PDA

View Full Version : Send return loop GT Pro



carvinplayer
16 oktober 2007, 08:34
Ik heb weer eens een beginners vraagje: wat kan ik doen met de send and return loops op mijn GT Pro?
Is het bv mogelijk om een Mp3 speler of een metronome aan te sluiten(stereo) en hoe werkt dat dan?

Alvast bedankt voor de reacties

Carvinplayer.

Plantje
16 oktober 2007, 10:48
Waar je normaal gezien send/return voor gebruikt is het volgende: je hebt een versterker of een multi-effect apparaat. Uiteraard ben je daar waanzinnig blij mee!
Maar van vroegâh had je nog een chorus pedaaltje liggen. Dat geluid vind je übersuper. Je prikt je gitaar in de versterker of het multi-effect. Vanuit de send een kabel naar je chorus pedaaltje, vanuit je chorus weer een kabel naar je return en klaar!

Maar nu vraag je je af: waarom niet gewoon je gitaar op je chorus inpluggen en van daaruit naar je versterker/multi effect? Nou, dan krijg je je chorus vóór de preamp en oversturing. Dat klinkt nergens naar. Met zo'n effects loop kun je dat soort effecten over het voorversterkte geluid schakelen.

En met een GT-Pro kun je zelf weer instellen "waar" je wil dat de effects loop zich bevindt.

Eigenlijk heb ik geen idee of ik het nu duidelijker heb gemaakt! :chicken:

carvinplayer
18 oktober 2007, 15:03
Eh... dat begreep ik eigenlijk al,waar het mij eigenlijk om gaat is dat er geen ingang is voor bv een mp3 speler,dus een Aux in zoals je wel tegen komt op de goedkopere versies (heeft een Gt8 er trouwens 1?).Nu speel ik mijn meejam mp3 wel af via de usb,maar ik zou graag een (stereo) metronome willen aansluiten.Als dat via de loop kan ,dan kan ik hem zelfs aan en uit zetten met het floorboard.
Ben alleen een beetje bang dat ik dan wat stuk maak.........

Bedankt voor de reactie,hoop dat het zo iets duidelijker is.

Plantje
18 oktober 2007, 15:16
Ik snap wat je bedoelt, maar ik moet je het antwoord schuldig blijven :)

Zelf plug ik de hele boel in op mijn pc en daar speel ik dan met muziek of met Guitar Pro mee.

rjong999
18 oktober 2007, 15:36
Ja, je kunt natuurlijk je metronoom in de loop zetten, als je een passend stekkertje heb en als je de loop op mix zet (dus dat 'ie het metroneem-sgnaal mixt met het gitaargeluid).

Stereo is voor mietjes, en stereo-metronomen zijn voor achterlijke kinderen van mietjes. Dus het kan alleen mono.