal set that sits really well in LPs.''

Ze schijnen veel mids en 'grind' te hebben (agressief en niet mid-scooped zoals de miracle man)...eigenlijk dus meer als de black dogs, maar dan on steriods.

Orpheo
21 oktober 2007, 14:17
@yamhammer: mijn dank voor het posten :D wat waren jou wensen qua tone precies ook alweer?

Yamhammer_71
21 oktober 2007, 15:41
Agressiever, heavy'er, rauwer en meer mids -> metal/hardrock tone. Niet scooped.
De miracle man had ik allereerst op het hoog, maar die is dus wel mid-scooped en lijkt me daarom minder 'into your face'.
Ik ga ze nog niet bestellen, eerst ff een tijdje met de bb pro's spelen (gitaar ligt nog steeds bij gitaarbouwer) en als ze in bandverband (op hoger volume) niet mn ding zijn, dan hoogstwaarschijnlijk een set painkillers OF holydivers (!).

Lexvandoef
21 oktober 2007, 16:15
Agressiever, heavy'er, rauwer en meer mids -> metal/hardrock tone. Niet scooped.
De miracle man had ik allereerst op het hoog, maar die is dus wel mid-scooped en lijkt me daarom minder 'into your face'.
Ik ga ze nog niet bestellen, eerst ff een tijdje met de bb pro's spelen (gitaar ligt nog steeds bij gitaarbouwer) en als ze in bandverband (op hoger volume) niet mn ding zijn, dan hoogstwaarschijnlijk een set painkillers OF holydivers (!).


Waarom vervang je trouwens gelijk de pickups in al je gitaren? Zo slecht zijn de standaard gibson pu's niet hoor, ik gebruik ook nog steeds een setje classic '57's. Kun je niet beter eerst de gitaar een beetje leren kennen en op die manier je geluid er uit halen? Is een stuk goedkoper ;)

Wel gefeliciteerd met je guitar, ziet er supervet uit, zelfs met pickguard :D

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 16:25
Ja ik vind het ook vreemd...

Yamhammer_71
21 oktober 2007, 16:30
Waarom vervang je trouwens gelijk de pickups in al je gitaren? Zo slecht zijn de standaard gibson pu's niet hoor, ik gebruik ook nog steeds een setje classic '57's. Kun je niet beter eerst de gitaar een beetje leren kennen en op die manier je geluid er uit halen? Is een stuk goedkoper ;)

Wel gefeliciteerd met je guitar, ziet er supervet uit, zelfs met pickguard :D

Ik vervang ze niet gelijk.
De BB Pro's heb ik alleen thuis geprobeerd en dus nog niet echt kunnen testen. Ik ga er eerst een tijdje mee in bandverband testen op hoger volume, om tot een beter oordeel te komen.
De pickguard zit er gewoon op, maar die kan er altijd nog af als ik dat wil. Je ziet alleen een klein gaatje en door de matte finish vd Fadeds valt het nauwelijks op. Rock 'n roll...

Orpheo
21 oktober 2007, 16:56
Agressiever, heavy'er, rauwer en meer mids -> metal/hardrock tone. Niet scooped.
De miracle man had ik allereerst op het hoog, maar die is dus wel mid-scooped en lijkt me daarom minder 'into your face'.
Ik ga ze nog niet bestellen, eerst ff een tijdje met de bb pro's spelen (gitaar ligt nog steeds bij gitaarbouwer) en als ze in bandverband (op hoger volume) niet mn ding zijn, dan hoogstwaarschijnlijk een set painkillers OF holydivers (!).

tim raadde me de holydivers heel erg AF tegenover de painkillers.

Pepe
21 oktober 2007, 17:05
hmm stja

ik snap dat Bare knuckle's wegens verkrijgbaarheid in Den Haag nogal populair zijn maar dat maakt dit soort topics nogal eenzijdig
Wel eens WCR of Wolftone geprobeerd? Of Voodoo's, Ambers of Imperial's?
Ik ken alleen maar de Mule, dat is waar, maar d'r is echt wel meer tussen hemel en aarde dan Bare knuckle.

Orpheo
21 oktober 2007, 17:07
voodoo's en wcr geprobeerd, was er niet echt fan van. vond ze wat droogjes en kaal.

Jimwoud
25 oktober 2007, 21:51
Ik zou alleen om de naam al painkillers kopen, één van de gaafste metalplaten ooit, die beschrijving staat mij serieus wel aan. Zijn ze strak?? Ik vind bv die SD Jeff Beck's totaal niet strak, en te neuzig.

Marc Oblivian
26 oktober 2007, 09:48
Nog maar een?

http://pic19.picturetrail.com/VOL1030/6131550/11966365/284161408.jpg


Tjee...ben jij fotograaf ofzo....die pics zien er erg goed uit!

Gibsonman
26 oktober 2007, 14:31
Kwijl :cooler:

LP_CL
26 oktober 2007, 14:40
Tjee...ben jij fotograaf ofzo....die pics zien er erg goed uit!
leve photoshop

Harry L.
26 oktober 2007, 15:18
Tjee...ben jij fotograaf ofzo....die pics zien er erg goed uit!
Nee geen fotograaf, maar als je er tien schiet zit er vaak wel een goede tussen.

Lexvandoef
26 oktober 2007, 15:31
Nee geen fotograaf, maar als je er tien schiet zit er vaak wel een goede tussen.

hehe probeer dan maar eens een foto van mij te maken :D

Wel echt een supergave gitaar man. Nice.

Bart_Blueprint
26 oktober 2007, 16:36
En waar blijven die pics dan? :D

Marc Oblivian
26 oktober 2007, 16:42
leve photoshop

Oh...heeft ie een fotowinkel ook?

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 16:14
Hier mijn LP Faded met de nieuwe topkam:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding006.jpg

drap
27 oktober 2007, 16:58
Zit je nou serieus je posts weg te halen en precies dezelfde posts weer neer te zetten om ze te bumpen???

Lexvandoef
27 oktober 2007, 16:59
Zit je nou serieus je posts weg te halen en precies dezelfde posts weer neer te zetten om ze te bumpen???

oh dat doetie dus :seriousf:

Ik zat me al af te vragen hoe dat kan, ik zag gisterenavond namelijk precies dezelfde foto met een ander tijdstip :dontgeti:

Veekeren
27 oktober 2007, 17:06
oh dat doetie dus :seriousf:

Ik zat me al af te vragen hoe dat kan, ik zag gisterenavond namelijk precies dezelfde foto met een ander tijdstip :dontgeti:

Hahaha, als dat het is, dan weet ik niet hoe je jezelf nog treuriger kan voordoen. Ik heb namelijk volgens mij al een keer of 2 a 3 gehad dat ie weer donkerzwart was, maar dat er niks was veranderd...

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 17:58
Ik had nog geen reacties ontvangen (jaloezie? valt me wel op :seriousf:), dus vandaar dat ik de foto heb verwijderd en opnieuw gepost, haha.

Zoals je kunt zien is de topkam dus erg vakkundig afgewerkt en uiteraard is het een praktische upgrade voor neuroten zoals ik die een hekel hebben aan elke snaar die ook maar enigzins wilt ontstemmen. Dat probleem is volgoed opgelost :dance:

Lexvandoef
27 oktober 2007, 18:00
Ik had nog geen reacties ontvangen (jaloezie? valt me wel op :seriousf:)

Niet iedereen reageert zo snel als jij he :seriousf:, give it some time en er komen wel reacties man.

drap
27 oktober 2007, 18:01
Ja hoor, jaloezie... Sjezus wat ben je een patient man. Het viel me in andere topics al op, maar nu weet ik het zeker. Werkelijk zielig. Je krijgt je aandacht echt wel, wees gerust. Maar ja, negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk.

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 18:03
Ja hoor, jaloezie... Sjezus wat ben je een patient man. Het viel me in andere topics al op, maar nu weet ik het zeker. Werkelijk zielig. Je krijgt je aandacht echt wel, wees gerust. Maar ja, negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk.

Hoe vind je het geworden met de nieuwe topkam erop?

drap
27 oktober 2007, 18:08
Geen idee. Dat kan ik pas horen naar aanleiding van een soundsampeltje. Post 's iets van je kunsten zou ik zo zeggen.

marter544
27 oktober 2007, 18:08
Hoe vind je het geworden met de nieuwe topkam erop?

Dude het is een topkam, als ie werkt, wat maakt het dan in godsnaam uit hoe het eruit ziet?? Posts opnieuw posten om reacties te vissen is ook wel erg triest idd.

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 18:13
Dude het is een topkam, als ie werkt, wat maakt het dan in godsnaam uit hoe het eruit ziet?? Posts opnieuw posten om reacties te vissen is ook wel erg triest idd.

Waarom triest? Het was een open topic, maar vanaf het moment dat ik de gitaar heb opgehaald van de gitaarbouwer heb ik geen reacties meer gehad :seriousf:
Er werd om foto's gevraagd n.a.v de topkam, dus dan verwacht je gewoon een reactie (negatief of positief boeit niet, in ieder geval meningloos staat me niet aan).
Helaas ik heb de apparatuur niet om een clipje op te nemen, anders was dat geen probleem geweest en juist erg leuk, mja.

drap
27 oktober 2007, 18:14
Tuurlijk... Dan is er vast wel iets van die band van je te vinden, onieda.

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 18:25
Nee, geen site.

Ik vind ook dat als je een gitaar wilt laten horen/vergelijken en een eigen stuk wilt spelen, youtube of dergelijke de beste optie daarvoor is. Ik heb de ballen verstand van opname-apparatuur en computers, dus dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij is dergelijke apparatuur ook niet bepaald goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, maar dan zou ik me daarin meer moeten verdiepen en dat heb ik niet gedaan.

drap
27 oktober 2007, 18:27
Wat een idee! Je zou er een topic of 6, 7 over kunnen openen natuurlijk!!! :cheerup:

Mr.Fingers
27 oktober 2007, 18:28
We krijgen precies hier een "AcOuStiC GuItAr FREAK"-toestand.


WIJ WILLEN EEN GELUIDSSAMPLE... NU!!!


Al is het maar met windows geluidrecorder.


Trouwens, wat wil je dat we zeggen over je topkam? Zwart zeker???

Pepe
27 oktober 2007, 18:29
Nee, geen site.

Ik vind ook dat als je een gitaar wilt laten horen/vergelijken en een eigen stuk wilt spelen, youtube of dergelijke de beste optie daarvoor is. Ik heb de ballen verstand van opname-apparatuur en computers, dus dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij is dergelijke apparatuur ook niet bepaald goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, maar dan zou ik me daarin meer moeten verdiepen en dat heb ik niet gedaan.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/webcam.htm

Lexvandoef
27 oktober 2007, 18:36
Nee, geen site.

Ik vind ook dat als je een gitaar wilt laten horen/vergelijken en een eigen stuk wilt spelen, youtube of dergelijke de beste optie daarvoor is. Ik heb de ballen verstand van opname-apparatuur en computers, dus dat zit er voorlopig niet in. Volgens mij is dergelijke apparatuur ook niet bepaald goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, maar dan zou ik me daarin meer moeten verdiepen en dat heb ik niet gedaan.

Het hoeft trouwens niet duur hoor als je daar mee zit, koop op marktplaats een tweedehands MD-recorder, een van de sony stereomics die je daar vast en zeker ook wel ziet, en je bent voor minder dan 80E klaar. Dat kan er toch wel vanaf als je echt wilt opnemen? Dan maar een les paul minder :D

Dat doe ik ook, alleen krijg ik die MD van een familielid, kan je ook je band mee opnemen als je het een beetje leuk doet.

Harry L.
27 oktober 2007, 18:38
Zit je nou serieus je posts weg te halen en precies dezelfde posts weer neer te zetten om ze te bumpen???
Dat gebeurde vorige week ook al diverse keren. Ik dacht aan technische problemen, maar de posts kwamen soms ook gewijzigd terug.

Yamhammer_71
27 oktober 2007, 18:45
mm ja...komt allemaal goed. Op het moment wil ik me daarin niet gaan verdiepen, maar het is al goed om te weten dat je voor weinig geld een degelijk mp3-fragmentje of videoclipje kan opnemen met niet al te ingewikkelde en uitgebreide apparatuur.

Blend
27 oktober 2007, 18:55
Hey Yamhammer. Ik ga nu een heel bijdehante opmerking maken: je had geen geld om een 'geweldig klinkende supermooie Stagg' van 134,95 euro te kopen, maar wel geld voor 'n nieuwe Gibson?

grayfink
27 oktober 2007, 19:17
Gewoon dv videocameraatje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91446

grayfink
27 oktober 2007, 19:25
Ik zit even naar reacties te vissen :D

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 00:42
http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding033-1.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding037.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding038.jpg

grayfink
28 oktober 2007, 00:45
Wat een prachtige topkam! Bow to my topkam!



;)

drap
28 oktober 2007, 00:51
Ja, de topkam doet 't 'm! De gitaar vind ik niet zo bijzonder, maar man man, wat een mooie topkam! Het moet gezegd worden, want zo zie je ze niet vaak. Heb je d'r ook een soundsampeltje van?

Nevaratoiel
28 oktober 2007, 01:04
Wow.......

drap
28 oktober 2007, 01:12
Wow???? Alleen wow???? Met zo'n topkam alleen wow??? Die topkam is heeeeeel bijzonder, dat je dat ff doorhebt. Alleen wow... :eek:

Orpheo
28 oktober 2007, 01:14
damn, yamhammer, wat heb je die gitaar toegetakeld. een zwarte custom-slagplaat! pff, hoe bedoel je verkrachting van een prachtig mooie gitaar.

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 01:16
Dank je :hippie:

De topkam is niet cosmetisch. Ik heb 'm erop laten zetten zodat de gitaar beter in stemming blijft, een goede upgrade.
Verder heb ik de creme slagplaat vervangen met de slagplaat van mn 88' LP, dat is wel cosmetisch :satisfie:

En dan die tooooooooooooone....geintje:P

Definitief mn 'main' Les Paul. Soms is het een lange zoektocht voor de juiste gitaar, maar door de toonkamers heeft de LP een afwijkende, veel resonantere en open klank wat ik in solid body Les Pauls niet terug vind en de bespeelbaarheid is ook voor mij ultiem; een smalle, platte hals met een lage actie. Ik ben steeds dichter bij de droomgitaar gekomen, maar nu ligt ie in mn handen. Die flauwekul of afgunst tegenover chambered Les Pauls snap ik echt niet...er zit veel meer leven en muzikaliteit in de klank, maar misschien is het ook wel een kwestie van smaak en niet iedereen heeft immers hetzelfde gehoor. Er zitten ook geen houtsplintertjes of ander overgebleven restjes in de toonkamers die je kunt horen tijdens het schudden...een probleem dat veel 2007 Les Pauls daareentegen wel hebben. Petje af voor de firma Gibson.

drap
28 oktober 2007, 01:23
Ik zou die stemming graag willen horen met die hele bijzondere topkam eigenlijk. Heb je er geen soundsampeltje van?

rickert
28 oktober 2007, 01:25
Blahblahblahblahblahdieblahblahenblahblahdieblahbl ah

Maar dude, gast, man, die topkam :nervous:

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 01:30
Ik zou die stemming graag willen horen met die hele bijzondere topkam eigenlijk. Heb je er geen soundsampeltje van?

Orpheo: Ik vind de zwarte slagplaat gewoon beter; anders werd het teveel 'creme' naar mijn idee en de gitaar oogde daardoor wat te liefjes, terwijl de ballen ervan af moeten stralen 8-)

Drap: Je zult het verschil niet in een soundsample kunnen horen :stop:

rickert
28 oktober 2007, 01:31
Drap: Je zult het verschil niet in een soundsample kunnen horen :stop:

Nahhhhhhhhhh, wat een kutinvestering dan zeg!

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 01:33
Nahhhhhhhhhh, wat een kutinvestering dan zeg!

Haha, ja het gitaristenleven valt niet altijd mee he :)

Er gaat niets boven een foto van de kop van een Les Paul met parelmoer ingelegd: GIBSON

Hout liegt niet

drap
28 oktober 2007, 01:38
Ho ff. Nou doe je jezelf echt tekort Yam. Dat moet gewoon te horen zijn! Die topkam is zo ongelooflijk uniek en speciaal, dat zie je zo. Ik heb al vele gitaren met topkammen hier voorbij zien komen op het forum, maar nimmer heb ik zo'n oogstrelend exemplaar gezien. Dit moet te horen zijn! Eigenlijk wil ik ook wel zo'n topkam op m'n gitaar, maar ik ben het eigenlijk heel niet waard. Ben je ook eerst gescreend voor ze die topkam er voor je op wilden zetten? Dat moet haast wel!

Rinze
28 oktober 2007, 01:40
My god. Hebben jullie niks anders te doen? :o


Drugs gebruiken of gitaarspelen of zo...

rickert
28 oktober 2007, 01:41
Unplugged gitaartopkamtest was het denk ik.

Drugs heb ik al gebruikt en de gitaar ligt op mn schoot. niet bitchen Rinzke.

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 01:43
Drap: Heb je de Lama's vrijdagavond gemist ofzo?:P sjezus zeg :hippie:

drap
28 oktober 2007, 01:44
Drap: Heb je de Lama's vrijdagavond gemist ofzo?:P sjezus zeg :hippie:

Ik heb geen Lama's nodig. Ik heb Gitaarnet...

bass blom
28 oktober 2007, 02:21
wat een lelijke gitaar.

wel een fabelachtig mooie topkam!

Nevaratoiel
28 oktober 2007, 02:47
Wow???? Alleen wow???? Met zo'n topkam alleen wow??? Die topkam is heeeeeel bijzonder, dat je dat ff doorhebt. Alleen wow... :eek:Ik zeg wow omdat ik sprakeloos ben. Dat is een goed teken....... :sneaky: :satisfie:

cas121
28 oktober 2007, 09:10
Hier mijn LP Faded met de nieuwe topkam:

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding006.jpg

Zo vers in de wintertijd even een serieuze comment. vakkundig afgewerkt zeg je? Ik vind de sleuven waar je snaren in liggen veels te diep uitgeveild. Net een hark... Beter hadden ze gewoon iets van de onderkant van de topkam afgehaald.

bass blom
28 oktober 2007, 09:17
ik heb een tijdje geleden ook zo'n mooie topkam op mijn les paul gezet.
had niet de poen om het professioneel te laten doen, dus gebeund..
maar die sleuven zaten er gewoon al in.

Rinze
28 oktober 2007, 09:53
Drugs heb ik al gebruikt

Mooi zo.


niet bitchen Rinzke.

Ooooh... U turn me on (ik ben er gek op wanneer je mijn naam mishandelt) :)

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 12:19
Inderdaad, de sleuven zijn gewoon standaard en zijn daarnaast iets bijgewerkt voor de juiste diepten, passend bij de nieuwe afstelling van de hals etc. Het heeft erg veel werk gekost om de gitaar te krijgen zoals ie nu is, omdat hij uit de fabriek niet bepaald goed was afgesteld (zoals bij eigenlijk alle nieuwe Gibsons).

Het is de best klinkende en spelende Les Paul die ik me maar kan wensen en ik denk dat dit deels de LP Faded eigen is, in combinatie met de toonkamers. Eigenlijk belachelijk dat je ze nog voor zo goedkoop kan aanschaffen, aangezien veel Gibsons van 2500 euro (zelf getest) totaal niet het geld waard zijn. Lang leve de 2007 Les Paul Fadeds...

Vonk
28 oktober 2007, 12:46
Lang leve de 2007 Les Paul Fadeds...

Naja laten we eerlijk zijn: de topkammen die erop zitten zijn niet perfect.

Ik krijg opeens het idee van de eeuw: WAT ALS DE TOPKAM TOONKAMERS KRIJGT?!? GEEN VOOROVERVALLENDE HALS EN EEN TOOOOOOOOOOOOONNNNEEEEEEEEEEEE VAN HIER TOT WAAR YAMTOPKAMMER WOONT!!!!!

Mr.Fingers
28 oktober 2007, 13:19
Naja laten we eerlijk zijn: de topkammen die erop zitten zijn niet perfect.

Ik krijg opeens het idee van de eeuw: WAT ALS DE TOPKAM TOONKAMERS KRIJGT?!? GEEN VOOROVERVALLENDE HALS EN EEN TOOOOOOOOOOOOONNNNEEEEEEEEEEEE VAN HIER TOT WAAR YAMTOPKAMMER WOONT!!!!!

uh? :???:

+nogwattekens

Pepe
28 oktober 2007, 13:35
Het is de best klinkende en spelende Les Paul die ik me maar kan wensen en ik denk dat dit deels de LP Faded eigen is, in combinatie met de toonkamers. Eigenlijk belachelijk dat je ze nog voor zo goedkoop kan aanschaffen, aangezien veel Gibsons van 2500 euro (zelf getest) totaal niet het geld waard zijn. Lang leve de 2007 Les Paul Fadeds...

Hoe duurder de gitaar hoe beter hij klinkt? That's a new one.
Afgezien daarvan, tis maar wat je zoekt in een gitaar natuurlijk, het kan best zijn dat de goedkoopste Les Paul gewoon bij jou smaak past, dat is dan geluk hebben maar denk niet dat dit gelijk voor iedereen geldt.

Wat die klankkamers betreft, het is een vloeken in de kerk wat de '59 puristen betreft -waar de faded een gooi naar doet- en daar heeft men een punt.
Persoonlijk vind ik het halselement met een chambered body er op vooruit gaan, een solid body kan snel teveel bas krijgen maar een brug pickup klinkt met een chambered weer te dun.
Maar goed, dat kan je smaak zijn. Ieder zijn ding natuurlijk.

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 13:38
http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding039.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding041.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s163/Bamischijf/Afbeelding050-1.jpg

Orpheo
28 oktober 2007, 13:39
@pepe: ben het helemaal met je eens. Mijn faded klinkt met dit setje pickups precies zoals ik vind dat een tele moet klinken,


EN DAT IS NIET BEST!!!!! nja de tone is om van te smullen, als ik speel zegt iedereen, damn, dat is net een tele. maar tja. ik moet er gewoon een wat 'dikkere' humbucker inzetten. De nailbombs zouden het hier goed in doen denk ik, maar ik ga denk ik de BKP holydivers erin zetten. geeft veel warmte en punch en goeie pinch harmonics.

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 13:46
nja de tone is om van te smullen, als ik speel zegt iedereen, damn, dat is net een tele. maar tja. ik moet er gewoon een wat 'dikkere' humbucker inzetten. De nailbombs zouden het hier goed in doen denk ik, maar ik ga denk ik de BKP holydivers erin zetten. geeft veel warmte en punch en goeie pinch harmonics.

Ter advies van Tim (BKP) werd duidelijk dat je voor dit soort LP's OF lage output OF hoge output elementen erin moet zetten.
Medium output zouden teveel mids opleveren voor een chambered Les Paul en zijn dus eigenlijk niet 'ultiem' voor zo'n gitaar.

Pepe
28 oktober 2007, 13:51
Ter advies van Tim (BKP) werd duidelijk dat je voor dit soort LP's OF lage output OF hoge output elementen erin moet zetten.
Medium output zouden teveel mids opleveren voor een chambered Les Paul en zijn dus eigenlijk niet 'ultiem' voor zo'n gitaar.

Hij heeft het over zijn eigen pickups neem ik aan?
Je kan niet alle pickups op deze manier generaliseren, de klank van een pickup heeft met zoveel parameters te maken... magneten, dikte draad, waxing, washers, winding patterns...

Hoe meer windingen des te meer hoog je zal verliezen, generaliserend gezegd waardoor het aandeel mid relatief zal toenemen, ergo, in principe heeft een hoge output pickup meer mids dan een medium.
Generaliserend nog steeds want wanneer je sterkere magneten gebruikt of mindere wikkelingen met dikker draad levert dat een ander effekt op.
Het soort draad, ook al zoiets.
Lees eens wat informatie over Tim Shaw die voor Gibson de Herritage pups heeft ontwikkeld... leerzaam.

rickert
28 oktober 2007, 13:54
Snap dat dan, YAmmerdrammer kan en mag dat wel!!!

rickert
28 oktober 2007, 13:58
Mooi zo.



Ooooh... U turn me on (ik ben er gek op wanneer je mijn naam mishandelt) :)

Kusje dan maar?

Chris Winsemius
28 oktober 2007, 14:36
Het topkam-topic is helaas al dicht maar sinds vanmorgen ben ik bezig om op al m'n gitaren straplocks en knoppen met tonechambers te zetten, gigantisch gewoon!!!

Ps Vooral straplocks uit 2007 klinken te gek hoewel ik nog steeds op zoek ben naar pre '01 Grolsch ringetjes.

rickert
28 oktober 2007, 14:38
Het topkam-topic is helaas al dicht maar sinds vanmorgen ben ik bezig om op al m'n gitaren straplocks en knoppen met tonechambers te zetten, gigantisch gewoon!!!

Ps Vooral straplocks uit 2007 klinken te gek hoewel ik nog steeds op zoek ben naar pre '01 Grolsch ringetjes.

Je moet de pre '99 custom grolschringen met faded tonechambers eens horen, je weet echt niet wat je hoort! Zoveel verschil met de na 01 grolschringen waar ze nog braziliaans rubber voor gebruikte!

bass blom
28 oktober 2007, 14:48
moet je die grolschring van zo'n lampje eens proberen, meeeeeeeeeeeeeegaaaaaaaatooooooooooooone :P

Orpheo
28 oktober 2007, 14:57
Ter advies van Tim (BKP) werd duidelijk dat je voor dit soort LP's OF lage output OF hoge output elementen erin moet zetten.
Medium output zouden teveel mids opleveren voor een chambered Les Paul en zijn dus eigenlijk niet 'ultiem' voor zo'n gitaar.

ben ik niet met je eens. Je vat Tims advies verkeerd op denk ik. Daarnaast, de holydiver is een high output pickup bij BKP maar ok...

Ik wil in deze gitaar een pup die me echt een classic rock sound geeft, maar wel weer (as usual) met goeie pinches. de holydiver is denk ik de sleutel daarvoor. een smooth geluid met niet TEveel grit, minder dan de painkiller en cold sweat.

in mijn purpleburst LP ga ik een set cold sweat zetten, in de custom de warpig of painkiller, in de nieuwste warmoth (denk ik, of een set rio grandes, maar BKP is imo VEEL beter) de warpig, en in mijn faded de warpig of holydiver denk ik. weet ik nog niet helemaal zeker

Vonk
28 oktober 2007, 15:22
moet je die grolschring van zo'n lampje eens proberen, meeeeeeeeeeeeeegaaaaaaaatooooooooooooone :P

Pimp my Grolschring?

nevyn292
28 oktober 2007, 15:42
whehe, we gaan net zoals ze op auto's overal vet chroom en diamanten aanbrengen om ze te 'pimpen', gaan wij alle gitaaronderdelen chamberen :hippie: voor een WAAYYY betterrr tone :chicken:

wow! zelfs mijn kabel is nu gechambered, een ongelofelijke vooruitgang!

:soul:

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 16:35
ben ik niet met je eens. Je vat Tims advies verkeerd op denk ik. Daarnaast, de holydiver is een high output pickup bij BKP maar ok...

Ik wil in deze gitaar een pup die me echt een classic rock sound geeft, maar wel weer (as usual) met goeie pinches. de holydiver is denk ik de sleutel daarvoor. een smooth geluid met niet TEveel grit, minder dan de painkiller en cold sweat.

in mijn purpleburst LP ga ik een set cold sweat zetten, in de custom de warpig of painkiller, in de nieuwste warmoth (denk ik, of een set rio grandes, maar BKP is imo VEEL beter) de warpig, en in mijn faded de warpig of holydiver denk ik. weet ik nog niet helemaal zeker

Ik ben het volledig met je eens, maar ik heb ook niet gezegd dat de HD een medium output pickup is :)
Wat ik nu merk is dat de BB pro in de halspositie gewoon de sound geeft die ik wil voor een Les Paul. Veel sustain, smooth en geweldig voor Gary Moore (Parisienne Walkways), Santana, GNR etc. De BKP Black Dog (in de LP Studio) heeft die 'smoothheid' niet in hetzelfde kaliber als de BB pro in de halspositie en deze blijft dan ook gewoon zitten in de LP.
Alleen voor de brugpositie zoek ik een ander element -> wellicht ook de Holydiver, omdat deze vaak als vol, dik en smooth wordt beschreven en een hoge output heeft. De soundsamples van een LP met HD's stonden me ook aan. Perfect lijkt me voor in de brugpositie. Nailbomb is ook interssant, maar de HD is denk ik nog beter voor wat ik zoek.

Orpheo
28 oktober 2007, 16:39
de nailbomb is heel goed in eigenlijk alles, BEHALVE pinch harmonics, daar word ik namelijk GEK van. hij doet ze gewoon NIET GOED. zelfs de shitty GFS'jes pakken ze nog beter. maar ik heb net n snaar gebroken (bij de stemsleutel notabene, lang leven sperzels) dus ik kan niet even verder experimenteren met de polepieces...

Rinze
28 oktober 2007, 17:14
Kusje dan maar?

Alleen als je je geschoren hebt :stop:

Lexvandoef
28 oktober 2007, 17:20
zelfs de shitty GFS'jes pakken ze nog beter.

Volgens mij zei je een tijdje geleden dat je je GFS'jes best goed vond, meneer draaikont :satisfie:

rickert
28 oktober 2007, 18:22
Alleen als je je geschoren hebt :stop:

Van onder?

iwamoto
28 oktober 2007, 18:44
de nailbomb is heel goed in eigenlijk alles, BEHALVE pinch harmonics, daar word ik namelijk GEK van. hij doet ze gewoon NIET GOED. zelfs de shitty GFS'jes pakken ze nog beter. maar ik heb net n snaar gebroken (bij de stemsleutel notabene, lang leven sperzels) dus ik kan niet even verder experimenteren met de polepieces...
ligt het niet gewoon aan je techniek? ik kan zelfs pinchen op mn stratje...

Rinze
28 oktober 2007, 18:44
Van onder?

Overal, mallerd.

rickert
28 oktober 2007, 19:22
ligt het niet gewoon aan je techniek? ik kan zelfs pinchen op mn stratje...
Ja, maar jij bent Der Uber Iwa, jou polsharen blijven niet achter je plectrum hangen bij PH.

thekid
28 oktober 2007, 19:30
ik heb ook een les paul faded. maar ben niet zo tevreden over het geluid, het is wel goed maar mis net dat kleine extra beetje bite. Nu las ik hier iets van lage output elementen kan iemand meer uitleg geven , moet ik dan denken aan symour duncan alnico 2 om een mooie rock geluid te krijgen ala slash, perry en de rest.

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 21:28
ik heb ook een les paul faded. maar ben niet zo tevreden over het geluid, het is wel goed maar mis net dat kleine extra beetje bite. Nu las ik hier iets van lage output elementen kan iemand meer uitleg geven , moet ik dan denken aan symour duncan alnico 2 om een mooie rock geluid te krijgen ala slash, perry en de rest.

Van welk jaar is jouw LP Faded?
Voor een halselement vind ik 'bite' persoonlijk helemaal niet fijn...het liefst zo smooth mogelijk. De burstbucker moet dit als het goed is juist heel erg goed doen, check anders de pickup-hoogte (misschien heb je ze te dicht bij de snaren afgesteld). Werken met de toonknoppen is in dit geval ook een pre, wil je het geluid van Slash benaderen.
Een SD Alnico 2 zal je inderdaad een Slash-toon geven in de halspositie (heel smooth), maar dat doet de burstbucker pro (lage output) echt ook al, dus een echte upgrade met als doel 'meer bite' zal het dan niet worden.

Orpheo
28 oktober 2007, 21:34
shitty als in spotgoedkoop vergeleken bij BKP.

@ iwa: het ligt niet aan mijn techniek. Ik krijg op iedere gitaar, strat, les paul, tele, semihollow, goeie pinches. het is alleen met dit element verdomd lastig. Ik heb nu de pup in een andere gitaar gezet, met de polepieces hoger, en nu pakt ie pinches VEEL beter. in de gitaar waar ie eerst in zat, zit nu een behoorlijk 'schel' element, en nu klinkt de gitaar zoals ik wil; vol, scheurend, dik, goeie pinches. blijkbaar lag het aan dit hout.

drap
28 oktober 2007, 21:39
Het blijft mooi, of beter, aandoenlijk om te lezen hoe mensen vooral over houtsoorten, polepieces en weet ik het wat kunnen filosoferen. Ik ben best een miereneuker qua tone, maar ik vind dit haast lachwekkend.

iwamoto
28 oktober 2007, 21:42
naja, misschien ook wel de afstand van de polepieces, en natuurlijk de amp, ik weet dat je marshalls hebt, maar gebruik je alleen maar gain of ook nog n stevig effect?

anyway, het kan natuurlijk aan het hout liggen maar ik heb ook n gitaar van n paar centimeter dik en daar gaat het ook op :)

Orpheo
28 oktober 2007, 21:45
Het blijft mooi, of beter, aandoenlijk om te lezen hoe mensen vooral over houtsoorten, polepieces en weet ik het wat kunnen filosoferen. Ik ben best een miereneuker qua tone, maar ik vind dit haast lachwekkend.

tis logisch toch. met je polepieces verander je je magnetisch veld zo, dat ie de hogere frequenties oppikt. (eenvoudige natuurkunde is dat. moet ik 't narekenen voor je?). Het effect van hout, in combinatie met pickups, levert een bepaalde sound, dat moet je onderkennen. Als je je body half uitholt, levert dat ook een soundverschil op. Als dat niet zo zijn, waarom heb je dan zoveel gitaren en diverse merken? alleen voor de looks?

Ik heb me gewoon kapot geergerd aan het feit dat die nailbomb niet deed wat ik wilde, dus gewoon wat experimenteren. dat kan toch geen kwaad? ik vind solderen leuk, dus het lag ook voor de hand om eens te kijken hoe dat element het deed in een andere gitaar. En dat het dan een positief effect het, dat hoon je. Ik snap dat niet hoor. Volgens mij is het forum bedoeld om ervaringen uit te wisselen, en ideeen op te doen.

Lexvandoef
28 oktober 2007, 21:45
Het blijft mooi, of beter, aandoenlijk om te lezen hoe mensen vooral over houtsoorten, polepieces en weet ik het wat kunnen filosoferen. Ik ben best een miereneuker qua tone, maar ik vind dit haast lachwekkend.

Ik dacht dus precies hetzelfde, maar dacht van, nee laat maar.

Kom op jongens, waar is die attitude van, gewoon spelen en ik zorg wel dat het lekker klinkt.

Orpheo
28 oktober 2007, 21:47
naja, misschien ook wel de afstand van de polepieces, en natuurlijk de amp, ik weet dat je marshalls hebt, maar gebruik je alleen maar gain of ook nog n stevig effect?

anyway, het kan natuurlijk aan het hout liggen maar ik heb ook n gitaar van n paar centimeter dik en daar gaat het ook op :)

nee, setup bleef hetzelfde verder. ik merkte al wel dat als de pup hoger ging, de pinches scherper en 'squeelender' werden, zoals ik ze graag heb. Ik heb dus even een paar minuutjes lopen spelen met pickuphoogte en hoogte van de polepieces. nu heb ik het element wat lager (nu de output van een lekker pittig pafje, maar geen extreem hot element nu), maar de polepieces echt hoog, ver buiten het kapje. Het maakt de sound veel strakker, en de pinches zijn beter. Toen ik 'm daarna in een andere gitaar stopte (gewoon, ik zocht een reden om lekker te solderen), bleek het zelfs nog beter te worden. De bluesbuckers die nu in mn eerste warmoth zitten, passen in die gitaar beter dan in de gitaar waar ze eerst zaten, en vice versa.

Orpheo
28 oktober 2007, 21:49
Van welk jaar is jouw LP Faded?
Voor een halselement vind ik 'bite' persoonlijk helemaal niet fijn...het liefst zo smooth mogelijk. De burstbucker moet dit als het goed is juist heel erg goed doen, check anders de pickup-hoogte (misschien heb je ze te dicht bij de snaren afgesteld). Werken met de toonknoppen is in dit geval ook een pre, wil je het geluid van Slash benaderen.
Een SD Alnico 2 zal je inderdaad een Slash-toon geven in de halspositie (heel smooth), maar dat doet de burstbucker pro (lage output) echt ook al, dus een echte upgrade met als doel 'meer bite' zal het dan niet worden.

ben het redelijk met je eens, maar de BBpro is niet low output. eerder in de lijn van medium tot high. Maar hebben jullie dan niet het idee dat de BBpro's zo neuzig klinken? ik vond 'm wat beknepen klinken, weinig kloten, nogal vlak.

drap
28 oktober 2007, 21:51
tis logisch toch. met je polepieces verander je je magnetisch veld zo, dat ie de hogere frequenties oppikt. (eenvoudige natuurkunde is dat. moet ik 't narekenen voor je?). Het effect van hout, in combinatie met pickups, levert een bepaalde sound, dat moet je onderkennen. Als je je body half uitholt, levert dat ook een soundverschil op. Als dat niet zo zijn, waarom heb je dan zoveel gitaren en diverse merken? alleen voor de looks?

Ik heb me gewoon kapot geergerd aan het feit dat die nailbomb niet deed wat ik wilde, dus gewoon wat experimenteren. dat kan toch geen kwaad? ik vind solderen leuk, dus het lag ook voor de hand om eens te kijken hoe dat element het deed in een andere gitaar. En dat het dan een positief effect het, dat hoon je. Ik snap dat niet hoor. Volgens mij is het forum bedoeld om ervaringen uit te wisselen, en ideeen op te doen.

Joh, je moet helemaal zelf weten waar je je mee bezig wilt houden. Ik ontneem je helemaal niks. Maar als ik met al dat soort dingen bezig moet zijn, joh dan kom ik helemaal niet meer aan gitaarspelen toe, laat staan eigen dingen schrijven. Ik ben ook gewoon eerlijk, ik vind het doodzonde van m'n geld als ik er zo mee om moest gaan, maar hey, dat ben ik. En weet je waar je uiteindelijk al die gitaren voor hebt? Om op te spelen. Dat ze voor verschillende geluiden staan is erg fijn meegenomen.

Orpheo
28 oktober 2007, 21:55
Ik dacht dus precies hetzelfde, maar dacht van, nee laat maar.

Kom op jongens, waar is die attitude van, gewoon spelen en ik zorg wel dat het lekker klinkt.

sorry, die attitude heb ik niet, nooit gehad. ik wil mijn sound zo goed mogelijk optimaliseren. voor mij is het verbeteren van mijn sound net zoiets als het verbeteren van mijn techniek. Ik werk me de klote om zo strak mogelijk te spelen, en mijn pinches zo goed mogelijk te maken, zo gecontrolleerd mogelijk, en om mijn fingerpicking zo soepel mogelijk te doen. Ik probeer, parallel daar aan, mijn tone zo goed mogelijk te maken en houden. Volgens mij is dat niet raar. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die eerst op bv, marshall, en daarna mesa spelen, omdat ze met die amp beter klinken.

waarom zou dat alleen mogen en kunnen bij prof gitaristen, en zouden amateurs dat niet kunnen, moeten of whatever? is dat overbodig voor hen?

Orpheo
28 oktober 2007, 21:57
Joh, je moet helemaal zelf weten waar je je mee bezig wilt houden. Ik ontneem je helemaal niks. Maar als ik met al dat soort dingen bezig moet zijn, joh dan kom ik helemaal niet meer aan gitaarspelen toe, laat staan eigen dingen schrijven. Ik ben ook gewoon eerlijk, ik vind het doodzonde van m'n geld als ik er zo mee om moest gaan, maar hey, dat ben ik. En weet je waar je uiteindelijk al die gitaren voor hebt? Om op te spelen. Dat ze voor verschillende geluiden staan is erg fijn meegenomen.

ach, ik speel maar een uur of 3 per dag door de week, en bijna 12 uur in t weekend (op zondag; op zaterdag werk ik de hele dag, en is het ook 'maar' 3 uur).

bass blom
28 oktober 2007, 21:57
hebben we al eens ergens iets van orpheo kunnen horen? :D

dat van yammer zal ik niet meer over zeuren, die durft het gewoon niet :sneaky:

thekid
28 oktober 2007, 21:58
Het hals element klinkt niet lekker als je slash zijn godfather solo als voorbeeld neemt hij speelt die met zijn hals element en dan de tone noch wat dicht gedraaid . dat moet ik niet proberen want dan is de bassist werkloos. dus mss een nieuw element in die hals. iemand tips

drap
28 oktober 2007, 22:03
ach, ik speel maar een uur of 3 per dag door de week, en bijna 12 uur in t weekend (op zondag; op zaterdag werk ik de hele dag, en is het ook 'maar' 3 uur).

En ik hoop dat je d'r veel plezier in hebt, evenals met het sleutelen aan je gitaren. Dat is nog gemeend ook. Ik heb de tijd er niet voor en zou het er ook niet meer aan besteden, die tijd heb ik gehad. Maar ik ga er ook echt niet wakker van liggen of een polepieceje een milimeter te hoog of te laag zit. En ik ga er al helemaal niet ik weet niet hoelang over emmeren. Nogmaals, ik neem het je niet af, maar ik kan er om lachen, figuurlijk dan.

Lexvandoef
28 oktober 2007, 22:04
sorry, die attitude heb ik niet, nooit gehad. ik wil mijn sound zo goed mogelijk optimaliseren. voor mij is het verbeteren van mijn sound net zoiets als het verbeteren van mijn techniek. Ik werk me de klote om zo strak mogelijk te spelen, en mijn pinches zo goed mogelijk te maken, zo gecontrolleerd mogelijk, en om mijn fingerpicking zo soepel mogelijk te doen. Ik probeer, parallel daar aan, mijn tone zo goed mogelijk te maken en houden. Volgens mij is dat niet raar. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die eerst op bv, marshall, en daarna mesa spelen, omdat ze met die amp beter klinken.

waarom zou dat alleen mogen en kunnen bij prof gitaristen, en zouden amateurs dat niet kunnen, moeten of whatever? is dat overbodig voor hen?

Oh nee hoor, wij amateurs mogen dat zeker ook, tis tenslotte ons geld, alleen als ik me telkens zo zou ergeren aan mijn sound (dat idee heb ik, als je telkens overal nieuwe elementen in stopt en alles gaat veranderen) zou ik helemaal geen lol hebben in het spelen.

Ik ben ook een hele korte tijd bezig geweest met vanalles tweaken aan mijn gitaren, maar ben er maar mee opgehouden omdat ik bandverband toch niet meer hoor dat er net ietsie meer bite inzit, of dattie iets smoother wordt met meer ballen. Als het goed klinkt, klinkt het gewoon goed, that's it. Gewoon lekker spelen en schrijven en met je techniek ervoor zorgen dat iets lukt, bv een pinch. Niet op elke gitaar lukt het op dezelfde manier, dan weer een andere plek, dan weer iets korter aan slaan.

Het wordt na een tijdje gewoon TE mierenneukerig in mijn ogen. Dit is wat anders dan verschillende amps/gitaren proberen/hebben. Ik snap ook nog steeds niet wat je met zoveel LP's moet, hoewel mijn main gitaar ook een LP en ik het ook de lekkerste gitaren vind. Maar goed, das weer wat anders. :stop:

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 22:06
ben het redelijk met je eens, maar de BBpro is niet low output. eerder in de lijn van medium tot high. Maar hebben jullie dan niet het idee dat de BBpro's zo neuzig klinken? ik vond 'm wat beknepen klinken, weinig kloten, nogal vlak.

De BB-Pro halselement bij uitstek:

http://www.youtube.com/watch?v=92qO-zXWdiM

Oordeel zelf.....ik vind het een geweldig element. Dat is het ultieme geluid voor een halselement als je het mij vraagt (zo klinkt het bij mij ook, exact hetzelfde) -> zelfde gitaar, zelfde amp.
ZO klinkt de BB-Pro in de halspositie.

Orpheo
28 oktober 2007, 22:06
@lex: voor wie speel je nu? voor jezelf of voor het publiek? ik speel voor mijzelf. IK hoor het verschil, ook live. qua geld hoef ik 't niet te laten, en het is een hobby. Ik rook niet, ik drink niet, ik ga nauwelijks 'uit', dus waarom niet?

oh ja, je vraag wat ik met zoveel lp's moet: ik SPAAR ze. ik vind ze mooi, ik speel er graag op. tele's, strats, gretsches, andere gibsons (op Vee's na), nee, dat doet 't m niet voor mij, LP's wel. wat is daar zo erg aan? ik heb 't geld (er voor over), en ik snoep niet van jou rekening af om het te bekostigen.

Lexvandoef
28 oktober 2007, 22:12
@lex: voor wie speel je nu? voor jezelf of voor het publiek? ik speel voor mijzelf. IK hoor het verschil, ook live. qua geld hoef ik 't niet te laten, en het is een hobby. Ik rook niet, ik drink niet, ik ga nauwelijks 'uit', dus waarom niet?

Oh ik wil je er niet vanafhouden, het maakt mij niet uit wat je met geld doet. Ik zou het alleen niet doen, that's all. Ik vind het ook wel mooi als je je zo in je hobby kan verdiepen. Ik heb daar alleen helemaal geen zin, vind het mijn geld/tijd niet waard, en heb, vind ik zelf, live en thuis toch wel een erg lekker geluid.

Trouwens, Ik speel thuis en in de oefenruimte voor mezelf, maar als we een gig hebben speel ik toch echt wel ook voor het publiek hoor. Zij zijn er voor een leuke tijd en dan gaat dat bij mij voor een optimaal pietjeprecies mierenneuken geluid. Tuurlijk wil ik dan een lekker geluid, maar als ik live speel denk ik echt niet bij mezelf, als ik mijn polepieces nu ff wat hoger zet, dan klink ik lekkerder. Klinkt het goed, dan ist goed, zoniet, dan draai je aan de knoppen van je amp/gitaar :satisfie:

@offtopic/orpheo, ff iets anders, je gaat nauwelijks uit, vind je een avondje aan je polepieces draaien leuker dan een avondje met je vrienden een biertje drinken en mensen kijken/ontmoeten? Ik niet, mijn gitaar zegt zo weinig :satisfie: :hippie:

YannickH
28 oktober 2007, 22:16
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!das de geilste lp die ik gezien heb

Orpheo
28 oktober 2007, 22:17
Oh ik wil je er niet vanafhouden, het maakt mij niet uit wat je met geld doet. Ik zou het alleen niet doen, that's all. Ik vind het ook wel mooi als je je zo in je hobby kan verdiepen. Ik heb daar alleen helemaal geen zin, vind het mijn geld/tijd niet waard, en heb, vind ik zelf, live en thuis toch wel een erg lekker geluid.

Trouwens, Ik speel thuis en in de oefenruimte voor mezelf, maar als we een gig hebben speel ik toch echt wel ook voor het publiek hoor. Zij zijn er voor een leuke tijd en dan gaat dat bij mij voor een optimaal pietjeprecies mierenneuken geluid. Tuurlijk wil ik dan een lekker geluid, maar als ik live speel denk ik echt niet bij mezelf, als ik mijn polepieces nu ff wat hoger zet, dan klink ik lekkerder. Klinkt het goed, dan ist goed, zoniet, dan draai je aan de knoppen van je amp/gitaar :satisfie:

@offtopic/orpheo, ff iets anders, je gaat nauwelijks uit, vind je een avondje aan je polepieces draaien leuker dan een avondje met je vrienden een biertje drinken en mensen kijken/ontmoeten? Ik niet, mijn gitaar zegt zo weinig :satisfie: :hippie:

Nee, het zal me jeuken of het publiek mijn muziek mooi en /of leuk vindt. Ik moet mijn sound aanhoren, en is dat kut, dan ga ik dat veranderen. ik wil live niet kloten, en zoeken naar de juiste plek voor mijn pinches (ik gebruik die echt HEEL veel), en daarom tweak ik thuis die elementen, zodat ik live het makkelijker heb. Redelijk logische gedachte.

Je speelt 'voor' publiek. Letterlijk. Maar ik speel niet om het publiek te plezieren, Het is namelijk andersom. Mochten ze het leuk vinden, tof! mochten ze het klote vinden, jammer dan. Toeval dat mijn stijl redelijk bekend/populair is, en dus er altijd wel publiek is als ik speel (ik speel niet vast in een band, ik speel her en der los bij andere bands en dan af en toe liedjes die ik ook leuk vind).

Offtopic:
nee, ik ben daar niet zo verzot op nee. ik heb een paar vrienden, en die spreek ik regelmatig doch zelden. Dat vind ik genoeg, en zij ook. Ik ben wel iedere dag met/bij m'n vriendin, en dat is ook goed genoeg (en ja, ik heb bij haar ook de tijd om te spelen). Ik kan niet tegen bier (word ik waanzinnig misselijk van) en naar cafe's gaan doe ik ook niet, verschrikkelijk. Als ik al iets ga 'drinken', dan toch thuis, waar ik niet vergast word van de tabaksrook, ik beduidend minder dok voor evenveel of meer drinken, en ik makkelijker opeens iets anders kan gaan doen. Ik ben het liefst gewoon zoveel mogelijk alleen. maar dat is denk ik wel duidelijk :satisfie:

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 22:17
Tuurlijk wil ik dan een lekker geluid, maar als ik live speel denk ik echt niet bij mezelf, als ik mijn polepieces nu ff wat hoger zet, dan klink ik lekkerder. Klinkt het goed, dan ist goed, zoniet, dan draai je aan de knoppen van je amp/gitaar :satisfie:

Mwa, ik ben het volledig met Orpheo eens. Het is eveneens een passie voor me en de keuzes die je daarbinnen maakt -> daar heeft gewoon niemand anders iets mee te maken. Same to me: geen drinker, niet uitgaan, eigenlijk niets bijzonders waar het geld naartoe zou moeten gaan. Ik spaar liever voor 'gitaar' spullen en ben ook zo kritisch als maar zijn kan, gewoon omdat je er helemaal in zit. Wat anderen met hun geld doen, zal me een worst wezen.
Wie zegt trouwens dat Orpheo zn polepieces tijdens een live-optreden zou moeten wijzigen? Hij zorgt ervoor dat alles perfect is, dat hij nooit in zulke situaties verwikkeld zal raken, door zijn passie voor kwaliteit en perfectie.

Lexvandoef
28 oktober 2007, 22:23
Mwa, ik ben het volledig met Orpheo eens. Het is eveneens een passie voor me en de keuzes die je daarbinnen maakt -> daar heeft gewoon niemand anders iets mee te maken. Same to me: geen drinker, niet uitgaan, eigenlijk niets bijzonders waar het geld naartoe zou moeten gaan. Ik spaar liever voor 'gitaar' spullen en ben ook zo kritisch als maar zijn kan, gewoon omdat je er helemaal in zit. Wat anderen met hun geld doen, zal me een worst wezen.
Wie zegt trouwens dat Orpheo zn polepieces tijdens een live-optreden zou moeten wijzigen? Hij zorgt ervoor dat alles perfect is, dat hij nooit in zulke situaties verwikkeld zal raken, door zijn passie voor kwaliteit en perfectie.

Hmms, je had niet helemaal door dat dat voorbeeld van mij van die polepieces lichtelijk spotten en lichtelijk overdreven was :satisfie:

Ik houd ook van kwaliteit enzo hoor, anders had ik niet zo veel geld in mijn gear gestopt, maar ik ben gewoon tevreden nu :hippie:

nu weer ontopic, ik vind nog steeds dat je een gave LP heb, alleen jammer van die zwarte pickguard, vind een creme toch mooierder.

bass blom
28 oktober 2007, 22:27
nu weer ontopic, ik vind nog steeds dat je een gave LP heb, alleen jammer van die zwarte pickguard, vind een creme toch mooierder.

+=1234 etc.
dat ziet eruit alsof je in de rouw bent :stop:

Yamhammer_71
28 oktober 2007, 22:38
nu weer ontopic, ik vind nog steeds dat je een gave LP heb, alleen jammer van die zwarte pickguard, vind een creme toch mooierder.

mm ja, de zwarte pickguard (van mn 88' LP) heb ik erop gezet om de gitaar meer persoonlijkheid te geven. Verder vond ik dat het creme te dominant was en een te 'zachte' uitstraling had. Nu ziet het er anders uit, maar op zich wel uniek en daardoor voelt het meer als mn eigen gitaar dan voorheen. Het is belangrijk om je goed te voelen bij een gitaar, dan voel je je ook beter tijdens het spelen...

fred dons
29 oktober 2007, 07:57
goed voelen heeft niets te maken met de kleur van je slagplaat maar meer met je bloedsuikerspiegel :D

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 09:50
Ik ben het eens met Lex. Ga nou eerst maar eens spelen...

kassie
29 oktober 2007, 10:02
Mooie Les Paul :D

Ik had Gibson gisteren nog gemaild over de LP Standard Faded-serie en kreeg vandaag dit als antwoord terug:

''Thanks for the email. Currently, there are no plans to discontinue the Les Paul Standard Faded model. Thanks again and have a great weekend!!!

Best regards,
Jon Sutherland
Gibson Customer Service
1-800-4GIBSON
service@gibson.com

Vrij duidelijk dus :)

'

Heb je ze ook gelijk even gevraagd hoe dat zit dat je hals nog eens opnieuw afgesteld moet worden? ik vind dat toch wel goedkopigheid ten top voor een gitaar ter waarde van een tweede hands auto. Verder te gekke foto's en een goed uitziende gitaar! welk fototoestel gebruik je als ik vragen mag?

bass blom
29 oktober 2007, 10:04
de hals van nagenoeg iedere nieuwe gitaar moet worden afgesteld bij voorkeur een maand of 3 na aankoop.

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 10:20
Heb je ze ook gelijk even gevraagd hoe dat zit dat je hals nog eens opnieuw afgesteld moet worden? ik vind dat toch wel goedkopigheid ten top voor een gitaar ter waarde van een tweede hands auto. Verder te gekke foto's en een goed uitziende gitaar! welk fototoestel gebruik je als ik vragen mag?

Nee, ik heb het verder niet nagevraagd aan Gibson. Het zou inderdaad gelijk goed moeten spelen, maar er zaten toch heel wat addertjes onder het gras...vreemde ratelingen al op de 2e en 3e fret bij de hoge E snaar, dat zoog nogal met een open D-akkoord. De nieuwe afstelling heeft wat dat betreft wonderen gedaan en zijn er geen 'addertjes' meer te vinden...nu speelt ie ook meteen meer dan goed.
De digitale camera is eigenlijk crap, maar het is een 'FinePix A345' (4.1 megapixels).

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 17:17
ben ik niet met je eens. Je vat Tims advies verkeerd op denk ik. Daarnaast, de holydiver is een high output pickup bij BKP maar ok...

Ik wil in deze gitaar een pup die me echt een classic rock sound geeft, maar wel weer (as usual) met goeie pinches. de holydiver is denk ik de sleutel daarvoor. een smooth geluid met niet TEveel grit, minder dan de painkiller en cold sweat

Ik heb zowel de holydiver als de miracle man besteld voor de brugpositie van mn LP Faded, want alleen de miracle man heeft me toch doen twijfelen omdat het een ceramische pickup is en daardoor misschien veel te scherp is voor de chambered Les Paul, die al van nature scherp klinkt in de brugpositie.
De holydiver wordt waarschijnlijk de pickup die ik erin ga zetten, veel smoother en dikker. Precies wat ik nodig heb voor die gitaar.

Squier4ever
29 oktober 2007, 17:19
Ik heb zowel de holydiver als de miracle man besteld voor de brugpositie van mn LP Faded, want alleen de miracle man heeft me toch doen twijfelen omdat het een ceramische pickup is en daardoor misschien veel te scherp is voor de chambered Les Paul, die al van nature scherp klinkt in de brugpositie.
De holydiver wordt waarschijnlijk de pickup die ik erin ga zetten, veel smoother en dikker. Precies wat ik nodig heb voor die gitaar.


heb je 'm al gehoord dan? wat een kul weer.

Orpheo
29 oktober 2007, 17:31
Ik heb zowel de holydiver als de miracle man besteld voor de brugpositie van mn LP Faded, want alleen de miracle man heeft me toch doen twijfelen omdat het een ceramische pickup is en daardoor misschien veel te scherp is voor de chambered Les Paul, die al van nature scherp klinkt in de brugpositie.
De holydiver wordt waarschijnlijk de pickup die ik erin ga zetten, veel smoother en dikker. Precies wat ik nodig heb voor die gitaar.

de miracleman is verdomd smooth hoor. Soort magneet zegt niks SLUTIENDS over de sound.

rickert
29 oktober 2007, 18:19
blahblahblahblahdieblahblahlulkoelblahdieblahblah

http://r0xor.com/tmp/flol/orly.jpg

Luke-wannabe
29 oktober 2007, 19:01
Ik lach me kapot over dat gemiep over die pickups :D

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 19:05
de miracleman is verdomd smooth hoor. Soort magneet zegt niks SLUTIENDS over de sound.

mm oke :) ik heb ze in ieder geval allebei besteld (MM en HD als brugelement) dus tegen die tijd dat ze binnen zijn kan ik nog altijd beslissen welke het gaat worden...ik gok zelf op de HD -> alnico 5 i.p.v ceramisch.
Ceramisch heb ik nooit eerder gehad als brugelement en wil ik zeker een keer uit proberen, maar bij de LP Faded voelt het op de een of andere manier niet echt goed/vertrouwd. In een solid body wil ik wel graag de MM uitproberen.

Het moet naar mijn idee dus eerder een heel vol en warm klinkend element worden i.p.v strak, vandaar dat ik me ook kan vinden in de 'Nailbomb', maar de Holydiver lijkt me perfect. Als het element over een paar weken in de brugpositie vd Faded zit, zal ik je wel vertellen hoe hij klinkt en of het een groot verschil is t.o.v de originele BB-pro die er nu in zit.

hendrix_appendix
29 oktober 2007, 19:08
Heb jij onderhand niet meer pick-ups liggen dan Carmen Electra schoenen? :o

fransoos
29 oktober 2007, 19:12
wordt dit een "wie heeft de langste post ".
sjonge, er komt geen eind aan zeg. :satisfie:

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 19:22
wordt dit een "wie heeft de langste post ".
sjonge, er komt geen eind aan zeg. :satisfie:

Ja, wat dan nog?! :eek:

Ik snap niet wat JOUW probleem moet zijn. Lees het dan gewoon niet als je je eraan irriteert...pff.

fransoos
29 oktober 2007, 19:26
je hoeft niet gelijk boos te worden hoor, volgde je topic omdat ik je nieuwe aanwinst ook bewonderde. maar het dwaalt wat af volgens mij. zal hem dus nu maar niet meer lezen en me van commentaar onthouden :sneaky:

Mitch
29 oktober 2007, 19:46
Ik heb laatst een Holyshit geprobeerd, in combinatie met een Painkiller in de neck. En verrek: ik kon mijn hoofd veel beter draaien en mijn buik voelde een stuk minder opgeblazen aan :satisfie:


Ik vind ceramische magneten ook niet zo jofel in pups in brugposities, er overheerst altijd een harshe bite, die je er niet voldoende met terugdraaien van volume uit kan krijgen. Just my $0.02....
O en die zwarte slagplaat op die prachtige gitaar is echt de ergste mishandling van een Les Paul die ik in tijden gezien heb :nervous:

Orpheo
29 oktober 2007, 20:51
mm oke :) ik heb ze in ieder geval allebei besteld (MM en HD als brugelement) dus tegen die tijd dat ze binnen zijn kan ik nog altijd beslissen welke het gaat worden...ik gok zelf op de HD -> alnico 5 i.p.v ceramisch.
Ceramisch heb ik nooit eerder gehad als brugelement en wil ik zeker een keer uit proberen, maar bij de LP Faded voelt het op de een of andere manier niet echt goed/vertrouwd. In een solid body wil ik wel graag de MM uitproberen.

Het moet naar mijn idee dus eerder een heel vol en warm klinkend element worden i.p.v strak, vandaar dat ik me ook kan vinden in de 'Nailbomb', maar de Holydiver lijkt me perfect. Als het element over een paar weken in de brugpositie vd Faded zit, zal ik je wel vertellen hoe hij klinkt en of het een groot verschil is t.o.v de originele BB-pro die er nu in zit.

de nailbomb is heel organisch. het karakter van je gitaar is heel erg duidelijk in je sound. alleen, pinches doet ie niet goed. tis echt een classic rock pup die heavy metal ook goed kan. Ik heb besloten voor een set cold sweat, painkiller en warpig.

oh ja, en de Miracle man. .

Yamhammer_71
29 oktober 2007, 22:01
de nailbomb is heel organisch. het karakter van je gitaar is heel erg duidelijk in je sound. alleen, pinches doet ie niet goed. tis echt een classic rock pup die heavy metal ook goed kan. Ik heb besloten voor een set cold sweat, painkiller en warpig.

oh ja, en de Miracle man. .

Welke van deze gaan bij jou in de Faded? En zowel brug als hals?

Pinches vind ik ook lekker voor een brugpickup, kun je zo lekker mee schreeuwen voor solo's. Dat wil ik dus ook in een pickup zonder dat het daardoor perse dunner gaat klinken zoals dat bij de RY's wel het geval was.
Ben benieuwd welke je in de Faded doet...

Orpheo
29 oktober 2007, 23:09
in mijn faded.... pff ik weet 't echt nog niet. In mijn paarse warmoth zeer waarschijnlijk miracle man-setje (krijg ik echt de tremonti-tone mee, en met minder gain, Michael Schenker), in de custom ik DENK rebel Yells, of cold sweats of painkillers (ik ga nu vooral uit naar de PK's), in de nieuwst warmoth warpigs (zonder twijfel!!!) en ik denk in de faded of cold sweat of rebel yell. dat is wat Tim me ook aanraad.

Orpheo
29 oktober 2007, 23:11
Welke van deze gaan bij jou in de Faded? En zowel brug als hals?

Pinches vind ik ook lekker voor een brugpickup, kun je zo lekker mee schreeuwen voor solo's. Dat wil ik dus ook in een pickup zonder dat het daardoor perse dunner gaat klinken zoals dat bij de RY's wel het geval was.
Ben benieuwd welke je in de Faded doet...

waar had je die rebel yells inzitten ook alweer? en welke gingen daarvoor in de plaats erin?

Yamhammer_71
30 oktober 2007, 00:48
waar had je die rebel yells inzitten ook alweer? en welke gingen daarvoor in de plaats erin?

Ik had de RY's in mn 88' LP Standard, nu zitten er Lollar Imperials (lage output) in.

De RY's klonken eigenlijk wel goed, clean erg punchy met een soort 'tele-vibe' in de brugpickup. De soundsamples op het BKP-forum van Steve Stevens kloppen wel...dan heb je een goede indruk hoe het gaat klinken in een solid body Les Paul...vrij helder en iets dunner i.p.v megavet en donker.
Het enige nadeel vond ik dat de brugpickup TE strak en niet vol genoeg (iets te dun) was in de bas...verder wel erg gearticuleerd in het hoog. Het is niet gemaakt voor een ultravette sound, maar het reageert wel direct voor solo's etc...goede pickup om snel te soleren en ze hebben echt die 'squeel' en pinchen/schreeuwen/bijten naar mijn ervaring heel erg goed (het brugelement)....

Zo heb je een vrij goede indruk van de sound:

http://www.youtube.com/watch?v=lFdPGD-enZo

Orpheo
30 oktober 2007, 10:03
hm ik ben bang dat rebel yell het inderdaad niet is. Ik heb flink wat mids nodig, zeker in mijn custom. die krijgt dus zeker weten painkiller. de faded de cold sweat; ik heb een clipje gehoord van een faded met een set cold sweat; WOW!!! echt waanzinnig goed.

Quink
30 oktober 2007, 10:49
Soms bekruipt me een beetje het gevoel dat de "storende factor" niet zozeer de pick-up, of de houtsoort van de toets is, maar de gitarist. Mischien moet daar een beetje mids uit gescoopt worden, of het hoog getopt... :chicken:

Maar serieus, geweldige thread dit! Net of je op een HiFi forum bent. Kan bijna niet wachten tot we de pro's en con's van houten volumeknoppen gaan bespreken! En het feit dat de bassen veel strakker worden als je speelt terwijl je op een grindtegel staat. En de groene stift om een randje om je plektrum te kleuren!

:cheerup:

fred dons
30 oktober 2007, 10:59
die groene stift is zo 2006, ik gebruik al heel lang een blauwe marker :D

Anders Destium
30 oktober 2007, 11:43
Terecht! De positieve invloed van blauwe leds op de tone is al onomstotelijk vastgesteld, het is een kwestie van tijd voordat dit effect ook voor andere onderdelen geldt.

Wat ik in dit topic wel leuk vind, is dat het een discussie is tussen een paar van de mensen die bij hoog en laag beweren dat LPs zulke geweldige gitaren zijn. Het mooiste is dat ze de hele tijd bezig zijn met andere elementen en allemaal andere aanpassingen. Die krengen klinken kennelijk toch steeds niet goed genoeg, blijven niet gestemd enz enz...LOL

Bram+
30 oktober 2007, 11:45
Plus dat deze post:


Naja laten we eerlijk zijn: de topkammen die erop zitten zijn niet perfect.

Ik krijg opeens het idee van de eeuw: WAT ALS DE TOPKAM TOONKAMERS KRIJGT?!? GEEN VOOROVERVALLENDE HALS EN EEN TOOOOOOOOOOOOONNNNEEEEEEEEEEEE VAN HIER TOT WAAR YAMTOPKAMMER WOONT!!!!!

wat mij betreft een klassiekerstatus krijgt. Ook een serieuze situatie van hardop lachen achter de laptop.

G.G.
30 oktober 2007, 11:45
Wat ik in dit topic wel leuk vind, is dat het een discussie is tussen een paar van de mensen die bij hoog en laag beweren dat LPs zulke geweldige gitaren zijn. Het mooiste is dat ze de hele tijd bezig zijn met andere elementen en allemaal andere aanpassingen. Die krengen klinken kennelijk toch steeds niet goed genoeg, blijven niet gestemd enz enz...LOL

Precies. Er komt een tijd dat ze allemaal een strat willen. Ik heb, in mijn alwetende wijsheid, gesproken! 30/10/2007 11:45 uur.

Orpheo
30 oktober 2007, 11:49
Terecht! De positieve invloed van blauwe leds op de tone is al onomstotelijk vastgesteld, het is een kwestie van tijd voordat dit effect ook voor andere onderdelen geldt.

Wat ik in dit topic wel leuk vind, is dat het een discussie is tussen een paar van de mensen die bij hoog en laag beweren dat LPs zulke geweldige gitaren zijn. Het mooiste is dat ze de hele tijd bezig zijn met andere elementen en allemaal andere aanpassingen. Die krengen klinken kennelijk toch steeds niet goed genoeg, blijven niet gestemd enz enz...LOL

voor de goede orde: ik zeg niet dat LP's zo geweldig zijn. sterker nog; ik baal ervan dat ik alleen les paul speel. ik zou graag tele willen spelen, of strat, sg, superstrat, PRS. maar ik heb niet dezelfde feel bij die gitaren als bij n LP. niet het gevoel van ' dit is HET! dit is MIJN gitaar'. wat ik bij een LP wel heb. waarom masochistisch zijn, en mij mezelf irriteren met een gitaar die ik niet zo jofel vind, maar die wel geweldig speelt, tegenover een gitaar die wellicht (!) minder lekker of 'handig' speelt, maar waar ik me wel 100% thuis op voel?

Bram+
30 oktober 2007, 12:00
voor de goede orde: ik zeg niet dat LP's zo geweldig zijn. sterker nog; ik baal ervan dat ik alleen les paul speel. ik zou graag tele willen spelen, of strat, sg, superstrat, PRS. maar ik heb niet dezelfde feel bij die gitaren als bij n LP. niet het gevoel van ' dit is HET! dit is MIJN gitaar'. wat ik bij een LP wel heb. waarom masochistisch zijn, en mij mezelf irriteren met een gitaar die ik niet zo jofel vind, maar die wel geweldig speelt, tegenover een gitaar die wellicht (!) minder lekker of 'handig' speelt, maar waar ik me wel 100% thuis op voel?
Mag je me uitleggen wat hier niet masochistisch aan is. Het doet pijn maar toch vind ik het wel een beetje fijn?

Orpheo
30 oktober 2007, 12:06
Mag je me uitleggen wat hier niet masochistisch aan is. Het doet pijn maar toch vind ik het wel een beetje fijn?

je leest niet goed. ik zal het even anders verwoorden; waarom mezelf pesten door op een andere gitaar te spelen, met als motivatie 'ik moet toch op anderen ook spelen', terwijl ik liever alleen op een LP speel, omdat ik me daar alleen thuis op voel.

wellicht snap je t nu?:) ik wil dolgraag op andere modellen enzo spelen, en ik heb ze ook in huis, maar ik grijp ALTIJD terug naar les pauls, omdat ik me daar alleen echt fijn op speel. ik vind dat jammer, maar tis niet anders.

heinz3110
30 oktober 2007, 12:22
Tja, het valt mij ook op dat men een prachtige (relatief dure)gitaar koopt, want Gibson Is Kwaliteit - toch? - en dan gaan lopen miepen dat de boel nog afgesteld moet worden, en dit en dat vervangen, een andere topkam erop en andere elementen. Vraag ik mij bijna af: wat is er wél goed aan het gekochte spul?

(Tsja, de toonkamers, maar dat is lucht , ga dan luchtgitaar spelen :) )

Kan je net zo goed een brikkie van 300 piek kopen en alles daarvan vervangen, lijkt me. Als ik 1000+ over de balk gooi dan ga ik ervan uit dattie goed is afgesteld en afgeleverd, plus het feit dat ik de gitaar bevalt, dus ook de elementen. Niet dat ik van alles en nog wat moet vervangen omdat het niet aan je wensen voldoet.

en dan denk ik in mijn boerenverstand-irritatie:

WAAROM KOOP JE HET DAN!

en:

GA LEKKER SPELEN ! EN HOU OP MET DAT GEMIEP! ZONDE VAN JE TIJD !

Maar ja, wie ben ik. :) Zat me afwisselend te verkneukelen en te irriteren aan dit topic.

Zo, ook weer gezegd. Misschien ben ik ietwat te simpel hoor, dat ik een gitaar koop en denk: klinkt lekker, voelt lekker, dit plankie heeft juist zijn charme omdat ie is zoals ie is !


O ja, ontopic: Yam, jammer van de zwarte slagplaat. Vind ik niet mooi. Het zwarte topkammetje eigenlijk ook niet.

Orpheo
30 oktober 2007, 12:28
Tja, het valt mij ook op dat men een prachtige (relatief dure)gitaar koopt, want Gibson Is Kwaliteit - toch? - en dan gaan lopen miepen dat de boel nog afgesteld moet worden, en dit en dat vervangen, een andere topkam erop en andere elementen. Vraag ik mij bijna af: wat is er wél goed aan het gekochte spul?

(Tsja, de toonkamers, maar dat is lucht , ga dan luchtgitaar spelen :) )

Kan je net zo goed een brikkie van 300 piek kopen en alles daarvan vervangen, lijkt me. Als ik 1000+ over de balk gooi dan ga ik ervan uit dattie goed is afgesteld en afgeleverd, plus het feit dat ik de gitaar bevalt, dus ook de elementen. Niet dat ik van alles en nog wat moet vervangen omdat het niet aan je wensen voldoet.

en dan denk ik in mijn boerenverstand-irritatie:

WAAROM KOOP JE HET DAN!

en:

GA LEKKER SPELEN ! EN HOU OP MET DAT GEMIEP! ZONDE VAN JE TIJD !

Maar ja, wie ben ik. :) Zat me afwisselend te verkneukelen en te irriteren aan dit topic.

Zo, ook weer gezegd. Misschien ben ik ietwat te simpel hoor, dat ik een gitaar koop en denk: klinkt lekker, voelt lekker, dit plankie heeft juist zijn charme omdat ie is zoals ie is !


O ja, ontopic: Yam, jammer van de zwarte slagplaat. Vind ik niet mooi. Het zwarte topkammetje eigenlijk ook niet.

het is een les paul
het is gibson
hij klinkt onversterkt verdomd goed
hij speelt heel lekker

dat kunnen redenen zijn. ik vervang pickups eigenlijk altijd, omdat ik gibsonpups per definitie klote vind. kan toch?

heinz3110
30 oktober 2007, 12:45
Kan. :)

Ik snap je wel, maar hoop alleen dat je ( en anderen met deze "neiging") niet verzand in altijd maar zoekende en nooit vindende. Dat zou toch zonde zijn, denk ik dan.

Als ik mezelf al te veel druk maak om hoe het klinkt, dan kan ik mij ook weer druk maken hoe ik speel, waar ik speel, hoe het publiek is, hoe het bier smaakt, hoe aardig de barmensen wel of niet zijn, etcetera.

Je snapt, ik maak me over dat soort dingen niet meer zo druk. Het verziekte mijn plezier in het spelen.

Ik geef meteen toe: behalve met gitaarspelen- en de bijkomende spulletjes- kan ik ook een twijfelkont in het leven zelf zijn. Heb alleen gemerkt -en geleerd- dat twijfel meer tijd opslokt dan gewoon de knoop doorhakken. En daar van leren te genieten.

Maar goed, dit word ietwat te filosofisch, denk ik zo..:D

Anders Destium
30 oktober 2007, 13:18
Het mooie van een LP is dat, wat je ook doet, hij altijd als een LP klinkt. Dan kun je pups vervangen wat je wilt, het blijft rommelen in de marge IMO.

Bram+
30 oktober 2007, 13:26
het is een les paul
het is gibson
hij klinkt onversterkt verdomd goed
hij speelt heel lekker

dat kunnen redenen zijn. ik vervang pickups eigenlijk altijd, omdat ik gibsonpups per definitie klote vind. kan toch?
Wat maakt het eigenlijk een Gibson? Dat het door een gezichtloos bedrijf bestuurd door mannen in pakken, inmiddels al twee keer of zo doorverkocht, met dezelfde naam geproduceerd wordt, waarschijnlijk in de VS, terwijl de oorspronkelijke bouwers alang naar de pieren zijn of hun heil ergens anders hebben gezocht? Die paar lettertjes op de headstock? Daar zit dan in ieder geval meer (gebakken) lucht in dan een gemiddelde chambered 2007 Les Paul.

Orpheo
30 oktober 2007, 14:43
Wat maakt het eigenlijk een Gibson? Dat het door een gezichtloos bedrijf bestuurd door mannen in pakken, inmiddels al twee keer of zo doorverkocht, met dezelfde naam geproduceerd wordt, waarschijnlijk in de VS, terwijl de oorspronkelijke bouwers alang naar de pieren zijn of hun heil ergens anders hebben gezocht? Die paar lettertjes op de headstock? Daar zit dan in ieder geval meer (gebakken) lucht in dan een gemiddelde chambered 2007 Les Paul.

ik zeg ook niet dat dat MIJN redenen zijn. het KUNNEN redenen zijn. lezen kerel.


maar ik denk dat die paar lettertjes heel veel uitmaken. Dat heet merkengeilheid. Sommigen koppelen kwaliteit direct aan de naam. Kijk, ik vind gewoon het gibson-headstock mooier dan die van, bijvoorbeeld fender, prs, hamer of weet ik 't. en ik vind de vorm van gibson's singlecutmodel (de les paul dus) mooier dan die van hamer, ibanez, prs, heatley of mcnaught.

Orpheo
30 oktober 2007, 14:45
Het mooie van een LP is dat, wat je ook doet, hij altijd als een LP klinkt. Dan kun je pups vervangen wat je wilt, het blijft rommelen in de marge IMO.

dat is helemaal waar. maar soms zijn die marges heel cruciaal. Sommigen willen bv het hoog iets anders gevoiced hebben, of hun pinches sterker hebben. en daarbij helpen pickups heel erg.

Bram+
30 oktober 2007, 14:47
ik zeg ook niet dat dat MIJN redenen zijn. het KUNNEN redenen zijn. lezen kerel.
Dat was er niet expliciet aan af te lezen, maar dat wil verder ook niet zeggen dat je dan geen antwoord op de vraag kan geven. Formuleren kerel.

Anders Destium
30 oktober 2007, 16:05
dat is helemaal waar. maar soms zijn die marges heel cruciaal. Sommigen willen bv het hoog iets anders gevoiced hebben, of hun pinches sterker hebben. en daarbij helpen pickups heel erg.

Je kunt in de tussentijd ook leren spelen, zodat je dat gepruts niet meer nodig hebt.

nevyn292
30 oktober 2007, 16:06
moet je tegen yamhammer zeggen :seriousf:

Pepe
30 oktober 2007, 19:49
Ach, als je ergens dagenlang zou mogen piepen over elementje zus of zo dan is dat een gitaarforum lijkt me

Het probleem, om Bukowski maar eens te citeren, is teveel vrije tijd.
Als je veel live optreedt ben je al blij dat je gitaar niet omstemt, niet bromt en je een beetje goed door een mix heen komt.
Rebel yell, Painkiller of Cold Sweat... draad om oud ijzer