PDA

View Full Version : Little labs redeye ..



yhcmarc
16 oktober 2007, 16:39
Ik ben zeer geinteresseerd in dit reamp apparaatje( http://www.littlelabs.com/redeye.html ) , echter waar is dit ding in nederland te koop? Ik heb ze online al gezien in duitsland, voor +- 250 euro .. op zich ook geen probleem .. maar ik vraag me af of ze hier voor een nog scherpere prijs te krijgen zijn?

thnx

pol
17 oktober 2007, 09:12
Ik heb er pas eentje besteld bij joystick audio.

www.joystick.be

bass blom
17 oktober 2007, 10:50
Ik heb er pas eentje besteld bij joystick audio.

www.joystick.be

en? bevalt het?

pol
17 oktober 2007, 11:04
Is nog niet aangekomen, als ik de reviews op andere site's mag geloven is het een prima ding. Ik breng wel verslag uit als ik de redeye hier heb.

lijkt me vooral enorm praktisch, stil opnemen, en toch het geluid van een echte versterker.

bass blom
17 oktober 2007, 11:10
ja, verslag, graag, erg leuk dat principe, zeer interessant om van alles en nog wat mee uit te proberen in je eentje :P

yhcmarc
17 oktober 2007, 11:41
een maat van me gebruikt dat ding voor bijna al zijn opnames en is er heel erg over te spreken. Het lijkt me echt een superhandig concept, kan lang tijd besteden aan het strak inspelen zonder uren in de herrie te moeten zitten, gewoon lekker rustig achter de pc, dan de oefenruimte in en zo een signaal door meerdere amps loopen voor een betere / ruigere sound.

bass blom
17 oktober 2007, 11:43
ja super ook om microfoonplaatsing experimenten te doen, ik wil hem ook :P

Brammibal
18 oktober 2007, 00:30
Hoe werkt zoon dingetje dan precies?
Wordt het in het apparaat opgenomen, ik wordt niet veel wijzer van de tekst op hun site.

pol
18 oktober 2007, 08:22
http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips/290714-preparing-your-tracks-reamping-guide.html

hier de hele uitleg.

Komt er op neer dat je droge gitaartracks opneemt via D.I. of intrument input, en later als alles goed is ingespeeld alles door een gitaarversterker gooit.

pol
6 november 2007, 21:34
is binnengekomen, en doet prima zijn werk, heb de droge tracks even teruggestuurd door mijn toneport en hier klinken ze alvast hetzelfde als ik rechtstreeks erop speel, het ding doet wat het moet doen dus.

imlikeajungle
6 november 2007, 23:15
Pol, wat heeft dat gekost?

pol
6 november 2007, 23:28
242 inclusief verzending & btw

bass blom
6 november 2007, 23:40
heel debiele vraag :chicken:

ik heb een hele oude DI, niet actief, zo'n blauwe, sescom.
als ik die nou andersom aansluit?
heb ik dan hetzelfde? :D
ik speel ermee in met guitarrig, dan staat het cleane signaal in cubase.
dat komt er op lijn nivo uit als ik wil re-ampen.
als ik dat in de xlr gooi en dan komt er een 'gitaarsignaal' uit de normale input?

kan het allicht eens proberen, lijkt me lekker, kunnen re-ampen.

pol
7 november 2007, 08:12
je kan het proberen, ideaal zal het wel niet zijn, anders deed iedereen het zo.

er zijn ook goedkopere oplossingen dan die redeye, maar ik had toch nog een goeie D.I. nodig, daarom heb ik voor deze alles-in-1 oplossing gekozen.

deze van radial bv

http://www.thomann.de/gb/radial_pro_rmp.htm

yhcmarc
7 november 2007, 19:30
Ik ga de mijne deze week even bestellen bij Thomann .. ben ondertussen vaste klant daar hehe ... je blijft kopen met die opname spullen ;)

pol
7 november 2007, 19:33
ja, is godverdomme nog erger dan gitaarspul kopen, was er beter nooit aan begonnen.

nu nog een leuke interface, nu kan ik maar 1 mic opnemen, da's ook niks.

bass blom
8 november 2007, 01:34
ja, is godverdomme nog erger dan gitaarspul kopen, was er beter nooit aan begonnen.

nu nog een leuke interface, nu kan ik maar 1 mic opnemen, da's ook niks.

ook bij tohmann, lexicon omega, heel goed ding en vst plugin van de lexicon galm.
uitverkoop 169
2 x mic en 2 x line in en monitor regeling
usb

yhcmarc
15 november 2007, 23:09
Nou ik heb de mijne dus binnen, met het opnemen moet er iig een mic preamp tussen, zover was ik en geen punt. Alleen met het reampen moet er om een of andere reden ook een tussen. Als ik direct vanuit mijn maya kaart naar de reamp input een signaal stuur hoor ik niks, zet ik er een mic preamp tussen dan werkt het wel, weet iemand hier toevallig meer over?

En hierop aansluitend, wat is een goede neutrale (losse) mic preamp voor een redelijke prijs, laten we zeggen +- 100 euro ofzo. Ik gebruik nu een ART tube MP hiervoor en die is best ok, maar ik gok niet helemaal neutraal vanwege het buisje erin enzo, dus tips zijn welkom :)

pol
15 november 2007, 23:17
yo Marc, bij mij werkt het prima. je moet wel dat knopje waar reamp/di boven staat uitklikken als je wil reampen

als je niet genoeg signaal krijgt, die pad uitklikken, heb je wel een lange smalle schroevendraaier voor nodig, of een brijnaald ofzo, die zit diep in het kastje.

mic preamp : ik gebruik een studio projects vtb-1, kost iets van een 100 en werkt prima.

yhcmarc
16 november 2007, 09:09
dat dacht ik al, ik kon die pad switch al niet voelen / zien, en ik wil het kastje ook weer niet openmaken vanwege garantie enzo .. maar die pad werkt dus goed?

pol
16 november 2007, 09:16
dat dacht ik al, ik kon die pad switch al niet voelen / zien, en ik wil het kastje ook weer niet openmaken vanwege garantie enzo .. maar die pad werkt dus goed?

ja, die pad werkt prima, maar die knop ligt wel overdreven diep in het kastje, schat een cm of 5 zoiets, en standaard staat die aan

normaal moet het ding ook +4Db line level binnenkrijgen, als je kaart dit niet uitstuurt moet je die pad afzetten.

edit : heb even de specs van je kaart opgezocht, die outputs sturen amper -10db uit.

yhcmarc
16 november 2007, 14:15
Ok, in mijn geval moet er dus gewoon een extra preamp tussen om het op te pompen .. k check.

pol
16 november 2007, 14:23
Ok, in mijn geval moet er dus gewoon een extra preamp tussen om het op te pompen .. k check.

zou kunnen... al getest met de pad af ? is toch een serieus verschil in volume dan.

yhcmarc
16 november 2007, 22:53
Nee nog niet, ik heb geen schroevendraaier die zo ver erin gaat :(

Net met een imbus sleuteltje de pad omgeswitch en het werkt nu een heel stuk beter idd, ik kan alleen de XLR input nu niet direct vanuit mijn geluidskaart gebruiken aangezien die geen gebalanceerd signaal uitstuurt, maar via de exp in werkt het ook prima.

bass blom
9 april 2008, 00:38
oude bump :cheerup:
ja, meneer blom gaat ook re-ampen!
radial, 109 bij musicstore, geen verzendkosten.

guhlenn
9 april 2008, 13:31
Ik heb zo;n radial signaal splitter, maar ook daar hoor je verschil. Ik begrijp eigenlijk het idee achter reampen niet zo goed, al helemaal niet als je een toneport gebruikt. En een echte amp zou ik toch willen aansturen met het directe signaal van de gitaar. Beide zijn iig totaal anders vanuit een natuurkundig oogpunt, of klets ik nu uit m'n nek dan wel doet die redeye iets ermee?

bass blom
9 april 2008, 13:44
als het goed is maakt zo'n kastje van het signaal uit je recorder, wat er op line nivo uitkomt, weer een hoogohmig? HI-Z signaal.
als ik hier een gitarist opneem is het suoer om met de koptelefoon naar de sweet spot(s) te zoeken.
als ik zelf speel mis ik een derde hand, dat is de voornaamste reden dat ik er 1 hebben wil.
of het echt helemaal perfect is boeit me niet zoveel, gaat meer om het experiment.
ik zag ook die rooie, leek ook interessant, 199 dollar, alleen dan weer 80 erbij voor verzenden..

pyaemia
10 april 2008, 07:16
Ik heb de Little Labs Red Eye. Ideaal apparaatje, werkte perfect! Lekker op je gemakje thuis al je partijen inspelen en in de (home) studio alleen op je geluid concentreren.

Die DI in de Red Eye is ook erg goed. In vergelijking met een BSS en de ingebouwde DI van de Firepod klonk de Red Eye beter.

guhlenn
10 april 2008, 11:05
Op die fiets. Ik ging ervan uit dat je home studio (what's in a name?) ook thuis is. :)

bass blom
10 april 2008, 13:27
snelle jongens daar bij musicstore :eek:
het kastje werd net gebracht :D

HaroldA
10 april 2008, 13:52
snelle jongens daar bij musicstore :eek:
het kastje werd net gebracht :D
Review? :rockon:

bass blom
10 april 2008, 14:10
ik ga nu cubase aanvonken :D

robzilla
10 april 2008, 14:21
ik ga nu cubase aanvonken :D

Ben benieuwd..

bass blom
10 april 2008, 14:35
valt zwaar tegen, mega brom uit de marshall.
en een soort tram geluid. :chicken:
het werkt, maar of het ook werkt?
ground lift maakt iets uit, daarna geprobeerd met de marshall in ongeaard stopcontact, nauwelijks verschil..
zal nu mijn eigen idiote idee om mijn oude DI omgekeerd te gebruiken eens testen :D

HaroldA
10 april 2008, 14:43
valt zwaar tegen, mega brom uit de marshall.
en een soort tram geluid.
Stomme vraag: weet je zeker dat je niets fout doet? Het lijkt me niet dat ze zo'n slecht product durven te verkopen...

Edit:
Ik lees ook goede dingen over de REAMP van $199 (passief) http://www.reamp.com/home.html

Edit 2:
De Radial wordt ook als goed ervaren, met als 'beste' de X-amp van $220 (actief):
http://www.radialeng.com/di-xamp.htm
http://www.thomann.de/gb/radial_xamp_engineering.htm

Edit 3:
Groot voordeel van de X-amp is de dubbele output, scheelt je weer een dure signaal splitter als je wil bi ampen (low en hi gain tegelijkertijd voor rauwheid gecombineerd met definitie)

bass blom
10 april 2008, 15:33
oeps :seriousf: ja, ik deed wel 1 ding verkeerd :chicken:
er stond een schuif open van uitgang puter 7/8 en de XLR naar de reamp is natuurlijk de gewone output van de tafel..
dat was dus het tramgeluid :D
omdat ik alleen met direct ins en outs werk nu zat die output helemaal niet meer in mijn systeem.
de hele test heb ik nu gedaan met iets wat ik eerder had opgenomen, nu ff een nieuw stukje opnemen, dan meteen dus DI op spoor 1, mic live op spoor 2 en daarna reamp mic op spoor 3.

latorz ;)

bass blom
10 april 2008, 16:37
ja, leuk speelgoed :D
erg veel mogelijkheden krijg je zo ineens.
valt me wel op nu, echt goed, dat als ik mijn oude DI aan de tafel hang er een hoop lawaai komt uit de marshall, bij opnemen dus..
dus toch aan de beurt voor een moderne nieuwe? :chicken:

clipje :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/stratsennreamp.mp3

eerst de live opname met sennheiser 421
dan de re-amped.. alleen heb ik niet goed opgelet wat ik bij inspelen gedaan heb.
ik geloof dat ik in dat stukje het lead kanaal van de TSL ingetrapt had, bij de re-amp is het zeker weten het crunch kanaal. :D

neiden achter elkaar dus, alleen op nivo gezet, verder nix aan gedaan.

HaroldA
10 april 2008, 16:45
eerst de live opname met sennheiser 421
dan de re-amped.. alleen heb ik niet goed opgelet wat ik bij inspelen gedaan heb.
Dus:
Opname 1: Gitaar > Amp > Microfoon > PC
Opname 2: Gitaar > D.I > PC en dan PC > Reamp > Amp > Microfoon > PC

Gitaar > D.I > Reamp > Amp -versus- Gitaar > Amp zou dus geen verschil mogen maken?

bass blom
10 april 2008, 16:52
ja, nou, verwarring dus, bij de opname begon ik op clean, dan crunch, dan lead.
is dus een stukkie van het laatst.
clipje boven is dus opname, op lead en re-amp op crunch.. daar hebben we dan niet echt veel aan :D

hier nieuw clipje, opname op lead en re-amp op lead..

http://www.hetgelegevaar.nl/stratsennreamplead.mp3

bij re-amp hoor je ff een klein kraakje in begin, zal wel neiuwigheid zijn ofzo.
ik ben hardstikke blij met het bakkie in ieder geval, nu nog een zonder brom en ruis oplossing voor de DI.
wellicht kan de behringer bass v-amp pro daar uitkomst bieden.

edit: bij de opname heb ik dus tegelijk DI opgenomen en de amp.. op 2 verschillende sporen..

HaroldA
10 april 2008, 16:59
ik ben hardstikke blij met het bakkie in ieder geval
Je hebt mij ook overtuigd! Alhoewel ik waarschijnlijk wel voor de X-amp ga (is helaas wel actief, maar heeft 2 uitgangen)

Dank u voor de mp3's!

bass blom
10 april 2008, 17:10
dan voor de lol nog ff de marshall helemaal over zijn nek gejaagd.
toonregeling op vintage, en de mic meer naar het midden van speaker.
ook weer eerst de originele opname, dan de re-amp.
schrikt niet, extra vunzig :D

http://www.hetgelegevaar.nl/stratsennreampleadvunzig.mp3

HaroldA
10 april 2008, 19:23
Ik had op een zijspoor even gevraagd of de TU-2 geschikt is om signaal te splitten (was hier te off-topic): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1633854

Nu ga ik toch maar een ABY boxje bouwen, is ook handig op m'n pedalboard om te kunnen schakelen van wireless naar kabel, zonder er kabels uit te hoeven trekken...

Ik zal ook meteen maar een Radial Pro RMP bij onze oosterburen bestellen.

pyaemia
11 april 2008, 07:03
Op die fiets. Ik ging ervan uit dat je home studio (what's in a name?) ook thuis is. :)

In een gezellige studio kan ik me ook thuis voelen. :)

yhcmarc
11 april 2008, 08:58
@bass blom, gebruik je nou een losse DI en de redeye als reamp? Of de redeye zowel als DI en reamp?

HaroldA
11 april 2008, 09:22
@bass blom, gebruik je nou een losse DI en de redeye als reamp? Of de redeye zowel als DI en reamp?


ik ben hardstikke blij met het bakkie in ieder geval, nu nog een zonder brom en ruis oplossing voor de DI.
wellicht kan de behringer bass v-amp pro daar uitkomst bieden.
Losse DI dus...

bass blom
11 april 2008, 09:44
ja, losse DI, een hele oude al, heb ik al 30 jaar of langer :D
sescom DB-2 passive.
nog van ver voor het google tijdperk.

yhcmarc
12 april 2008, 13:34
waarom gebruik je dan niet ook de redeye als DI? Of levert die juist het brom probleem?

bass blom
12 april 2008, 14:18
zou je haast denken dat dat kan ja :D
maar net zoals wanneer ik mijn DI als re-amp wil gebruiken moet ik dan eerst een male/male XLR kabeltje hebben.

yhcmarc
12 april 2008, 15:13
zou je haast denken dat dat kan ja :D
maar net zoals wanneer ik mijn DI als re-amp wil gebruiken moet ik dan eerst een male/male XLR kabeltje hebben.

Hoezo, je kan toch een normale XLR kabel gebruiken om van je redeye naar je tafel / preamp te gaan?

bass blom
12 april 2008, 15:21
ik heb geen redeye, ik heb radial, passive.
heeft XLR female input, net als mijn oude DI een male output heeft.

yhcmarc
12 april 2008, 15:24
aah ok, vandaar mijn verwarring, blijkbaar toch niet goed gelezen ;)

bass blom
12 april 2008, 15:26
die DI is erg oud, ik ontdekte ook, als ik er 1 van de kabels aftrok, dat ie microfonisch is :D

bass blom
12 april 2008, 18:39
wow wat is dat lachen zeg..

het zelfde stukje als eerder maar dan het opgenomen DI signaal gecompressed, dan naar de kleine brute VOX VR30 en met de ribbon mic opgenomen en dan een toef galm erover :p

http://www.hetgelegevaar.nl/stratreampVR30.mp3

bass blom
17 april 2008, 00:23
aan het eind van dit clipje de brom die uit de amp komt met de oude DI.

http://www.hetgelegevaar.nl/deltabluestrat1.mp3

mijn vandaag gescoorde peavey delta blues :strat:

NickG
20 januari 2010, 21:37
Waar kan ik dit mooie wondertje aanschaffen? Ik kan hem nergens vinden bij Thomann, Musicstore, Dolphin of DV247, de bekendste europese online zaken. Die joystick.be dealer die in deze thread genoemd wordt heeft dan weer geen webshop...

Sorry voor het omhoog schoppen van deze thread, maar het leek me misschien wel handig als je nog niet weet wat dit doosje kan.

Jimi Hendrix
21 januari 2010, 23:04
Waar kan ik dit mooie wondertje aanschaffen? Ik kan hem nergens vinden bij Thomann, Musicstore, Dolphin of DV247, de bekendste europese online zaken. Die joystick.be dealer die in deze thread genoemd wordt heeft dan weer geen webshop...

Sorry voor het omhoog schoppen van deze thread, maar het leek me misschien wel handig als je nog niet weet wat dit doosje kan.

even mailen met Michiel van Joystick.