PDA

View Full Version : H&K Tube 50



seaside suicide
27 januari 2003, 21:40
Ik ga dus misschien een H&K Tube 50 van iemand kopen voor 350 Euro...is dit een goede deal en kan iemand mij iets meer vertellen over deze amp? thanx

Mitch
28 januari 2003, 18:51
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ik heb 'm te koop zien staan en ik twijfelde of ik er een topic aan zou wijden :grin:
Ik heb er één en ben zeer tevreden. Mijne was na terecht afdingen (afgeragde bak) 340 en na nieuwe buizen (ook pre-amp, ze waren echt op!) heb ik er er-rug veel lo van.
Het aardige is: de twee kanalen hebben beide twee modes, waardoor je effectief vier sounds hebt !
1A: warm, clean en heel mooi 'zangerige' sustain. Goed veel dynamiek qua volume.
1B: feller, meer treble en crunch (afhankelijk van je gain). Hij kan wel clean worden ingesteld, maar dat klinkt niet fantastisch. Karakter is dus heel anders, veel feller, maar bij een modderige hals-humbucker komt dat wel goed uit :wink:
Goede dynamiek qua crunch.
2A: eerste scheurkanaal. Weinig bas, tikkie fuzzy, maar komt goed door de mix. Ik gebruik 'm vooral voor slag en is niet mijn favoriet.
2B: tweede scheurkanaal. Heeft iets meer 'push', knalt meer in je gezicht. Er wordt vaak onterecht opgemerkt dat dit kanaal meer gain heeft; het heeft echter meer volume en vooral bas. Héél tof kanaal voor knallende powerchords, heel heftig.
Voor solo's vind ik beide kanalen alleen bruikbaar na een goede boost. In de praktijk gebruik ik vaker mijn Tube King.
Reverb is netjes, kan ook redelijk diep.
Ik wil morgen nog wel wat meer info schrijven, maar ik moet nu naar de oefenruimte.

Laat ik belsuiten met: enorme veelzijdigheid voor zijn geld ! Hier in NL weinig te vinden, maar een absolute aanrader.