PDA

View Full Version : Argh! Marshall dsl dood



Funkblaster
16 oktober 2007, 17:27
Wie o wie kan mij helpen... Ik zette net mijn marshall dsl 100 aan en begon te spelen. in eerste instantie niets aan de hand, gewoon het normale geluid. Na even gekloot te hebben met mijn wah begon het opeens heel anders te klinken. Beetje moeilijk uit te leggen maar het klonk alsof er een stuk papier voor m'n speaker lag oid. Na nog 2 minuutjes spelen kapte hij er helemaal mee. Alle lampjes branden nog en m'n buizen gloeien ook nog maar geen geluid. Iemand van jullie enig idee hoe dit te verhelpen is? bvd.

ponq
16 oktober 2007, 18:20
gitaar al eens zonder wah (en andere FX) rechtstreeks aangesloten op je Amp? Kabel gecheckt?

robert-gitarist
16 oktober 2007, 18:21
Check eerst alle kabels een voor een en plug de gitaar eens rechtstreeks de amp in zonder effecten of wat dan ook.

AART
16 oktober 2007, 18:56
Mocht ie het dan nog niet doen:

Gitaar rechtstreeks in fx return pluggen. Als ie dan geluid geeft doet de poweramp het iig wel goed en weet je dat het probleem in de preamp zit. Doet ie het dan nog niet dan is de Poweramp (ook?) kapot.

Funkblaster
16 oktober 2007, 23:40
ah oke, dat ga ik even proberen.

kan het misschien ook zijn dat er een zekering gesprongen is?

Helter Skelter
16 oktober 2007, 23:45
ah oke, dat ga ik even proberen.

kan het misschien ook zijn dat er een zekering gesprongen is?

nee, dan kapt de hele amp ermee

Funkblaster
17 oktober 2007, 00:46
nee, dan kapt de hele amp ermee

inclusief lampjes en dergelijke of alleen compleet geen geluid meer?

ateng
17 oktober 2007, 01:05
nee, dan kapt de hele amp ermee
Niet de hele amp, buizen blijven branden en ook de ledjes alleen je hebt geen geluid meer.

ponq
17 oktober 2007, 09:32
Als het de hoofdzekering is, dan brandt er geen enkel lampje meer, naar mijn mening.

caliban
17 oktober 2007, 10:43
Dat dacht ik ook

Franc
17 oktober 2007, 11:00
Ligt er idd maar net aan welke zekering eruit ligt.
Je hebt de Mains fuse die het geheel zekert (deze zekering zit direkt na het spanningssnoer, voor de aan/uit schakelaar) en de HT fuse die de hoogspanning naar de buizen zekert. Ligt die eruit dan heb je geen geluid meer maar branden nog wel de controlelampjes (en ook gloeien de buizen).

Funkblaster
17 oktober 2007, 19:16
heel vreemd, vandaag doet ie het weer :???:, maar hij blijft vreemd klinken op hogere volumes. Nu snap ik er helemaal niks meer van

Agent_Smith
17 oktober 2007, 22:43
heel vreemd, vandaag doet ie het weer :???:, maar hij blijft vreemd klinken op hogere volumes. Nu snap ik er helemaal niks meer van

Hmm, geen zekering dus. Dan gok ik denk ik op slechte contacten, bijv op één der printplaten.

duckman
17 oktober 2007, 22:52
heel vreemd, vandaag doet ie het weer :???:, maar hij blijft vreemd klinken op hogere volumes. Nu snap ik er helemaal niks meer van

Mijn advies:
neem kontakt op met een goede amp doctor.
Ik breng mijn amps bij ACDCrepair.nl ,maar er zijn er genoeg die je kunnen helpen.

Funkblaster
17 oktober 2007, 23:08
kent iemand een goeie ampdokter in omgeving overijssel/twente?

cardinal
18 oktober 2007, 19:53
volgens mij stof. Klinkt een beetje als mijn jcm 900 verhaal. Stof in de sendreturn. Weggebracht en eenvoudig op te lossen. Als ik er een ros op gaf deed ie het af en toe weer (niet aan te raden!).

Agent_Smith
18 oktober 2007, 21:29
volgens mij stof. Klinkt een beetje als mijn jcm 900 verhaal. Stof in de sendreturn. Weggebracht en eenvoudig op te lossen. Als ik er een ros op gaf deed ie het af en toe weer (niet aan te raden!).

Zou idd ook goed kunnen. Heb ik al meerdere malen gehad.
Even rommelen met de jacks en als dat het is goed schoonmaken.