PDA

View Full Version : Fade to Black - Cissie&Elise (Helemaal)



Cizzie
17 oktober 2007, 00:45
Hallo!

Hier is Fade to Black van Metallica gecovered door Elise en mij.
We hebben Mixcraft 3 gebruikt om het op te nemen en hebben daar clipjes van ons spelend bij toegevoegt.

We hopen dat jullie het leuk vinden!! We hebben er lang aan gewerkt!
Het opnemen ging best wel zwaar omdat alles wat fout kon gaan fout ging :hippie: , lege batterijen in alles, laptops die uitvielen etc.
We weten ook dat we niet geweldige zangeressen zijn maar we vinden het gewoon leuk om te erbij te zingen en anders klinkt het liedje zo leeg..


http://www.youtube.com/watch?v=oKRqBNKCjjw
Bedankt voor het kijken!

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 00:49
Klinkt leuk, dames! Ik vind jullie allebei erg goed!

rickert
17 oktober 2007, 01:06
Fokkin hell, koel zeg!

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 01:45
Loop tog niet zo te slijmen man.

rickert
17 oktober 2007, 01:57
Ga je haar kammen bitch!

Maar ik meende het, knap van de meiden toch. sjiiiiiiiiit.

X-Rated
17 oktober 2007, 03:32
Goeie meuk, alleen niet meer zingen voortaan ;)

Zoek eens een echte drummer, bassist en doe een Metallica cover bandje (boeien dat er al zoveel van zijn) en dan alleen maar dames proberen te krijgen. Ik denk dat dat niet zou misstaan.

Jullie 2 kunnen daar goed genoeg voor spelen ^^

Cizzie
17 oktober 2007, 10:30
Oke, bedankt allemaal! :D

M Kactus
17 oktober 2007, 10:43
Leuk! Ik vind jullie sound ook wel goed. Het verzuipt niet allemaal in de gain zoals je soms wel hoort bij 'tallica-covers.
De zang is iets minder als het gitaarspel, maar dat heeft er ook mee te maken dat je niet durft door te zingen, en misschien iets te laag gaat...
Maar petje af, mooi gedaan. Zo'n heel nummer samen doen geeft toch altijd voldoening, hè?

Solidkick
17 oktober 2007, 11:10
Goed bezig dames!
Maarruh... waarom wordt er niet gebanged ??? :rockon:

bass blom
17 oktober 2007, 11:18
leuk gedaan ook met die knips naar andere gitaar :cheerup:

Luke-wannabe
17 oktober 2007, 11:32
Ga je haar kammen bitch!
Ik ben nou toevallig net bezig!

Edit: post nummer 3600!

DBD
17 oktober 2007, 11:32
Prachtig, kan er enkel jaloers op zijn.

Cizzie
17 oktober 2007, 12:16
Heel erg bedankt :dance:
Oke, volgende keer wat meer bangen :rockon: hah

Ghostface
17 oktober 2007, 12:46
Ik vind het wel aardig goed gespeeld, geluid van de gitaren vind ik persoonlijk minder mooi, maar das een kwestie van smaak.

Cizzie
17 oktober 2007, 12:52
Oke bedankt! Ja, ik zou wel willen dat ik wat een betere versterker zou hebben maja.. ik moet het er maar mee doe voor nu ;)

Ghostface
17 oktober 2007, 13:25
Tsja, das het lastige wanneer je vrij jong bent, ik heb zelf ook geen buizenversterker en dergelijke helaas...

Wat dat betreft ben ik soms wel jaloers op mensen wiens ouders ook gitaar spelen waardoor zij beschikking hebben over Gibsons, Fenders en dure buizenversterkers, terwijl iemand die dat niet heeft over goedkoper spul moet spelen.

Maargoed, ik vond het verder echt heel goed gespeeld, echt goed voor iemand die nog niet enorm lang speelt.

JvD.
17 oktober 2007, 16:27
wow, nog nooit iemand zo smooth zien switchen tussen een lespaul en een akoestische gitaar!
de intro is echt mider dan de rest, hoe komt dat?

Cizzie
17 oktober 2007, 16:36
de intro is echt mider dan de rest, hoe komt dat?

Bedoel je de solo, het ritme stuk of beide?

JvD.
17 oktober 2007, 16:38
Bedoel je de solo, het ritme stuk of beide?
nou, jullie zijn nog al uit de maat met elkaar, dus ik denk beide?

guitarchris
17 oktober 2007, 17:01
soms spelen jullie naast het ritme op de achtergrond.. Vooral in het begin verder netjes..

Ibanez666
17 oktober 2007, 22:23
Poeha goed hoor! In mijn tijd speelden alle meiden alleen bas omdat gitaar te ingewikkeld was. Ze zongen wel een stuk beter ;-)

Cizzie
18 oktober 2007, 00:19
Bedankt voor jullie meningen!

Borus van den Brand
18 oktober 2007, 10:24
Klinkt zeker lekker! Hier en daar wat uit de maat zoals al werd opgemerkt, maar daat valt aan te werken!

Cizzie
18 oktober 2007, 20:53
Oke heel erg bedankt!
Trouwens ik ben van plan een line 6 pod xt te kopen dus hopelijk zal het probleem van de lelijke scherpe toon dan weg zijn :D!

Klopgeest
18 oktober 2007, 21:31
Bah... toen ik 17 en nog Metallica-fan was waren er geen leuke meiden die dat ook goed vonden. En nu ben ik te oud! :)

Anyway, goed gedaan!

Oh, en hier nog wat inspiratie misschien... inspiratie voor Kirk Hammet :) Deze jongedame kan er wat van:
www.myspace.com/nilibroshband

Cizzie
18 oktober 2007, 21:41
Heel erg bedankt!
Maar jammer genoeg doet die player van myspace het nooit bij mij :(

Klopgeest
18 oktober 2007, 21:47
Heel erg bedankt!
Maar jammer genoeg doet die player van myspace het nooit bij mij :(


Hmm... Op zich weet ik wel een oplossing om die muziek te rippen maar dat vind de auteur waarschijnlijk niet zo leuk... Maar dit Youtube filmpje werkt toch wel?

http://youtube.com/watch?v=2IMA5CLDOiI

Daar speelt ze een solo van Guthrie Govan, hier de originele improvisatie door Guthrie: http://youtube.com/watch?v=bUZK9dasP8s&mode=related&search=

Dus die meid heeft zelf uitgezocht hoe die geimproviseerde solo gespeeld moet worden.... En daarna speelt ze 't even na... En haar eigen rock nummers zijn ook errug indrukwekkend.

Cizzie
18 oktober 2007, 21:52
Oke... die is goed!!!

Klopgeest
18 oktober 2007, 21:55
vorige post is ge-update zodat je ook 't origineel even hoort...

Cizzie
18 oktober 2007, 22:48
Wow... het zou me niets verbazen als die zo'n 29 uur per dag gitaar speelt ;)

Ghostface
19 oktober 2007, 11:48
En dat vanaf haar 5e ofzo dan.
Opzig wel grappig om te zien hoe groot die gitaar bij haar lijkt. :p

Tin
19 oktober 2007, 13:17
Oke heel erg bedankt!
Trouwens ik ben van plan een line 6 pod xt te kopen dus hopelijk zal het probleem van de lelijke scherpe toon dan weg zijn :D!

Die scherpe toon kan je ook proberen weg te werken door middel van je EQ op je versterker.

Maareh goed gespeelt en keep on rocking!

Cizzie
19 oktober 2007, 14:32
Nja, ik heb geprobeerd de beste toon ervoor te krijgen maar het was allemaal niet echt precies het diepe warme geluid wat ik zocht..

Nellyrocks
19 oktober 2007, 21:12
Sjees. Ik vind dit echt leuk... meer meer

Cizzie
20 oktober 2007, 01:29
:D Dankje!
En "meer" is in de maak!

X-Rated
20 oktober 2007, 01:54
Sjees. Ik vind dit echt leuk... meer meer

Dan moet je ff op die muts haar forum nickname zoeken want er staat genoeg xD


Nja, ik heb geprobeerd de beste toon ervoor te krijgen maar het was allemaal niet echt precies het diepe warme geluid wat ik zocht..

Het scherpe van je tone komt m.i. ook door de crappy kwaliteit van de microfoon in je camera. Zodra je die POD XT gaat (en leert) gebruiken kom je al een heel eind.

Trouwens over die POD: Het is echt een prima apparaat en je kunt er heel erg veel mee, maar neem er in godsnaam de tijd voor om hem te leren kennen. Hou het boekje erbij enzo :P Je zult in eerste instantie nooit direct de tone krijgen die je echt wilt hebben. Daar kunnen meer mensen over meepraten. Er zijn ook mensen die hem juist daarom maar weer hebben weggedaan: het kostte teveel moeite om direct een goed geluid eruit te krijgen.

Bedenk jezelf trouwens wel dat je dan niet meer samen tegelijk in kan spelen. Idee voor een leuk filmpje, speel beide partijen apart in en neem ze ook apart op met je cam. Dan kun zet je beide filmpje van jouw en je vriendin in een splitscreen. Lijkt me wel lollig om te zien.

Zomaar even een brainwave ;) Zie maar wat je ermee doet.

Cizzie
20 oktober 2007, 02:52
Hehe, ja oke bedankt!
Is wel een leuk idee ja, ik probeer al een tijdje er achter te komen hoe ik meerdere beelden zegmaar in één schermpje krijg maar dit gaat nogal moeilijk..

tabmaniac
22 oktober 2007, 10:20
heerlijk!:D
kreeg echt kriebels bij die laatste solo!:)
jammer van die paar toch wel wat valse noten, maar serieus, hier neem ik mijn pet voor af!

Cizzie
23 oktober 2007, 20:37
:D Hehe, dankje!

geertjan_83
23 oktober 2007, 21:30
Ik wou dat ik zo kon spelen! Goed gedaan!

Cizzie
24 oktober 2007, 21:57
Bedankt :)

Iceman
14 november 2007, 17:44
Komen Cizzie en Elise ook naar de Gitaarnetmeeting komende zondag in Almere?

Kunnen ze over m'n Diezel VH4 (Hetfield!!) spelen, is het wat minder een mannenmiddag.

Cizzie
16 november 2007, 19:00
Kunnen ze over m'n Diezel VH4 (Hetfield!!) spelen


:o :o :o




Helaas kunnen we niet :(