PDA

View Full Version : Epiphone les paul/Dot studio



Frisods
17 oktober 2007, 13:29
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik speel nu al 4/5 jaar gitaar, speel ook in een rock band(acdc,bromheads jacket) En ik speel nu op een akoestische ( Motion)
en een aria stg 006 http://hangmester.hu/gitar/aria/stg/stg006_b.jpg
Ik wil een nieuwe gitaar, en ik zat te twijfelen tussen een epiphone les paul studio/ lp 100/ en een Studio dot, mijn budget is maximaal 400 euro, een 2e handse vind ik prima, maar wel in de buurt van Arnhem.
welke is de beste?, en misschien een alternatief?

Groeten
Friso

ps, speel nu op een Roland Cube 15,
speel ook pop, rock&roll, blues enz.

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 13:50
Je speelt ROCK (en dan nog het betere werk), dus de DOT valt af, want dat is een hollowbody, en die gaat feedbacken bij hogere volumes + die zijn niet zo stevig.

LP100 is klein bier vergeleken met de betere & degelijkere LP Studio

Als het van mij afhangt, gaan voor de studio, maar ga best gewoon even naar de gitaarwinkel, en test ze alle drie.

Als alternatief: goedkoper & lichter als een Les Paul --> De Epiphone G400 "SG". Een zalig dun plankje, waarbij je vlojes op alle posities kunt spelen van de hals (bij een LP is dit moeilijker) + ANGUS YOUNG speelt er ook op zo een

Frisods
17 oktober 2007, 13:55
hmm,
oke, ik had de studio gezien voor 399, bij live music is dat veel?
en de dot studio? die is wat ruiger dan de dot, had wel een paar goede reviews gelezen erover.
maar ik vind de elementen op de lp studio niet zo mooi, kunnen daar kapjes, op wat je ziet bij de standard? die hebben wel mooie elementen.
Gr

H.Manback
17 oktober 2007, 14:28
Dat je geen rocken niet gaat met een dot slaat nergens op, ik heb zat rockers zien spelen op een dot, hell, zelfs de gitarist van marilyn manson speelde iig ooit op een semi-hollowbody.

Mr.Fingers
17 oktober 2007, 14:33
Dat je geen rocken niet gaat met een dot slaat nergens op, ik heb zat rockers zien spelen op een dot, hell, zelfs de gitarist van marilyn manson speelde iig ooit op een semi-hollowbody.

Je kan ook Death-Metal spelen op een Gibson Es175 he

Tuurlijk, de dot studio is de uitgeklede & ruigere versie van de gewone dot, maar ik vond deze nogal snel feedbacken + met distortion overtuigde deze me niet echt (over een Marshall Stack).

Frisods
17 oktober 2007, 14:58
oke,
dus een epiphone les paul studio is wel goed?, ik had eergister had ik de 57 goldtop met soapbars geprobeerd, een hele goede gitaar, maar klonk hetzeflde van wat ik nu heb.
het probleem is dat ik met men aria, die warm klinkt, geen distortion kan spelen, dan krijg ik zon raar geluid eruit, niet mooi, nu speel ik eventjes op die van men pa, een avora les paul al 20 jaar oud, en op zijn hofner semi hollow,
maar, wil een gitaar die goed met distortion kan en met clean, want ik speel ook, pop enz. rock&roll blues enz.
En misschien de standard? is die beter? qua geluid?

Squier4ever
17 oktober 2007, 15:41
oke,
dus een epiphone les paul studio is wel goed?, ik had eergister had ik de 57 goldtop met soapbars geprobeerd, een hele goede gitaar, maar klonk hetzeflde van wat ik nu heb.
het probleem is dat ik met men aria, die warm klinkt, geen distortion kan spelen, dan krijg ik zon raar geluid eruit, niet mooi, nu speel ik eventjes op die van men pa, een avora les paul al 20 jaar oud, en op zijn hofner semi hollow,
maar, wil een gitaar die goed met distortion kan en met clean, want ik speel ook, pop enz. rock&roll blues enz.
En misschien de standard? is die beter? qua geluid?

die dot studio vond ik persoonlijk een supervette gitaar, zowel qua klank als qua looks. als je toch zou besluiten voor een LP te gaan, zou ik een standard nemen, die zijn ook voor 400 te vinden. vind zelf de dot mooier.

Frisods
17 oktober 2007, 15:48
hmm, oke,

ik hoor nu 2 verschillende dingen, 1tje zegt dat hij snel feedbacked, en een dat hij goed is, is de epiphone les paul studio qua klank anders dan de les paul standard?, de studio die heeft lelijke humbuckers, kan daar een kapje op zoals de standard, of zijn dat hele element?

Squier4ever
17 oktober 2007, 15:50
hmm, oke,

ik hoor nu 2 verschillende dingen, 1tje zegt dat hij snel feedbacked, en een dat hij goed is, is de epiphone les paul studio qua klank anders dan de les paul standard?, de studio die heeft lelijke humbuckers, kan daar een kapje op zoals de standard, of zijn dat hele element?

kan een kapje op, maar een studio is een gestripte standard..... niet mooi vind ik.
verder raad ik je aan om naar de winkel te gaan en eens gewoon te gaan testen, heb je meer aan als de 10000 meningen hiero.

Frisods
17 oktober 2007, 15:53
oke,
heb jij er ervaring mee met een epiphone lespaul studio?

Ganjaman
17 oktober 2007, 16:22
heb je voor 400 geen epi LP standard?

up-guitarman
17 oktober 2007, 16:26
Ja, en 2dehands zelfs voor een stukje minder. En een gewone Dot vind je ook zeker voor die prijs, en die is naar mijn bescheiden mening toch weer een stukje beter dan een studio dot !!!

De Dot is trouwens prima geschikt om te rocken !!!

Frisods
17 oktober 2007, 17:14
hmm, oke!
dus de standard is beter dan de studio qua geluid of looks,
en mischien vintage?

STW
17 oktober 2007, 18:34
hoi
ik heb een epi les paul en een epi dot studio
ze klinken vrijwel hetzelfde, feedback van de dot valt best mee
maar op de een of andere manier speelt de dot veel minder lekker
ik weet niet hoe het komt, misschien is het de lak achter op de hals?
ze is wel weer mooier vind ik, maar ik heb m dan ook n beetje aangekleed met chroom enzo

kortom, ga ze lekker testen : )

STW
17 oktober 2007, 18:36
mmm.. niet echt een heel logische conclusie misschien na dat stukje : D
maar ik meen het wel

Frisods
17 oktober 2007, 18:41
dankjewel:)
wat voorn lp heb je dan?
ik heb laatst de 57 van epiphone met van die p90 er op en gouden lak, maar die vond ik niet mooi klinken, dus hopelijk zijn de andere lps beter.
en waar vinden jullie een standard voor 400 euro?

Ganjaman
17 oktober 2007, 18:58
hmm, oke!

dus de standard is beter dan de studio qua geluid of looks,
en mischien vintage?
de studio is een 'stripped down' (budget)versie van de standard.
standard (boven)en studio (onder) onder elkaar:http://www.instrumentymuzyczne.pl/sklep/zdjecia-katalog/LPStanda.jpghttp://www.instrumentymuzyczne.pl/sklep/zdjecia-katalog/LPStudio2.jpg

heeft die studio nou nieteens een gewelfde top?!

Frisods
17 oktober 2007, 19:41
hmm, ik had een andere versie gezien van de studio bij live music

http://www.livemusic.nl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,147/category_id,65/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,28/

STW
17 oktober 2007, 19:45
dat lijkt me geen studio, hoewel een klein plaatje is natuurlijk
maar volgens mij zie ik binding

maakt verder ook geen moer uit natuurlijk

Frisods
17 oktober 2007, 19:50
hmm, oke, maar ik kan de standard niet voor 400 euro vinden, ook niet 2e hands,de studio dot kan ik wel vinden voor 330 nieuw, dus wat vind jij?

Squier4ever
17 oktober 2007, 23:44
hmm, oke, maar ik kan de standard niet voor 400 euro vinden, ook niet 2e hands,de studio dot kan ik wel vinden voor 330 nieuw, dus wat vind jij?

www.musicstore.de

of thomann.de

STW
18 oktober 2007, 19:07
ik vind dat je het lekekr zelf moet weten, t is een heel persoonlijke keuze (en dat je beter moet zoeken; het barst van de epiphone les pauls op marktplaats voor minder dan 400)

jimihattricks
19 oktober 2007, 10:49
dat lijkt me geen studio, hoewel een klein plaatje is natuurlijk
maar volgens mij zie ik binding

maakt verder ook geen moer uit natuurlijk

dat is idd gewoon een standard die ze daar afbeelden.. btje raar

@ ts: alle gitaren die je noemt zijn geschikt voor rock, de studio-varianten zijn doorgaans uitgeklede versies van de standards, maar mijn ervaring is dat er ook net wat minder aandacht wordt besteed aan de afwerking bij die modellen..

dat een gitaar feedbacked heeft overigens niets te maken met de kwaliteit van de gitaar, maar met de bouw ervan: semi-hollows gaan altijd loeien als je te hard speelt, mijn Lucille doet dat al minder door de afwezigheid van f-holes, maar je komt er niet omheen > test dus eerst (sowieso een algemene tip)

een betere optie zou dus zijn om 2ehands te kijken naar een standard, zowel dots als les pauls van epiphone zijn voor 400 euro 2ehands zeker te vinden (kijk eens op www.marktplaats.nl bv, je zult dan wel mss een stukje moeten reizen, als je je zoektocht tot arnhem beperkt wordt het lastig of zul je lang moeten wachten)

ga je toch voor een studio-versie, en je wil pickupkapjes gaan installeren, raad ik je aan om een compleet nieuwe set pickups te bestellen bij GFS, ben je meteen klaar

Frisods
20 oktober 2007, 10:08
hmm, oke!,
ik zag wel op markplaats een zwarte epiphone custom met een park 30 wat versterker,is dat misschien iets?

Squier4ever
20 oktober 2007, 12:07
hmm, oke!,
ik zag wel op markplaats een zwarte epiphone custom met een park 30 wat versterker,is dat misschien iets?

ligt aan de prijs, die parks zijn nou niet de meest gewilde versterkers. als je de gitaar incl amp voor pak em beet 350 kunt krijgen heb je een goeie deal.

Frisods
20 oktober 2007, 12:18
hmm, oke.
zag op zon duitse site een standard plus top, voor 419, en hier is hij 480

Squier4ever
20 oktober 2007, 12:25
hmm, oke.
zag op zon duitse site een standard plus top, voor 419, en hier is hij 480

klopt, germany is redelijk wat goedkoper als NL.

Frisods
20 oktober 2007, 14:15
ik woon nu in arnhem, is er ergens een goedkope duitse gitaarwinkel, bij de grens ergens?,

grayfink
20 oktober 2007, 14:37
Dit niet wat?

http://www.musik-produktiv.de/hagstrom-ultra-swede-hs-ulswe41.aspx

MP zit in Ibbenbüren trouwens, als je een auto hebt goed te doen vanuit Arnhem.

Frisods
20 oktober 2007, 17:38
hmm, ik vind hem echt te lelijk, en boven men budget,ik zoek toch echt een lp, of een epi, dot studio

Frisods
22 oktober 2007, 13:56
voor wat zouden jullie gaan?

Orpheo
22 oktober 2007, 14:02
http://www.maxguitarstore.com/store.php?categoryID=333&top=comeback

kijk daar eens. Dat is welliswaar in den haag,maar er gaan diverse directe treinen van arnhem naar den haag. Heb je je geliefde les paul STANDARD met flametop, voor een leuke prijs, en gewoon een leuke gitaar.

Frisods
22 oktober 2007, 15:25
huh? zijn die zo goedkoop?
Dat klopt toch niet, maar ze zien er allemaal erg goed uit, vooral die black custom

Orpheo
22 oktober 2007, 16:29
het klopt wel. Die zaak is redelijk bekend hoor. ze hebben bv een epi gekocht bij de groothandel die niet helemaal ok was (bv foutje in de lak ofzo, net alsof t een 2ehands is) en dan lappen ze 'm goed op, en verkopen ze m.

Frisods
22 oktober 2007, 16:40
het klopt wel. Die zaak is redelijk bekend hoor. ze hebben bv een epi gekocht bij de groothandel die niet helemaal ok was (bv foutje in de lak ofzo, net alsof t een 2ehands is) en dan lappen ze 'm goed op, en verkopen ze m.

aha, netjes