PDA

View Full Version : McVenco (Eric)



McVenco
15 oktober 2007, 19:13
Hey all!

Na jaren van aanklooien (15 minuten pingelen per week) en nauwelijks naar mijn gitaar omkijken heb ik besloten om mijn oude hobby weer eens wat serieuzer op te gaan pakken. En aangezien ik ook redelijk Internetjunk ben heb ik dit forum dus al vrij vlug gevonden.

Anyway, ik in het kort:
Eric, 30 jaar, nu nog woonachtig in Nijmegen, maar vanaf volgende maand in Vleuten. Ik heb 6 jaar lang (van mijn 12e tot 16e) klassiek gitaarles gehad op de muziekschool in Roosendaal (bij Leon Theuns), en ongeveer 10 jaar terug heb ik mijn eerste en tot nu toe enige electrische gitaar gekocht. Al vrij snel is mijn interesse verwaterd en pakte ik hem af en toe nog uit de hoes om er nieuwe snaren op te zetten en voor de zoveelste keer bijvoorbeeld het introotje van Under The Bridge te spelen.

Met mijn aanstaande verhuizing in het vooruitzicht heb ik mijn gitaar een doorsmeerbeurt laten geven bij Stockenhof in Beek-Ubbergen (prima service en gezellige mensen!), zodat ie er weer fatsoenlijk uitziet en ook klinkt.

Mijn gear:
- Fernandes APG of Dragonfly (denk een APG, ik had ooit de catalogus maar die ben ik kwijt, en een mailtje naar Fernandes maakte me ook niet veel wijzer) - nieuw gekocht in 1997. Gotoh tuners en 2 merkloze humbuckers.
- Hughes&Kettner Attax 100
Daarnaast een paar El Cheapo effecten (gekocht via Ebay) - voornamelijk om verschillende soorten sound uit te proberen. Als ik weet wat ik wil koop ik wel duurdere effecten :)
- Daphon Distortion
- Daphon Wah-Wah
- ElectroHarmonics Nano Muff Overdrive

Voor zijn prijs klinkt de Nano Muff wel erg lekker trouwens...

To do:
- Nieuwe hardware in de Fernandes. Er zit een vreselijke brom in, met name als ik de versterker op Crunch of Lead zet, en de pickups klinken niet naar wens, bovendien staan ze uit fase. Ik denk dat ik ze ga vervangen door Seymour Duncans, moet alleen het type nog een beetje uitzoeken.
Daarnaast is de action veel te laag (rammelende snaren), dus daar moet ook nog wat aan gebeuren (nieuwe topkam?).
-Daarnaast ben ik langzaam op zoek naar een mooi single coil instrument, naar alle waarschijnlijkheid wordt dat een echte Strat.
-Uiteindelijk (eerst nog maar wat thuis oefenen?) zoek ik wat (beginnende) muzikanten in omgeving Utrecht/Vleuten/De Meern om een bandje mee te beginnen.

Foto's van mijn gear op: http://picasaweb.google.com/mcvenco/GuitarGear

Als iemand een catalogus van Fernandes uit 1997 heeft zou ik ERG graag willen welk type gitaar het is en wat voor houtsoorten er gebruikt zijn (ik vermoed een mahogany body en een maple/rosewood neck.

To zover mijn korte (:)) introductie

Blend
15 oktober 2007, 20:29
Mooi gitaartje zeg! Met dat setje kun je vast heel veel leuke dingen doen. Wat voor muziek speel je d'r mee?

(Die versterker hè, is die buizen?)

Welkom trouwens! :)

Fender75
15 oktober 2007, 21:08
Welkom!! :gitarist:

McVenco
15 oktober 2007, 21:28
Mooi gitaartje zeg! Met dat setje kun je vast heel veel leuke dingen doen. Wat voor muziek speel je d'r mee?

(Die versterker hè, is die buizen?)

Welkom trouwens! :)

Thanks!

De versterker heeft als ik me goed herinner 3 gescheiden voorversterkerkanalen met elk een(meerdere?) eigen buis. Eindversterker is een transistor.

Ik speel nog niet echt in een specifieke stijl (ik moet voornamelijk eerst veel oefenen om het weer een beetje in de vingers te krijgen), maar ik ben en waanzinnige Pearl Jam fan, en dat maakt op dit moment een groot deel uit van mijn oefenrepertoire... Daarnaast hou ik ook wel van wat rustigere muziek à la Mark Knopfler.