PDA

View Full Version : welke gitaar moet ik kiezen



toetjes
15 oktober 2007, 21:42
hallo,

ik heb 10 jaar terug enkele jaren op een keyboard gepeeld en wil nu toch weer wat met muziek gaan doen.

electrisch gitaarspelen is toch altijd een diepe wens geweest,dus vandaar wil ik graag een wijze raad (ik ben linkshandig)

ik heb mijn oog laten vallen op een linkshandige ibanez G10 met bijbehorend versterkertje van hetzelfde merk kosten 175 euro

verder heb ik een een remake stratocaster gezien van het merk Vester ook met een klein versterkertje dit moet ongeveer 100 euro kosten

peroonlijk vind ik de vester qua looks het mooiste maar de ibanez lijkt me kwalitatief gezien beter

ik heb nog nooit een gitaar in m'n hand gehad

wat adviseren jullie als "experts"

Rouzy
15 oktober 2007, 21:53
Van wat voor muziekstyle hou je?
En wat is je budget?

toetjes
15 oktober 2007, 22:05
rock muziek , vanaf de fifties tot nu zoals duane eddy ,spotnicks mmar ook dires traits , coldplay, gary moore ,cure enz

toetjes
15 oktober 2007, 22:08
budget is voor mij op dit moment belangrijk omdat ik niet weet of het me zal gaan lukken en of het me "ligt" .
krijg ik er zin in en dan wil ik best wel meer uit geven

Rouzy
15 oktober 2007, 22:15
Een Fender Mex Strat of een Squier Strat kan ook.
Een Epiphone is ook een goede keus
Je moet gewoon gitaren proberen bij een muziekwinkel, en welke het beste bij je past moet je nemen! :)

Ibanez666
15 oktober 2007, 22:25
Als je nog niet zeker weet of je het blijft doen adviseer ik je om tweede hands spullen te kopen. Die kan je in principe voor (bijna) hetzelfde geld weer door verkopen als het niks wordt.