PDA

View Full Version : Roland GP100



Exitinside
15 oktober 2007, 19:47
Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een Roland GP100.
Dit ding kost niet veel en heeft veel opties. Ben er ook erg tevreden mee.
Nu heb ik op harmony central gelezen dat je dit ding de mogenlijkheid heeft om het kanaal van je versterker analoog te switchen ( dus niet met behulp van MIDI).
Ik ben hier mee aan het stoeien geweest, maar het lukt me niet.
Kan iemand mij de gouden tip geven.
Alvast bedankt.

ben vanhoof
15 oktober 2007, 20:36
Bij mij is dat met een relais, je moet een jack van je switcher van je amp naar je rp100 steken. Dan zou je het ergens moeten kunnen instellen op je machien

dePerik
16 oktober 2007, 00:01
Net als bij de GP8 en GP10 zitter er aan de achterkant twee jack ingangen die 'external out' heten. In je patch programmeer je of de external out 1 en 2 voor een patch 'on' of 'off' moet staan. Nu is het grappige dat sommige versterkers jouw 'on' zien als 'off' en andersom. Dat is dus even uitproberen.
De kabel uit de external out moet je dan in de footswitch in van de versterker steken. Het werkt alleen goed als je per ingang maar één kanaal aan/uit hebt, hoewel er ook een foefje is om dat met meerkanaals amps te doen, Hoe dat ging weet ik niet meer precies, helaas.

dml
16 oktober 2007, 21:20
Het kan wel zo zijn dat de switches in de GP100 te zwak zijn om de kanalen van jouw amp te schakelen. Ik heb vroegah ook een GP100 gehad, aangesloten op een Koch KC50 deluxe, echter de kanaalschakeling werkte niet vanuit de GP100. Om toch van die feature gebruik te kunnen maken, heb ik bij de plaatselijke electroboer een relaykastje laten maken die de zwakke schakeling van de GP100 omzette naar een sterkere schakeling waarmee de Koch wel kon worden aangestuurd.

Exitinside
17 oktober 2007, 00:54
ik zal morgen eens gaan stoeien met die gp100.
Hoop dat het niet het probleem is wat dml zegt.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties.