PDA

View Full Version : versterker min 30 watt max 400 euro gezocht.



rigor mortis 99
17 oktober 2007, 14:04
ik ben aan het kijken voor een eerste versterker voor bij mijn jackson DK2M dinky. Heb al reeds enkele posts gedaan.

wat zoek ik: versterker voor thuisgebruik, maar die toch redelijk wat aankan. muziekstijlen: Pumpkins, Muse, Bloc Party, Guns n roses (dus een goeie clean en een goeie overdrive)

ik sta op het punt om een vox ad30vtxl (275 euro) te bestellen, maar wil nu toch nog eens zien als er andere interessante voorstellen komen. dit omdat die geïntegreerde effecten eigenlijk niet echt heb belangrijkste zijn voor mij.
misschien koop ik beter een lampenversterker ipv een combo en dan zonder die effecten.

zijn er voorstellen

thx Fré

almarvk
17 oktober 2007, 14:07
Voor iets meer (of tweedehands goedkoper) heb je een Peavey Valveking 1x12 of 2x12. Als je voor buizen zou gaat zou ik daar naar kijken.

rigor mortis 99
17 oktober 2007, 14:19
2dehands wil ik gerust kijken, en dat ben ik ook al eindje aan het doen. Maar het probleem is een beetje dat het mijn eerste elektrische versterker is en zo niet goed zal weten als hij in orde staat.

Ook is het probleem een beetje dat je geluk moet hebben om 1 bepaalde versterker te vinden in mijn woonomgeving

toch bedankt voor reactie, zal alvast eens kijken voor deze.

cool007boy
17 oktober 2007, 14:26
hmmm ;) ik zit ongeveer ophetzelfde, hoewel mijn muziekstijl net iets anders is, enne :p mijn maximum-prijs een kleine 100 euro lager ligt ;)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99176

LCH
17 oktober 2007, 16:04
2dehands wil ik gerust kijken, en dat ben ik ook al eindje aan het doen. Maar het probleem is een beetje dat het mijn eerste elektrische versterker is en zo niet goed zal weten als hij in orde staat.
Buizen zijn heus niet beter ofzo. Als je net begint met spelen en dit je eerste versterker is heb je zo'n Valveking nergens voor nodig. Alles uit de Vox AD-serie is prima. Goed genoeg voor thuis, kwalitatief ook uitstekend. Als je wat meer thuis bent in de wereld van versterkers kun je altijd nog een Valveking of wat dan ook kopen. ;)

rigor mortis 99
17 oktober 2007, 16:30
welja, ik speel al een tijdje gitaar, een 3 a 4 jaar. maar nu dus mijn eerste elektrische.
de versterker zou juist voor thuis zijn, maar wil wel een versterker die zijn tijd meegaat (daarmee wil ik zeggen dat ik geen nieuwe wil na twee jaar tijd)
mijn jackson DK2M moet ook wel tot zijn recht komen, en rekeninghoudend met mijn muziekgenre.
en van lampen of transistor.... jah, daarvoor heb ik nog te weinig ervaring over om te zeggen wat ik nodig heb.
als ik voor 400 euro iets kan hebben dat veel beter is dan die ad30vtxl van 275 euro dan zal ik dat overwegen.(het is erg moeilijk om een limiet te stellen, en dan nog op die limiet te blijven)
ik ging bv ook eerst gaan voor een ibanez sa van 250 euro :p

hoedanook die Peavey Valveking 112 combo lijkt me wel lekker, en aan de reviews te zien ook wel degelijk.

rigor mortis 99
17 oktober 2007, 20:13
nog aanraders?

LCH
17 oktober 2007, 20:22
Ah, dat verduidelijkt een heleboel. ;)

Voor thuisgebruik heb je natuurlijk een heleboel opties. Alleen vraag ik me heel erg af waarom je een AD30 XL wilt en waarom niet een gewone AD30. De XL is niet een upgrade ofzo. De XL is meer voor hardrock en metal. De muziekstijlen die jij noemt kun je misschien nog beter uit de gewone AD30 halen. Kwestie van testen, zet ze beide maar eens naast elkaar in een muziekwinkel.

Verder zijn alle versterkers die tegenwoordig gemaakt worden goed. Wat je ook koopt, je mag er vanuit gaan dat je langer dan twee jaar er mee doet. Wat ik echter bedoelde is, na twee jaar begint zo'n Valveking je misschien de strot uit te hangen. Als je nu zo'n modeling-amp als de AD30 koopt en je over 2 jaar een goed beeld hebt van wat je wilt, kun je altijd nog wat anders.

Succes!

Hallie
17 oktober 2007, 20:25
jij speelt in een metal band, en je hebt al optredens gedaan?
met welke versterker speeldje je toen?

tenminste ik zag een link in je naam staan van een band

peavey valveking idd
maar die gaat voor thuis heeeel erg hard.
peavey transtube ( met 1 buis)
evenals marshall avt50X (1 buis)
randall heeft er ook wel wat.

rigor mortis 99
17 oktober 2007, 20:49
jij speelt in een metal band, en je hebt al optredens gedaan?
met welke versterker speeldje je toen?

tenminste ik zag een link in je naam staan van een band

peavey valveking idd
maar die gaat voor thuis heeeel erg hard.
peavey transtube ( met 1 buis)
evenals marshall avt50X (1 buis)
randall heeft er ook wel wat.
ik speel zeker niet in een metal band, dat zal je mis ophebben

Hallie
17 oktober 2007, 20:51
ooohh sorry!, ik verwarde je!.

sorry

rigor mortis 99
18 oktober 2007, 03:48
ik heb een versterker zien staan 2dehands
een bandit 112 van +- 10 jaar oud voor een 100 euro.
is dit een goeie versterker/prijs?

JorikDekkers
18 oktober 2007, 12:18
bandits zijn oke, maar zijn niet heel veelzijdig. Er zit gewoon 1 goede sound in en meer niet...

psst, check mn sig

Kaboemba
18 oktober 2007, 12:22
Kijk anders is naar de Hughes and kettner tube50 die op marktplaats staat.

Veel buizen voor weinig geld vaak.

Dweezman
18 oktober 2007, 12:25
die Laney VC30 vox-cloon. Goed ding.

jw009
18 oktober 2007, 12:29
Ik zou sowieso geen buizenamp nemen, deze gaan meestal pas op hoog volume lekker klinken en dan staan de buren meestal al voor de deur.

Kijk naar een leuke modeling versterker, zoals de eerder genoemde Vox.
Line 6 heeft veel leuk spul, de Roland Cube (in verschillende wattages) is mijn persoonlijke favoriet met veel leuke sounds voor thuis gebruik.

Kaboemba
18 oktober 2007, 12:39
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Het verschilt nogal van versterker tot versterker, maar ze klinken alllemaal het lekkerste als ze wat verder open kunnen.
Maar dat iwl niet zeggen dat ze op laag volume NIET klinken.

rigor mortis 99
18 oktober 2007, 17:29
bandits zijn oke, maar zijn niet heel veelzijdig. Er zit gewoon 1 goede sound in en meer niet...

psst, check mn sig
100 wat is me ietwat teveel. en rijden naar brabant zie ik ook niet echt zitten...
succes met verkoop

rigor mortis 99
18 oktober 2007, 19:04
na alles wat ik hier zowat gelezen heb denk ik dat ik voor de vox ad30vt (mss xl versie zal gaan).

tis opzich niet echt veel geld, en kan dan later... als ik er wat meer kennis van heb kijken voor een duurdere betere amp.

met die vox kan ik zeker geen slechte koop doen als ik het zo hoor.

merci voor de reacties.
Fré

LCH
18 oktober 2007, 19:45
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Het verschilt nogal van versterker tot versterker, maar ze klinken alllemaal het lekkerste als ze wat verder open kunnen.
Maar dat iwl niet zeggen dat ze op laag volume NIET klinken.
Daar heb je gelijk in. Alleen dat neemt niet weg dat een AD30 voor de helft van het geld een rationeel betere keuze is als je aan je eerste amp toe bent en een slaapkamerrocker bent. ;)

Kaboemba
18 oktober 2007, 20:10
Ik denk dat b.v. die tube 50 niet meer of iig niet veel meer hoeft te kosten.

Maar de vox is zeker geen slechte keus.

rigor mortis 99
19 oktober 2007, 14:59
voila, de ad30vtxl is besteld. heb toch de xl genomen omdat daar een 12" inzit, en vind die over het algemeen wel beter klinken.
volgende week vrijdag heb ik hem.... en hopelijk mijn Jackson DK2M ook want daar wacht ik al 3 weken op

kan iemand mij eens kort uitleggen hoe ik foto's post want ik ben er niet echt mee weg, ik krijg nergens de mogelijkheid tot opladen van mijn pc

rigor mortis 99
20 oktober 2007, 13:42
iemand met woordjen uitleg?

rigor mortis 99
20 oktober 2007, 13:49
Ik denk dat b.v. die tube 50 niet meer of iig niet veel meer hoeft te kosten.

Maar de vox is zeker geen slechte keus.
die zou me nog een aardige duit kosten aan nafte, ik woon in gent ;)

rigor mortis 99
21 oktober 2007, 14:42
:confused: