PDA

View Full Version : Woehoe, nieuwe bass!!



Bigfoot414
16 oktober 2007, 21:07
Naar aanleiding van de goeie kritieken op Paul's Bass Matters ben ik vandaag in de auto gesprongen en richting Nijmegen vertrokken

Wat een coole gast, die Paul. Heel eerlijk en aardig legt ie dingen uit en je mag (bijna) alles gewoon uittesten.
En goeie koffie btw :)

Ik wist nog niet helemaal zeker wat ik zocht, maar ik had al een kleine voorkeur voor een Jazzbass.
Meteen maar een Mexicaanse Fender uitgetest, erg fijn ding, en een MTD 5-snaar. Die laatste vond ik echt he-le-maal niks.
Kuthals, kutgeluid en nog lelijk ook.
Omdat een 5-snaar ook een mogelijkheid was, ook maar een Yamaha ding geprobeerd.
Klonk niet slecht, maar ook niet geweldig.
Blijft toch wennen, met 5 snaren. Steeds heb ik het gevoel alsof ik 1 snaar teveel heb(duh).
Wel leuk dat je altijd een lage snaar extra hebt, maar het hoeft voor mij niet zo.

Toch maar weer even de Jazzbas ingeplugd. Dat ding speelt gewoon vanzelf, je hoeft er niet eens moeite voor te doen.

Eigenlijk wist ik het al vanaf het begin, met die mega-poster van Jaco in de zaak.

Dus...

Sinds een paar uur ben ik eigenaar van een prachtige Mexicaanse schone.
http://www.bassmatters.nl/imgass/mexjazz.jpg

Alleen heeft Paul er op mijn verzoek een zwarte slagplaat opgezet. Ziet er toch een stuk stijlvoller uit.

OJJVZ
16 oktober 2007, 23:40
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit
(zou wel eens een foto willen zien met zwarte slagplaat op blauw, lijkt me apart)

Brent Ray Vaughan
16 oktober 2007, 23:48
Toffe Bass, mooi kleurtje ook. Als je nog eens tijd hebt wil ik ook wel eens de zwarte slagplaat er op zien. Veel plezier er mee in elk geval!

Bigfoot414
17 oktober 2007, 17:10
Hier is ie dan, met zwarte slagplaat

http://img144.imageshack.us/img144/6115/017xj7.th.jpg (http://img144.imageshack.us/my.php?image=017xj7.jpg)

meeuwsen
17 oktober 2007, 20:39
Ik heb deze mexicaanse schone maar dan in sunburst (met witte plaat). Speelt lekker, na een Ibanez.

musicmaestro
17 oktober 2007, 22:31
felici!

ik speel ook op een JB, ook bij Paul gekocht.

idd met een zwarte slagplaat vind ik m er mooier uit zien

5-snaar is wennen, heb er 1 gehad, maar speel nu weer met 4. ik mis er niks an, klinkt toch niet die dikke lage B

veel speelplezier

OJJVZ
18 oktober 2007, 11:39
Ziet er vet uit!

Pedulla
18 oktober 2007, 12:31
Gefeliciteerd.

Eerst dacht ik, waarom andere kleur slagplaat, zo ziet die bas er toch ook top uit maar na het zien van de foto's met zwarte plaat weet ik dat het een juiste keuze is geweest !

Bigfoot414
18 oktober 2007, 16:56
Volgens de expert(Paul) leek het met die zwarte slagplaat alsof ik em al jaren had :)

Roro92
18 oktober 2007, 21:38
Dat zwart is vele malen mooier <3.

Misschien een beetje brutaal, maar wat betaal je daar nu voor? Ongeveer dan...

Bigfoot414
19 oktober 2007, 23:18
€640

Valt wel mee toch?

Roro92
20 oktober 2007, 09:27
Juh...ik had meer verwacht. Dat is inclusief die pickguard?

Overigens ziet dat beestje er vele malen beter uit met die zwarte, veel plezier ermee! Je maakt me jaloers :P.

Bigfoot414
20 oktober 2007, 17:48
Die slagplaat was nog €45 extra, Fender USA he.

Derk D
1 november 2007, 11:24
Mooi ding, en ja dat zwart ziet er inderdaad wat stijlvoller uit. :cheerup: