PDA

View Full Version : een combootje - maar welke..?



jimihattricks
16 oktober 2007, 14:03
Hi guys,

om te voorkomen dat dit een zoveelste: ik wil een nieuwe amp, welke raden jullie aan - topic wordt, wat meer gedetailleerde info:


momenteel speel ik over een Peavey Valveking (1x12), en hoewel dit (m.u.v. de preamp gain) heel erg bevalt, wil ik nu toch eens gaan sparen voor een 'echte' amp..

het moet een combo zijn met een wattage rond de 30-50 watt, controls hoeven niet al te ingewikkeld (volume, eq, gain, reverb).. liefst met fx-loop, 12 inch speaker, 2 footswitchable kanalen (clean/od)

ik ben erachter gekomen dat veel van mijn favoriete gitaristen Fenders gebruik(t)en, maar aangezien ik mijn budget rond de 600 euro wil houden, kan ik me niet op de vintage of high-end nieuwe markt begeven.. het zal dus wsl 2ehands worden

ik zal even aangeven wat ik er zoal mee wil spelen:

voornamelijk:
- Rory Gallagher
- SRV
- britpop

maar ook:
- ZZ Top
- Thin Lizzy
- Andere stevige hardrock

bestaat er uberhaupt een Fender die beide 'aankan' (dat ik voor thin lizzy etc. beter een marshall kan gebruiken snap ik): dus strakke pop-riffs en clean gejengel en ook rock met ballen...? of moet ik ergens anders gaan kijken (VOX)?

Squier4ever
16 oktober 2007, 14:09
fender supersonic of duosonic, moet het allebei makkie kunnen.....

peter_heijnen
16 oktober 2007, 14:15
Ik heb voor vandaag twee kaarten gewonnen voor rush in ahoy via hughes en kettner, dus ik zeg H&K statesman.

Twee kanalen, fxloop, en in 20, 40, of zelfs 60 watt uitvoering.

http://www.wils.nl/index.php?p=toonbericht&id=128

Edit: zie nu je budget pas.

jonesd
16 oktober 2007, 14:23
vox ac 30 cc all the way!

Moet tweedehands misschien wel lukken voor een iets hoger bedrag dan 600 EUR.

Is ideaal voor de stijlen die jij beschrijft...

edit: heeft wel geen footswitchable kanalen...

the sure thing
16 oktober 2007, 14:28
Fender blues deluxe met een scheurpedaaltje erbij....

jimihattricks
16 oktober 2007, 14:31
vox ac 30 cc all the way!

Moet tweedehands misschien wel lukken voor een iets hoger bedrag dan 600 EUR.

Is ideaal voor de stijlen die jij beschrijft...

edit: heeft wel geen footswitchable kanalen...

ja, de vox kijk ik ook naar.. footswitchable is geen must overigens, sterker nog; het cleane kanaal gebruik ik haast nooit, ik speel altijd wel met een randje, maargoed, toch wel handig af en toe..

Kim Wilson
16 oktober 2007, 14:31
Fender blues deluxe met een scheurpedaaltje erbij....
Daar schiet hij weinig mee op, denk ik. De Valveking doet waarschijnlijk niet onder voor de Blues Dlx.

jimihattricks
16 oktober 2007, 14:32
Fender blues deluxe met een scheurpedaaltje erbij....

dat is precies de amp die ik dus in gedachten had - ik zie ze 2ehands voor 600 euro voorbijschuiven..

Kim Wilson
16 oktober 2007, 14:33
Watte!!!?? :o

Een nieuwe Hotrod Deluxe kost 700 euro, no way dat 600 voor een tweedehands Blues Dlx een normale prijs is.

jimihattricks
16 oktober 2007, 14:41
ok inderdaad btje hoge prijs, zie ze nieuw voor een eurootje of 700-750 idd..

zoals jullie merken hou ik me weinig bezig met versterkers :) moest ik mss maar eens wat meer gaan doen...

LCH
16 oktober 2007, 14:51
momenteel speel ik over een Peavey Valveking (1x12), en hoewel dit (m.u.v. de preamp gain) heel erg bevalt, wil ik nu toch eens gaan sparen voor een 'echte' amp..
Een Valveking is al een 'echte' amp... voor 600 euro zul je niet zo snel iets vinden dat veel beter is. Misschien kun je tweedehands iets kopen dat marginaal beter is, maar heb je dat er voor over?

Je kunt beter doorsparen voor een mooie Bogner ofzo. Wat je ook kunt doen is voor 600 euro pedaaltjes kopen voor je Valveking. Heb je ook heel veel plezier van. ;)

a darker shade of grey
16 oktober 2007, 14:59
Ik heb voor vandaag twee kaarten gewonnen voor rush in ahoy via hughes en kettner, dus ik zeg H&K statesman.

Twee kanalen, fxloop, en in 20, 40, of zelfs 60 watt uitvoering.

http://www.wils.nl/index.php?p=toonbericht&id=128

Edit: zie nu je budget pas.

Leuk man! Dan zie ik je vanavond daar! :D Ik ga er ook heen en heb er zin in :)


On topic: Ik zou eens kijken naar een Orange Rocker 30 tweedehands. Moet voor 600 euro wel te doen zijn met wat geluk, maar ik denk dat je daar veel uit kan halen wat je zoekt. Klinkt erg lekker voor rock.

jimihattricks
16 oktober 2007, 15:47
Een Valveking is al een 'echte' amp... voor 600 euro zul je niet zo snel iets vinden dat veel beter is. Misschien kun je tweedehands iets kopen dat marginaal beter is, maar heb je dat er voor over?

Je kunt beter doorsparen voor een mooie Bogner ofzo. Wat je ook kunt doen is voor 600 euro pedaaltjes kopen voor je Valveking. Heb je ook heel veel plezier van. ;)

ik denk dat er momenteel voor minstens 1000 euro aan pedalen voor mijn valveking hangt, daarom klinktie ook wel ok :)

wat betreft de amp; misschien heb je wel gelijk, in dit prijssegment zal ik er mss niet snel op vooruit gaan.. die peavey heb ik voor 300 euro gescoord, daarom zie ik hem niet echt als 'echte' amp wsl, hijs wel heel ok hoor, alleen denk ik dat 'mijn sound' er niet altijd helemaal uitkomt zoals ik m voor ogen heb.. oh well, voorlopig kan ik iig giggen, en denk ook dat de peavey de gig-amp blijft, maar voor in de studio wil ik toch mijn oogjes openhouden voor wat anders

morroow
16 oktober 2007, 16:46
you've got a pm