PDA

View Full Version : Daytone acoustic



up-guitarman
16 oktober 2007, 17:24
Ik zoek een acoustische gitaar om in mijn klas te zetten zodat ik niet telkens over en weer moet zeulen. Nu heb ik een aanbod om een semi acoustische gitaar van het merk Daytone te kopen voor 60€. Is dit wat of kan ik het zelfs voor zo weinig geld beter laten?

Gegroet !!!

up-guitarman
16 oktober 2007, 17:36
Het gaat trouwens over deze gitaar;
http://www.2dehands.be/daytone-lmh-el-ac-29256436.html?afdeling=muziek&qq=daytone

hendrix2
16 oktober 2007, 17:52
Je kan er weinig aan misdoen denk ik.
60 euro is uiteindelijk bijna geen geld voor een gitaar. Ze zal vast wel te bespelen zijn en anders stel je ze wat beter af.
Ik ken het merk wel niet, dus ik kan er ook naast zitten.

Flipkoos
16 oktober 2007, 19:18
Ik ken het merk niet en vraag me af of het een beetje klinkt maar in de klas is het al gauw prima toch...Voor 60 euries kun je dat nog een keer doen.
Ik ben muziekdocent en heb zelf gewoon een paar Staggs in de klas hangen.
Een klaslokaal is niet erg 'hufterproof' dus dure instrumenten zijn niet zo handig...

-Yves-
16 oktober 2007, 19:55
Hoi,

Daytone is/was een Belgische firma die Koreaanse fabrieksgitaren koopt/kocht en simpelweg hun naam op de headstock liet drukken. Ik weet niet precies om welke fabriek het gaat maar ik weet dat veel instrumenten uit die fabriek verschillende merken hebben (o.a. Daytone, Maison, Rock Axe,...)

Uit ervaring weet ik dat deze instrumenten ZEER SLECHT zijn. Het zijn werkelijk amuzikale bandprodukten.
Ze spelen alles behalve prettig en zijn niet correct gebouwd. Vanaf de vijfde fret zijn ze al helemaal een ramp. Ze zien er allemaal wel fantastisch uit en dat is dan de valkuil voor de leek. Een kleine muziekhandel uit mijn geboortedorp verkocht deze gitaartjes dus ik heb er vroeger veel gezien en bespeeld.

Wat mij betreft hou je die €60 maar beter voor iets beters.
Wat je ook kan proberen:
Vraag aan je directeur of de school de gitaar wil betalen samen met een akoestische versterker. Zeg dat je tijdens het schoolfeest, Sinterklaasgebeuren, kerkspullen of wat dan ook met enkele kinderen een setje muziek wil verzorgen. Zoiets kan hij niet weigeren. Vraag het desnoods aan de voorzitter van de inrichtende macht of iets dergelijks.

Mocht dit niet binnen de mogelijkheden liggen: Yamaha is altijd goed en ook goed vindbaar als 2dehands.
Wanneer je voor iets nieuw zou gaan, vraag dan altijd naar de schoolkorting. Als ze die weigeren ga je maar naar een andere winkel.


Succes!

wietse
16 oktober 2007, 22:50
Uit ervaring weet ik dat deze instrumenten ZEER SLECHT zijn. Het zijn werkelijk amuzikale bandprodukten.
Ze spelen alles behalve prettig en zijn niet correct gebouwd. Vanaf de vijfde fret zijn ze al helemaal een ramp. Ze zien er allemaal wel fantastisch uit en dat is dan de valkuil voor de leek. Een kleine muziekhandel uit mijn geboortedorp verkocht deze gitaartjes dus ik heb er vroeger veel gezien en bespeeld.



mogelijk geldt dit voor de akoestische gitaartjes maar ik heb een daytone firebird waar niks mis mee is, speelt prima, oke multiplex maar verder niks mis mee.

up-guitarman
16 oktober 2007, 23:07
Mja, ik ben ondertussen te weten gekomen dat de verkoper naar alle waarschijnlijkheid de gitaar amper een week geleden voor een goeie 30€ van ebay geplukt heeft...
Als ik hem een mail stuur met enkele vragen, o.a. daarover geeft hij netjes antwoord op alles behalve daarop...

wietse
17 oktober 2007, 16:52
Mja, ik ben ondertussen te weten gekomen dat de verkoper naar alle waarschijnlijkheid de gitaar amper een week geleden voor een goeie 30€ van ebay geplukt heeft...
Als ik hem een mail stuur met enkele vragen, o.a. daarover geeft hij netjes antwoord op alles behalve daarop...

tja dat is handel, als ik iets te koop zet dan vertel ik ook niet wat ik er voor heb gegeven, zal helemaal gek zijn want mensen denken altijd dat zij het dan ook wel voor dat geld over kunnen nemen.
is de man z'n goed recht dat hij niks over de aanschafprijs zegt.