PDA

View Full Version : Buizen Harley Benton GA5



rjtinge
16 oktober 2007, 14:40
Afgelopen weekend druk bezig geweest met een soldeerbout om mijn Valve Junior kloontje te modden. Allemaal naar volledige tevredenheid trouwens. Het beestje heeft nu meer een Marshall voicing.

Ik heb nu nog de standaard buizen erin. Sovtek troep dus. Graag zou ik upgraden naar wat beter spul maar ik heb geen idee wat wat is. Momenteel is de breakup van het geluid een beetje te hard, te glazig zeg maar. Iemand een idee voor een buisje (EL84?) die wat warmer klinkt? :hippie:

rhcp_schipper
16 oktober 2007, 17:22
Afgelopen weekend druk bezig geweest met een soldeerbout om mijn Valve Junior kloontje te modden. Allemaal naar volledige tevredenheid trouwens. Het beestje heeft nu meer een Marshall voicing.

Ik heb nu nog de standaard buizen erin. Sovtek troep dus. Graag zou ik upgraden naar wat beter spul maar ik heb geen idee wat wat is. Momenteel is de breakup van het geluid een beetje te hard, te glazig zeg maar. Iemand een idee voor een buisje (EL84?) die wat warmer klinkt? :hippie:


Mag ik vragen welke mods je hebt uitgevoerd op de harley benton ga5? Ik heb er zelf ook een, en heb ook wel interesse in deze mods, mots ze een beetje makkelijk zijn uit te voeren.

En een keer nieuwe buizen is ook geen slecht plan!

rjtinge
16 oktober 2007, 18:41
Ik heb het beestje ge-Marshallized. Beetje die Britse toon dus.

Excel bestand met de verschillende mogelijkheden voor mods. Vergeet niet het 2e tabblad van de excel file te bekijken (http://www.sewatt.com/files/sewatt/sewatt/files/epiphone_valve_jr._mods_169.xls)
SEWATT.com (http://www.sewatt.com) (De website met EVJ info, registratie verplicht anders kan je alles niet bekijken.)

Ik heb de combo versie, dus had alleen een 4ohm output. Die heb ik schakelbaar gemaakt zodat de uitgang ook 8ohm kan geven. Handig voor externe cabs. Standby switch voor langere levensduur heb ik er ook op gemod. Toen een extra fuse erbij voor de zekerheid. Oja, en een line out zodat ik ook rechtstreeks in het mengpaneel kan pluggen bij optredens.

BamBuFan1
16 oktober 2007, 19:16
Afgelopen weekend druk bezig geweest met een soldeerbout om mijn Valve Junior kloontje te modden. Allemaal naar volledige tevredenheid trouwens. Het beestje heeft nu meer een Marshall voicing.

Ik heb nu nog de standaard buizen erin. Sovtek troep dus. Graag zou ik upgraden naar wat beter spul maar ik heb geen idee wat wat is. Momenteel is de breakup van het geluid een beetje te hard, te glazig zeg maar. Iemand een idee voor een buisje (EL84?) die wat warmer klinkt? :hippie:

Ik heb er nu JJ buizen inzitten en die bevallen goed. Je zou trouwens ook eens een 12AT7 buis kunnen proberen voor een wat mildere toon.

rjtinge
24 oktober 2007, 13:07
Ik heb TAD (Tube Amp Doctor) gehaald voor de EL84 buis. Dat scheelt echt al een enorm eind, het geluid is er wat feller door geworden, maar met een mooie midrange.