PDA

View Full Version : Epiphone les paul/Dot studio



Frisods
17 oktober 2007, 13:29
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik speel nu al 4/5 jaar gitaar, speel ook in een rock band(acdc,bromheads jacket) En ik speel nu op een akoestische ( Motion)
en een aria stg 006 http://hangmester.hu/gitar/aria/stg/stg006_b.jpg
Ik wil een nieuwe gitaar, en ik zat te twijfelen tussen een epiphone les paul studio/ lp 100/ en een Studio dot, mijn budget is maximaal 400 euro, een 2e handse vind ik prima, maar wel in de buurt van Arnhem.
welke is de beste?, en misschien een alternatief?

Groeten
Friso

ps, speel nu op een Roland Cube 15,
speel ook pop, rock&roll, blues enz.

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 13:50
Je speelt ROCK (en dan nog het betere werk), dus de DOT valt af, want dat is een hollowbody, en die gaat feedbacken bij hogere volumes + die zijn niet zo stevig.

LP100 is klein bier vergeleken met de betere & degelijkere LP Studio

Als het van mij afhangt, gaan voor de studio, maar ga best gewoon even naar de gitaarwinkel, en test ze alle drie.

Als alternatief: goedkoper & lichter als een Les Paul --> De Epiphone G400 "SG". Een zalig dun plankje, waarbij je vlojes op alle posities kunt spelen van de hals (bij een LP is dit moeilijker) + ANGUS YOUNG speelt er ook op zo een

Frisods
17 oktober 2007, 13:55
hmm,
oke, ik had de studio gezien voor 399, bij live music is dat veel?
en de dot studio? die is wat ruiger dan de dot, had wel een paar goede reviews gelezen erover.
maar ik vind de elementen op de lp studio niet zo mooi, kunnen daar kapjes, op wat je ziet bij de standard? die hebben wel mooie elementen.
Gr

H.Manback
17 oktober 2007, 14:28
Dat je geen rocken niet gaat met een dot slaat nergens op, ik heb zat rockers zien spelen op een dot, hell, zelfs de gitarist van marilyn manson speelde iig ooit op een semi-hollowbody.

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 14:33