PDA

View Full Version : sometime it rains and sometime it pours (lawsuit content)



wietse
16 oktober 2007, 09:57
en hier giet het momenteel, gitaren dan :D in 2 weken tijd 3 erbij gisteren nummer drie opgehaald.
stond gisteravond nog maar net op marktplaats, maya les paul voor 50 euro, in leeuwarden dus snel mailen en kreeg gelijk antwoord kom maar langs, dus niet aarzelen maar in de auto springen en erheen.
nou was het een advertentie zonder foto dus is het altijd een verrassing van hoe ziet hij er uit, heeft hij echte of nep humbuckers?
dit is hem dus.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/maya.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/my%20guitars/mayaflat.jpg

was de verkoper z'n eerste gitaar en hij was er altijd erg zuinig op geweest en dat is te zien.
gitaar ziet er uit of hij nieuw uit de doos komt, bijna dan, paar kleine krasjes en dat is alles, fretwerk is perfect chroom heel lichtjes verweerd, echt een plaatje dus.
en dat voor een gitaar van een 25/30 jaar oud.
maar hij is meer een fender man dus deze mocht nu eindelijk weg, er zaten een paar stickers op, rolls royce en acabraxa(studenten vereniging van de HTS leeuwarden) maar die waren er snel af.

godzijdank geen nephumbuckers maar een set hele fatsoenlijke chrome covered waxed hummers, dezelfde die ik in m'n astro heb gebouwd dus weet waar ik het over heb.
oke multiplex en bolt on maar voor dat geld!!!, speelt echt als een tiet en is perfect afgesteld, en daarbij een juweeltje met dubbele binding zowel op de voorkant en achterkant van de body.
en ze hebben zelf in het kader van het is een black beauty kopie de moeite genomen om de rosewood toets te ebonizen, erg donker dus.

deze valt wel onder het echte lawsuitgebeuren, juiste kop en made in japan de lp kopie die ik vorige week kocht heeft alleen de juiste kop maar is verder koreaans, maar goed tegenwoordig noemen ze alle aziatische gibson modellen met de juiste kop lawsuit, en soms zelfs fenders zie je daar mee aangeduid worden.
leuk is wel dat ook Saf er ook belang bij had die had de man ook al gemaild, maar ja ik woon effe wat dichterbij :D.

almarvk
16 oktober 2007, 09:59
Als je 'm weg wilt doen ben ik je man! ;)

Luke-wannabe
16 oktober 2007, 10:04
Leuk, Wietse!

Rinze
16 oktober 2007, 10:04
Gefeliciflapsteerd Wietse, ik had hem ook gezien maar gisteren geen auto ter beschikking... mooi ding man.

bass blom
16 oktober 2007, 11:11
ouwe mazzelpik :D

zit dat diamantje op de kop nou uit het midden?

wietse
16 oktober 2007, 11:19
ouwe mazzelpik :D

zit dat diamantje op de kop nou uit het midden?

inderdaad beetje jammer, maar daaraan kan je zien dat het gewoon een oud budgetplankje is.

bass blom
16 oktober 2007, 11:26
heeft ie ook ebben toets of lijkt dat maar zo?

Fender75
16 oktober 2007, 11:36
Heel mooi gitaartje voor dat bedrag!! En dan ook nog spelen als een tiet! :rockon:

Kaboemba
16 oktober 2007, 12:33
He he wietse eindelijk is een plank die wel gezien mag worden.

Mooi ding zeker voor dat geld.

Keesz
16 oktober 2007, 12:50
zijn die nekken op die dinge eigenlijk wel gewoon van hout?

zeppo
16 oktober 2007, 15:25
inderdaad beetje jammer, maar daaraan kan je zien dat het gewoon een oud budgetplankje is.Zelfs bij een budgetplank moet dat in het midden kunnen zitten. Of kregen ze bij Maya subsidie voor het aan het werk zetten van kansloze halfblinde 2-linkerhanden, enfin je snapt het wel.

Ziet er erg goed uit!

2350
16 oktober 2007, 16:51
Lawsuits zijn strict genomen alleen gitaren met de Ibanez naam erop en open book headstock. Dan ook nog alleen gitaren die in Noord Amerika geïmporteerd werden. Een naar Europa gestuurde Maya is dus GEEN lawsuit.
Daar is nooit, dreiging tot, een rechtzaak voor geweest.

P@ul

Kaboemba
16 oktober 2007, 19:05
Dat wil niet zeggen dat er niet meer waren, fenix en wat andere vage shit merken hebben dat wel gehad.

Saf
16 oktober 2007, 19:53
noem jij dat leuk Wietse? ik niet. Maar het is U gegund. Ik was er ook niet voor naar leeuwarden gereden denk ik. Maar je weet maarn ooit als ik in een gekke bij geweest was.

Ik vond de advertentie ook erg verleidelijk en had ook op deze serie maya's gehoopt. Hij is in ieder geval in goede handen. Ik denk dat mijn vrouw ook wel vrij doorgeflipt zou zijn als ik hiermee binnen kwam lopen.

Net een dynelectron longhorn gitaar gekocht een asama 8 string bas, de eerste ibanez bas de 1915 en nog wat mauk basssen en gitaren voor de handel dus dit kan wel eens de druppel zijn geweest.

almarvk
16 oktober 2007, 20:56
Ik heb het niet gezien en ik woon er zelfs nog dichterbij dan Wietse...Het is mij niet gegund ;)

wietse
16 oktober 2007, 22:44
noem jij dat leuk Wietse? ik niet. Maar het is U gegund. Ik was er ook niet voor naar leeuwarden gereden denk ik. Maar je weet maarn ooit als ik in een gekke bij geweest was.

voor mij wel :D, het is wel leuk dat je toch veel van dezelfde namen steeds weer tegenkomt als er ergens een goedkoop oud gitaartje wordt aangeboden.
maar had hij hem op willen sturen voor een tientje meer dan had je geen nee gezegd.

trouwens heb jij gekke bijen?
mee oppassen hoor die beesten zijn gevaarlijk :D


Net een dynelectron longhorn gitaar gekocht een asama 8 string bas, de eerste ibanez bas de 1915 en nog wat mauk basssen en gitaren voor de handel dus dit kan wel eens de druppel zijn geweest.

toe maar, je bent wel heel actief geweest, ik vind het moeilijk om iets te vinden voor de handel tegenwoordig.
en als ik deze maya kwijt wil dan kan ik er tenminste nog wat op verdienen maar hij blijft eerst nog.
trouwens nog belang bij een hamerslag egmond? (blauw) staat ook op marktplaats als het je wat lijkt wil ik hem wel meenemen naar almere voor je.
ding is zeldzaam in die kleur.

2350, ik weet het, alleen zoals ik al vertelde ondertussen worden alle aziatische gibson modellen met de juiste kop lawsuit genoemd, en zou ik besluiten deze gitaar naar de USA te verkopen dan is hij opeens wel echt lawsuit voor de handel daar terwijl dit in europa nooit echt speelde maar het heeft hier ook invloed gehad, het is een tijdsaanduiding geworden en een hype.

Keesz@ niet zulke domme dingen vragen, ben nog nooit een gitaar tegengekomen die geen houten hals heeft.
alleen kramer en wandre hebben met aluminium halzen geexperimenteerd en Bond met carbonfiber.
en een gelamineerde hals is ook hout.

Saf
16 oktober 2007, 22:49
ik ben net de laatste egmonds aan het verkopen. verzamel nog wel het venlonia/famos spul (staat ook op een laag pitje) maar de rest is of gaat weg ook de amka collectie (gitaren/mandolienes/banjoette)

Die dynelectron kreeg ik bij een bandecho die ik voor een bekende ging kopen voor maar 50 euro. Ding is gewoon goed bespeelbaar in blueburst. Erg raar ding met zijn 31 frets hals.

Heb hem hier nu hangen gaat denk ik ook wel weer een keertje weg moet alleen nog even uitzoeken wat je voor zoiets kunt vragen.

trouwens laast ook nog een 12 string eko cobra gekocht die heb ik zo goed als zeker aan arjen door verkocht. De handel is een beetje dood aan het slaan met al die elcheapo merken vna tegen woordig erbij. En veel van de al wat langer bezig zijnde verzamelaars zijn min of meer verzadigd.

Maar ja het blijft een soort van verslaving dat verzamelen en weer door verkopen heb het nu ook al te pakken met versterkers vrees ik, moet ik echt snel de kop in gaan drukken want dat gaat niet goed.

Anders Destium
16 oktober 2007, 23:01
Gave plank Wietse!


Ben je er 18 november trouwens bij? Het lijkt me leuk om weer eens wat van je planken te bewonderen!

wietse
16 oktober 2007, 23:08
Gave plank Wietse!


Ben je er 18 november trouwens bij? Het lijkt me leuk om weer eens wat van je planken te bewonderen!

jazeker ben er bij, neem de El maya mee, de klira die ik van wizz heb gekregen, en denk de ESP strat. (en een lp junior model voor chris winsemius)
maar mocht je verzoekjes hebben zeg het.

Noid
16 oktober 2007, 23:45
Wietse gefeliciteerd! Mijn 1e gitaar was een Maya, een heeeele slechte. Maar een vriend van mij had precies zo'n zwarte als jij nu gescoord hebt en dat was dus wel weer een lekkere gitaar. Geen geld voor dit ding in deze staat!

HaroldA
8 februari 2008, 16:16
Ik heb gisteren in Delft ook zo'n zwarte Maya gekocht. Ik ging er helemaal van uit dat het net als mijn Gerrinez (zelfde fabriek -> Maya Musical Intruments te Kobe, Japan) een gelamineerd exemplaar was.

Niet dus!

Deze heeft een mooie solid body (mahonie?) en dezelfde arched top als de Gerrinez! :cheerup:

Vanavond lekker wat nieuwe hardware bij StewMac bestellen (ze hebben tegenwoordig aluminium tailpieces!)