PDA

View Full Version : Last van tonesuck bij DL-4 icm high gain



lampz
15 oktober 2007, 23:35
De titel zegt het eigenlijk al: wanneer ik mijn Line 6 DL-4 in de loop van mijn Koch Powertone II zet, heb ik last van een behoorlijke tonesuck als de delaysettings aanstaan bij de wat hogere gainsettings (lees: kanaal drie met de gain op drie). Het maakt niet uit of het in de seriële of parallelle loop zit, en ik heb ook de twee bypass-modes geprobeerd...Iemand een idee hoe dit zit?

Misschien toch maar overstappen naar de Boss DD-20, al zal ik dan wat settings moeten missen (bijv. sweep echo)...

peter_heijnen
15 oktober 2007, 23:45
Als je met de paralelle loop last van tonesuck hebt, is er iets mis. Heb je het droge geluid van de dl4 wel uitstaan?

DeiDRagonas
16 oktober 2007, 16:48
Weet je zeker dat dat wel tonesuck is??
Je zegt dat je t alleen hebt als ie aanstaat he? Ik denk dat je sound gewoon anders wordt als je hem aantrapt omdat de delay reageert met t originele geluid. Maw je introduceert simpelweg faseverschillen die het geluid kleuren. Dan lijkt het net alsof er tonesuck is, maar in feite is t gewoon de kleuring van je geluid wat je hoort.

R.

dunnoaname
16 oktober 2007, 19:40
Al je de paralelle loop gebruikt en de delay op 100% wet hebt staan heb je als het goed is geen tonesuck.

lampz
17 oktober 2007, 16:24
Ik zal 't binnenkort nog eens met die laatste optie proberen... Zou het jammer vinden als het idd gewoon bij de sounds hoort, want met name de sweep echo haalt het mooie uit je toon weg (en zorgt voor een lichte volumedrop!)

DeiDRagonas
17 oktober 2007, 17:09
Ik ben benieuwd..

Probeer eens of je die "tonesuck" ook hebt met cleane geluiden. Want dat probleem wat ik beschreef treedt dan veeel minder op. Vooral met high gain geluiden heb je last van die faseverschillen en valt t echt op. En ga ook eens een andere delay lenen en proberen met ongeveer dezelfde instellingen. Je zal merken dat je het dan waarschijnlijk nog steeds hebt. Zo ja, dan ligt het idd aan de reactie tussen de amp en t pedaal.

R.