PDA

View Full Version : Pew Pew new



newbie
16 oktober 2007, 01:56
Hallo allemaal

Micha is de naam , ik ben van het wijnjaar 73
Werk bij een reptielen "tuin" voor de pleuro's
En hobby wat met spinnen , PhP en flash , ben sinds kort bevangen met het gitaar virus.
Dit helaas nog tot ergernis van de buren :hippie:
Alleen het vlot niet echt moet ik zeggen :sneaky:
Heb keuze uit 3 gitaren ( die ik mag gebruiken van kennis )
Een Ibanez 698m , 2 kleinere klassieke gitaren met een bredere hals.
Nu krijg ik bij diverse winkeliers tegenstrijdigheden te horen zoals : smalle hals is makkelijker, brede hals is makkelijker, staal is makkelijker, kunststof
Aangezien er hier niemand geld aan kan verdienen ga ik graag van jullie oordeel uit.
Wat is voor de beginner nu een goede keuze ?
Geen idee of muziek voorkeur er mee te maken heeft, maar ik luister net zo graag naar de lokale "krommejongens" als Black Label Society ,old school Metallica en Coldplay

Alvast bedankt :)

rocker_71
17 oktober 2007, 12:37
Welkom newbie!

lifespan
19 oktober 2007, 22:04
Ha die Newbie,

1973, volgens mij periode van de "glitterrock" met bands als Gary Glitter (heeft enige jaren geleden nog vastgezeten omdat 'ie medt z'n fikken niet van de kleine jongetjes af kon blijven) en de Sweet (absolute cultband). Qua wijn zou ik het niet weten, mijn waarderingstabellen gaan tot 1984, dus....
Mooi dat je toe bent getreden tot het snarentijstergilde.
Wat betreft je vraag inzake een goede keuze voor een beginner?
Tsja, wat is je doel met gitaar spelen? Wil je de "heavy" kant op of zie je meer in klassiek en zo? Als je voor dat laatste kiest, zou ik zeker voor nylon snaren en brede halzen gaan. Wil je meer richting "gypsy" dan ook zeker brede hals maar wellicht experimenteren met stalen snaren. Maar als ik namen lees als als Black Label Society, old school Metallica en Coldplay dan vermoedt ik toch dat je de "zware" kant op wilt gaan, en dan is er maar één juiste keuze; STALEN SNAREN, NIET TE BREDE HALS...!! Waarbij het helemaal niet verkeerd is om acoustisch te beginnen (Cort, Ibanez, Yamaha) maar elektriek is natuurlijk helemaal kikken, vooral omdat je dan het geluid van je idolen kunt benaderen. Ik zou gewoon naar een muziekzaak gaan en dan maar proberen wat je lekker vind. En als er dan een paar gitaren tussen zitten die je prettig vind spelen en goed vindt klinken, ga dan alleen met dié gitaren verder, daar bedoel ik mee, speel gerust een kwartier tot 20 minuten per gitaar, en wissel ze geregeld af, dan kom je zelf aan ee juiste keuze.

Succes en hou ons op de hoogte!

Groetjes, Pep

JohnLord
24 oktober 2007, 11:19
Klassieke gitaren zijn bij uitstek geschikt voor het ontwikkelen van techniek