PDA

View Full Version : jcm 900 toonregeling defect



fentemple
17 oktober 2007, 13:45
Een kennis van me heeft een jcm900 dual reverb waar alles werkt behalve de toonregeling. Zelf zit ik te denken dat de aarding van de toonstack ergens los ligt, maar gezien de hoeveelheid opamps (waar ik weer weinig ervaring mee heb) die er inzitten zou er zomaar een ander probleem kunnen zijn. Enige hint en tips wat ik zou kunnen controleren worden op zeer op prijs gesteld.

john

Jimwoud
17 oktober 2007, 15:58
Een kennis van me heeft een jcm900 dual reverb waar alles werkt behalve de toonregeling. Zelf zit ik te denken dat de aarding van de toonstack ergens los ligt, maar gezien de hoeveelheid opamps (waar ik weer weinig ervaring mee heb) die er inzitten zou er zomaar een ander probleem kunnen zijn. Enige hint en tips wat ik zou kunnen controleren worden op zeer op prijs gesteld.

john
Klinkt als een gewone JCM900, 8-) geintje

cerpintaxt
19 oktober 2007, 18:48
ik weet niet hoe goed je bent met tekening lezen, en of je een beschikking hebt over meet apratuur maar mischien dat je hier wat aan hebt.

http://www.elektroda.net/cir/guitar/Marshall%20Dual%20Reverb%20Amp%20JCM900%20Series.g if

Ton_R
20 oktober 2007, 01:13
Een kennis van me heeft een jcm900 dual reverb waar alles werkt behalve de toonregeling. Zelf zit ik te denken dat de aarding van de toonstack ergens los ligt, ...

Is een standaard Marshall tonestack. Zou goed kunnen dat de verbinding van de MID-potmeter naar aarde niet goed is. Maar dan zou de Treble-potmeter nog steeds moeten werken. Als dat inderdaad zo is, dan is de aarding waarschijnlijk het probleem.

Gr Ton