PDA

View Full Version : Vervanger voor mijn boss ds-2



rhcp_schipper
17 oktober 2007, 11:11
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe en betere distortion dan mijn boss ds-2. eigenlijk niet perse qua sound, maar naar andere eigenschappen.

Ik ben opzoek naar en distortion die:

* true bypass is.
* Goed te controleren is met de volume van je gitaar.
* in de dezelfde hoek zit qua distortion sounds

Hierbij kwam ik uit op de Mi Audio Crunchbox. Is dit een beetje een goede vervanging voor mijn ds-2, of zijn er andere/betere?

Groeten rhcp_schipper

Goeiemorguh
17 oktober 2007, 11:19
Misschien is het ook een idee om je DS-2 te laten modden? Als je toch dezelfde sound zoekt lijkt me dat een voor de hand liggende optie.

rhcp_schipper
17 oktober 2007, 11:34
Misschien is het ook een idee om je DS-2 te laten modden? Als je toch dezelfde sound zoekt lijkt me dat een voor de hand liggende optie.

Is natuurlijk ook een optie! Eingenlijk helemaal niet aan gedacht!

the sure thing
17 oktober 2007, 11:50
... Een boss naar TB modden is een redelijk ingrijpende (dure?) klus. Je kan ook een loopertje kopen/bouwen en m daarmee aan/uit schakelen. Blijft je Boss meuker heel en kan je m altijd nog doorverkopen.

Kim Wilson
17 oktober 2007, 11:52
Waarom moet dat ding eigenlijk true bypass zijn? Wat is er niet goed aan je DS-2?

rhcp_schipper
17 oktober 2007, 12:13
Waarom moet dat ding eigenlijk true bypass zijn? Wat is er niet goed aan je DS-2?


True bypass hoeft eigenlijk nog niet helemaal perse, dat wil ik alleen als ik een nieuw pedaal koop. Maar wat ik wel heel graag wil, is dat ik hem mooi kan opschonen met het volume van de gitaar.

Dus eigenlijk is de ds-2 wel goed, maar hij mist net iets, wat ik wel graag zou willen hebben.

M Kactus
17 oktober 2007, 12:17
True bypass hoeft eigenlijk nog niet helemaal perse, dat wil ik alleen als ik een nieuw pedaal koop. Maar wat ik wel heel graag wil, is dat ik hem mooi kan opschonen met het volume van de gitaar.
Dus eigenlijk is de ds-2 wel goed, maar hij mist net iets, wat ik wel graag zou willen hebben.
Dat ga je naar mijn idee ook niet kunnen bereiken met mods. Of toch niet zonder de sound te veranderen.