PDA

View Full Version : Nieuwe plank+vraagje



robert-gitarist
15 oktober 2007, 19:17
Zo heren en dames,
Poos hier niet geweest. Druk etc (school/werk/stage).

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe plank erbij. Dit keer is het een Epiphone Les Paul Standard geworden (de twee keren daar voor ook al maar goed :D ). De kleur is Honeyburst. Zelf vind ik dit echt de mooiste burst ever :) Naast deze burst heb ik ook nog een Cherryburst (en nog een goldtop maar goed..) maar vind de honeyburst echt vele malen mooier. Anyway, ik heb een mooie deal kunnen maken met een jongen. Ik had mijn Epiphone Explorer op marktplaats gezet om hem te verkopen en van dat geld een Honeyburst te halen. Ik kreeg vorige week een mailtje van de jongen met de vraag of ik mijn explorer wou ruilen voor zijn Epiphone LP honeyburst!!! Uiteraad wou ik dat en zaterdag dus omgeruild. Mooie passende softcase bij gekregen. Mooie deal. Hij blij,ik blij. Helaas heb ik geen foto's nog van de gitaar maar die komen wel. Binnekort even weer een wat familie foto's maken. Ik moet zeggen, mijn setje is nu aardig compleet :) Heel fraai setje zo en vanalles wat (opzich zou een leuke Fender tele mex wel leuk zijn nog erbij).

Maar nu mijn vraag:
Ik heb echt een zwak voor Les Pauls gekregen na dat ik op een Gibson LP heb gespeeld. Ook een honeyburst maar wel 4/5 keer zo duur als mijn Epiphone :D . Het slagplaatje op die Gibson vind ik erg fraai. Die heeft van die kleine gouden cijfers "1960" erop staan. Door die gedachte etc zou ik graag zn slagplaatje willen hebben op mijn LP honeyburst. Weet iemand of Gibson die los verkoopt, wat ze kosten, waar je ze kunt halen en of ze uberhaupt op een Epiphone passen. Veel vragen maar ik hoop antwoorden erop te krijgen.
Bedankt vast!

Gr. Robert.

Mr.Fingers
15 oktober 2007, 19:25
Maar nu mijn vraag:
Ik heb echt een zwak voor Les Pauls gekregen na dat ik op een Gibson LP heb gespeeld. Ook een honeyburst maar wel 4/5 keer zo duur als mijn Epiphone :D . Het slagplaatje op die Gibson vind ik erg fraai. Die heeft van die kleine gouden cijfers "1960" erop staan. Door die gedachte etc zou ik graag zn slagplaatje willen hebben op mijn LP honeyburst. Weet iemand of Gibson die los verkoopt, wat ze kosten, waar je ze kunt halen en of ze uberhaupt op een Epiphone passen. Veel vragen maar ik hoop antwoorden erop te krijgen.
Bedankt vast!

Gr. Robert.

Je kan eraan geraken, daar niet van, maar gibson verspreid z'n stukken niet zo erg als Fender, je zult er waarschijnlijk een poos moeten achter zoeken.

Om het op een Epiphone gefoefeld te krijgen. Je zal waarschijnlijk wel wat moeten bijveilen om het perfect passend te krijgen, maar ik verwacht geen al te grote onoverkomelijkheden.

Anyway, proficiat met je aankoop.

en van niet gibson --> http://pickguards.us/priceles.html (mailtje sturen met wat je precies wilt, hebben ze het niet, dan maken ze het --> dus je kan een epiphoneslagplaat met daarin dan "1960" laten maken (of om het even welk jaartal, desnoods 2754))

robert-gitarist
15 oktober 2007, 19:29
Bedankt ;)
Wat bedoel je overgens met je eerste zin? Snap er niet veel van haha :D

Intressante site! Ik zal daar eens even zoeken en desnoods mailen. Als er een Gibson plaatje te koop is in de winkel (met 1960 erop dan), dan neem ik die wel. Opzich valt het vijlen wel te doen. Ik denk niet dat het een groot probleem is maar weet niet of ik uitkom met die schroefgaten he. Heb geen zin om een gat extra te boren in me gitaar of in de slagplaat ;)

Maar bedankt voor je link :)

Mr.Fingers
15 oktober 2007, 19:33
Bedankt ;)
Wat bedoel je overgens met je eerste zin? Snap er niet veel van haha :D

Intressante site! Ik zal daar eens even zoeken en desnoods mailen. Als er een Gibson plaatje te koop is in de winkel (met 1960 erop dan), dan neem ik die wel. Opzich valt het vijlen wel te doen. Ik denk niet dat het een groot probleem is maar weet niet of ik uitkom met die schroefgaten he. Heb geen zin om een gat extra te boren in me gitaar of in de slagplaat ;)

Maar bedankt voor je link :)

Bij wijze van spreken he: maar als je een grotere muziekwinkel binnenstapt, kan je van alle aparte fenderonderdelen die ze daar hebben liggen een complete stratocaster maken, terwijl gibson veel minder onderdelen verspreid.

In muziek & visie in antwerpen hadden ze 9 Curver-bakken vol Fender materiaal, en een halve Curver-bak Gibson materiaal.

en over dat gaten boren, hoeft zo'n probleem niet te zijn hoor. Het gat onderaan de gitaar, daar wordt een beugel in geschroefd, en die kan je regelen, dus misschien moet je alleen de beugel maar wat aanpassen. En het gat tegen de nek ligt op de Epi & Gib Les Paul van een vriend van me, lagen ze op dezelfde plaats (en waren beide platen ook uitwisselbaar tussen elkaar)

robert-gitarist
15 oktober 2007, 19:37
Oh zo okee ;)
Ja Fender heeft veel meer van dat spul, dat klopt inderdaad. (Fenders gaan ook vaker kapot hehehe:D). In Duitsland hebben ze overgens wel veel van dat spul hangen. Misschien daar maar eens kijken binnekort. Ik was een poos geleden bij TAG in Enschede en hing een Gibson Gary Moore slagplaatje tussen de onderdelen. Helaas was die niet te koop maar was daar verkeerd neergelegt. Hoewel ik dat niet erg mooi vind op een Epiphone.

Orpheo
15 oktober 2007, 23:16
max guitars heeft 'm....en hij past gewoon 1 op 1

hadv
15 oktober 2007, 23:53
kijk ook eens op marktplaats, daar zie je wel meer van dit soort zaken (ik meen dat ik gisteren een slagplaat met 1960 langs zag flitsen). maar er 1 op maat laten maken met je eigen tekst/jaartal is natuurlijk eigenlijk veel leuker, best wel, toch, niet dan, in ieder geval UNIEK, zegtnahzelluf

Mr.Fingers
16 oktober 2007, 10:47
Trouwens...

WIJ WILLEN FOTO'S ZIEN!!!En snel een beetje!

GunMetalBlue
16 oktober 2007, 10:58
Trouwens...

WIJ WILLEN FOTO'S ZIEN!!!En snel een beetje!

what he said!