PDA

View Full Version : Cs9



EuroCinema
16 oktober 2007, 11:56
Ik ben behoorlijk tevreden met mijn Boss CE-5, die ik alleen gebruik voor leslie -achtige effecten (Scofield, Charlie Hunter). Maar toch blijf ik gas-en op de mojo van zo'n paarsroze kastje. Dus mijn vraag:
- wie heeft de CE-5 en de CS9 weleens geAB't, en wat zijn de verschillen?

- wie heeft er ervaring met Maxon's CS9 pro? Is die beter dan de Ibby?

Ben benieuwd...

Ibanez666
16 oktober 2007, 13:02
Ik begrijp de helft van je zinnen/woorden niet :eek:

EuroCinema
16 oktober 2007, 13:35
HAHAHA :seriousf: ik lees het nu terug en het is wel heel veel jargon inderdaad! De vertaling:

Ik ben behoorlijk tevreden met mijn Boss CE-5 choruspedaal, dat ik alleen gebruik voor een snel vibrato-effect (zoals John Scofield, Charlie Hunter). Maar toch blijf ik hebzucht voelen naar de stoere uitstraling van een Ibanez CS-9 choruspedaal. Dus mijn vraag:
- wie heeft de Boss CE-5 en de Ibanez CS9 weleens naast elkaar getest, en wat zijn de verschillen?

- wie heeft er ervaring met Maxon's CS9 pro? Is die beter dan de Ibanez?

Ben nog steeds benieuwd...

Dirk_Hendrik
16 oktober 2007, 13:49
Wip eens aan en neem je CE-5 mee ;) Kun je heerlijk AB-en

the sure thing
16 oktober 2007, 14:15
Voel ik daar iets moois opbloeien ?

BamBuFan1
16 oktober 2007, 19:30
- wie heeft de CE-5 en de CS9 weleens geAB't, en wat zijn de verschillen?

Ik heb ze allebei gehad en ik vond de CE-5 een schel, karakterloos ding. Dus die heb ik nu niet meer.

EuroCinema
16 oktober 2007, 20:17
D-J: ik g je binnenkort PM-en!

Bambufan: tell me more, tell me more! Wat bedoel je met schel? op de CE-5 kun je toch juist makkelijk hoog eruit en laag erbij draaien?

Chris Winsemius
16 oktober 2007, 20:40
Vergelijking met de CE5 heb ik nooit kunnen maken maar wel met 'n oude CE2.

De CE2 vind ik zelf brighter, ietsje "metaal-achtig", de CS9 komt bij mij warmer en muzikaler over. Het stereo-effect v/d CS9 is prachtig en breed.

Allemaal imho :)

tubeonly
16 oktober 2007, 21:56
Zie dit vergelijkbare draadje over de CS9 / CE2

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97868

Ik zou mijn post letterlijk opnieuw kunnen plaatsen ;)

Als je een keertje in Eindhoven bent kun je de CE1, CE2, CE3, CH1 en de CS9 en BC9 vergelijken als je wilt. Stereo is de CS9 mijn favoriet. Mono de CE1. Alles afhankelijk van setup / wat je speelt / zoekt / qua ruimte kwijt kunt ;-)

BamBuFan1
16 oktober 2007, 22:49
D-J: ik g je binnenkort PM-en!

Bambufan: tell me more, tell me more! Wat bedoel je met schel? op de CE-5 kun je toch juist makkelijk hoog eruit en laag erbij draaien?

Ja en nee, je kunt er weliswaar hoog of laag bijdraaien, maar daarmee verander je de het 'karakter' van het pedaal helaas niet. Hij blijft metalig, neuzig en steriel klinken itt de CS9. Ook de CE-2 die toch door velen geroemd wordt vind ik minder klinken dan mijn CS9.

Maar ja, een echt CS9 is tegenwoordig vet vintutsj, en heeft een dito prijskaartje... (http://tinyurl.com/2l3eho)http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/eek2.gif

Dirk_Hendrik
17 oktober 2007, 08:59
Ja en nee, je kunt er weliswaar hoog of laag bijdraaien, maar daarmee verander je de het 'karakter' van het pedaal helaas niet. Hij blijft metalig, neuzig en steriel klinken itt de CS9. Ook de CE-2 die toch door velen geroemd wordt vind ik minder klinken dan mijn CS9.

Maar ja, een echt CS9 is tegenwoordig vet vintutsj, en heeft een dito prijskaartje... (http://tinyurl.com/2l3eho)http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/eek2.gif

Over the top. Je kunt ze, als je een beetje geduld hebt, voor veel minder krijgen. In die tijd dat je aan het zoeken bent kun je jezelf dan meteen een BC-9 scopen en die CS-9 vergeten ;)

Quink
17 oktober 2007, 11:28
Op eBay gaan ze iig regelmatig voor een stuk lagere prijzen weg!

tubeonly
17 oktober 2007, 11:56
Er staat een BC9 op ebay.de Gaan meestal voor rond 80 euro. Heb ik er iig ooit ook voor betaald. Geeeeeen geld voor zo'n goed pedaal! ;)

the sure thing
17 oktober 2007, 13:02
... en neem in je test-oordeel zeker de BOSS CE-2 mee. Hoe mensen erbij komen DIE "metalig" te noemen, is mij een raadsel.... De BOSS CH-1 doet dat overigens wel....

Dirk_Hendrik
17 oktober 2007, 13:10
Metalig is net zo iets subjectief als "warm". Ik beschouw een CS-9 bijvoorbeeld niet als warm. In mijn subjectieve mening is het ding "lush", met als vertaling daarvoor termen als zweverig en waterachtig. Een CE-2 is mij veel te stijf. Een duidelijk gemoduleerd signaal maar zonder die zweverigheid. Soortgelijk voor de chorus in een Visual Sound H20 dus. Daar kon ik, juist vanwege die stijfheid niets mee.


Maar ik heb dankzij Jeroen van Hulsteijn net m'n Arion Fat chorus binnen!!! :D

BamBuFan1
18 oktober 2007, 02:15
Metalig is net zo iets subjectief als "warm". Ik beschouw een CS-9 bijvoorbeeld niet als warm. In mijn subjectieve mening is het ding "lush", met als vertaling daarvoor termen als zweverig en waterachtig. Een CE-2 is mij veel te stijf.

Laten we het erop houden dat de CS9 'organischer' klinkt... http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/fun.gif

BamBuFan1
18 oktober 2007, 02:16
Over the top. Je kunt ze, als je een beetje geduld hebt, voor veel minder krijgen. In die tijd dat je aan het zoeken bent kun je jezelf dan meteen een BC-9 scopen en die CS-9 vergeten ;)

Mja, mijn CS9 kostte me ook een stuk minder. Maar toch wel leuk dat de verkoper op de sociale werkplaats even de pc mocht gebruiken.

BamBuFan1
19 oktober 2007, 01:14
Over the top. Je kunt ze, als je een beetje geduld hebt, voor veel minder krijgen. In die tijd dat je aan het zoeken bent kun je jezelf dan meteen een BC-9 scopen en die CS-9 vergeten ;)

Over de top gesproken... (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/123084934-pearl-ph-03-phaser-erg-lekker-en-uitgebreid.html) http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/bangdesk.gif

jimihattricks
19 oktober 2007, 11:04
Ik begrijp de helft van je zinnen/woorden niet :eek:

ik wel, does that make me a geek..? :hippie:

the sure thing
19 oktober 2007, 12:54
@bambufan: De Pearl is idd een beetje over de top.... Een leuke vergelijking met MXR... gaat alleen voor 0% op.... gelukkig mag je ook bieden.......

Ibanez666
19 oktober 2007, 13:35
Ik heb nog een BCL Bi-Mode Chorus van ibanez te koop :)

Dirk_Hendrik
19 oktober 2007, 13:45
......

los van datikdatalsspamopzoukunnenvattenenjedaarvoormodkla pjeszoukunnengeven zou je ook eerst eens een tijdje met die BCL kunnen gaan spelen en ontdekken dat het een heel fijn ding is.

zoon van Piet
19 oktober 2007, 13:53
(Geekmode on)
Is die BCL niet de BC9 in L-verpakking?
(Geekmode off)

Dirk_Hendrik
19 oktober 2007, 14:05
jep.......

Ibanez666
19 oktober 2007, 15:53
......

los van datikdatalsspamopzoukunnenvattenenjedaarvoormodkla pjeszoukunnengeven zou je ook eerst eens een tijdje met die BCL kunnen gaan spelen en ontdekken dat het een heel fijn ding is.


Dan zet ik hem wel in mijn sig. ;-)

Maare, heb er ff mee gespeeld en hij klinkt verdomd goed. Het probleem is alleen dat ik maar 1 goede amp heb en het stereo uit een 15 watt peavietje zou moeten halen en het voor mij dus niet heel veel nut heeft. Hoewel hij mono ook al goed klinkt, maar dan gebruik ik net zo lief mijn CS-9

RedBuell
19 oktober 2007, 15:54
Heb een CS9 gekocht omdat ik er eentje vond die gunstiger geprijsd was dan de meeste CE2's. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik mijn Ce2 beter vond klinken en dat ik zodra ik een CE2 vind voor een redelijke prijs ik die ook weer koop en de CS9 verkoop.........

Dirk_Hendrik
19 oktober 2007, 15:56
moeten halen en het voor mij dus niet heel veel nut heeft. Hoewel hij mono ook al goed klinkt, maar dan gebruik ik net zo lief mijn CS-9

Wat heeft dat stereo met die chorus te maken?? De BC9 en de CS9 (en aarmee us ook de BCL en de CSL) hebben als enig (dito) verschil dat de B's een dubbele LFO hebben.

Ibanez666
19 oktober 2007, 16:05
Wat heeft dat stereo met die chorus te maken?? De BC9 en de CS9 (en aarmee us ook de BCL en de CSL) hebben als enig (dito) verschil dat de B's een dubbele LFO hebben.

Omdat het een stereo chorus is???

Ibanez666
19 oktober 2007, 16:10
En Ik een pedal NOOB ben natuurlijk!

zoon van Piet
19 oktober 2007, 17:29
effe in lekentaal dan: die LFO is de draai in je chorus, de wiebel. De Cs9 ( en CSL en CS10) hebben een LFO en dus een wiebel. De BC9 en BCL hebben er twee, en dus een dubbele wiebel.. en dat alles zowel in mono als stereo.

Ik prefereer meestal de enkele wiebel en vind de CS9 nog steeds de mooiste chorus. En als gelukkig mens heb ik twee CS9's, dus als ik de dubbele wiebel wil horen, sluit ik ze allebei aan. Of ik combineer de CS9 met een DC-3. De BC9 is een leuk ding, maar moeilijker in te stellen en eigenlijk vooral geschikt voor de dubbelwiebelaars met krappe pedaalbordjes.

Wiebel!

Ibanez666
19 oktober 2007, 18:31
ah, duidelijk, ik dacht dat de dubbel wiebel alleen werkte bij stereo. Ik ga dirk hendriks advies dan maar even opvolgen en hem ff goed uittesten. En dna te bedenken dat ik eigenlijk op zoek was naar de bi chorus uit de 9 series...

wat rest me dan te doen met de CS-9? wordt dat een beetje overkill als ik die er ook bij gebruik?

Ibanez666
20 oktober 2007, 13:44
Hmmmm die BCL klinkt wel errug lekker... die gaat dus niet meer weg. Ik ga hem gewoon naast mijn CS-9 gebruiken, ik vind wel een manier. Nou alleen nog even een pedalboard maken, kan alles niet meer kwijt in mn 6-plek boss bakje...