PDA

View Full Version : Gitaar importeren



bollocks37
27 januari 2003, 20:15
Ik ben wat in de rondte aan het shoppen voor een Ibanez RG, en kijk daarbij in de Amerikaanse internetshops zoals guitartraders en music123.com.

Je koopt dan dus een RG3120 prestige voor $749, (!) inplaats van de 1400 Euro die ze hier vragen.
Of een RG570 voor $369 om maar eens iets te noemen.

Natuurlijk moet je nog 19% BTW betalen maar uiteindelijk heb je hem dan inclusief originele koffer nog aanzienlijk goedkoper dan hier.
Natuurlijk ben je redelijk de l*l als er iets aan mocht mankeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

dungekste
27 januari 2003, 20:58
Op 2003-01-27 20:15, schreef bollocks37:
Ik ben wat in de rondte aan het shoppen voor een Ibanez RG, en kijk daarbij in de Amerikaanse internetshops zoals guitartraders en music123.com.

Je koopt dan dus een RG3120 prestige voor $749, (!) inplaats van de 1400 Euro die ze hier vragen.
Of een RG570 voor $369 om maar eens iets te noemen.

Natuurlijk moet je nog 19% BTW betalen maar uiteindelijk heb je hem dan inclusief originele koffer nog aanzienlijk goedkoper dan hier.
Natuurlijk ben je redelijk de l*l als er iets aan mocht mankeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?


Er komt nog wel meer bij als alleen 19% BTW. Vergeet niet de invoerrechten en natuurlijk de verzendkosten van de gitaar zelf. Zijn trouwens al enkele topics over gestart dus probeer eens de zoek functie voor mee topics met o.a. ervaringen van anderen.

Robbert
27 januari 2003, 21:30
Al met al moet je zo'n 30% erbij optellen. Ook over de verzendkosten.
Maar dan nog zul je die 1400 Euro, denk ik, niet halen.

Overigens zou je hem altijd in Nederland nog kunnen laten afstellen...