PDA

View Full Version : Epiphone SG slagplaat vraag



Mr.Fingers
15 oktober 2007, 18:59
De vlag dekt de lading 100%. Ik heb hier een Epi G400 (afgeragd exemplaar, kon zo uit 1964 weggelopen zijn), en ik ben aan het twijfelen voor de slagplaat. Of ik hou de originele "kleine", of ik ga voor een "groot" batwing model, maar ik weet het niet goed...

Graag ook zeggen waarom voor welk model te kiezen.

Dank bij voorbaat!

P.S. Het wordt een mild relic projectje, dus geen happen uit de gitaar, maar gewoon vuile hardware en hier en daar een krasje/deukje.

hadv
15 oktober 2007, 23:55
groot is lelijk
euhh

groot vind ik niet mooi, net alsof het hout dat er onder zit minder waard is dan dat stuk plastic

bass blom
16 oktober 2007, 00:32
je zegt t zelf al, uit 1964 weggelopen, dan moet het gewoon een kleine zijn :D

glacius
16 oktober 2007, 10:11
groot is lelijk
euhh

groot vind ik niet mooi, net alsof het hout dat er onder zit minder waard is dan dat stuk plastic

dat dacht ik voorheen ook altijd, maar ik neig tegenwoordig toch zeker meer naar het grote exemplaar.

maaaar omdat hij zoals bass blom al zegt lijkt op 1964 is het historisch correct om de kleine erop te laten.

Mr.Fingers
16 oktober 2007, 10:42
Met uit "1964 weggelopen" bedoel ik niet dat ik een '64-er wil namaken he, maar gewoon dat "het nieuwe er al af is" (dus roestige schroefjes, mat ijzer, gebutste & bekraste lak). Maar ik merk toch een lichte voorkeur voor de kleine plaat hier.

alvast bedankt.

glacius
16 oktober 2007, 10:53
Maar ik merk toch een lichte voorkeur voor de kleine plaat hier.

.

bij mij niet hoor.. ik zou een grotere mooier vinden.. minder ''kaal''

bass blom
16 oktober 2007, 11:04
de echte ouwen hadden een slapgplaat zonder dat kleine stukje tussen halspup en hals.
dat zie ik niet bij modernen met klein plaatje.
dat vind ik lelijk.

Mr.Fingers
16 oktober 2007, 12:09
Hmmm. De (voorlopige) stand is 9-9 :nervous: De meningen zijn dus echt wel verdeeld

LP_CL
16 oktober 2007, 12:27
de grote. Gewoon omdat ik hem beter passen vind bij de vorm van de gitaar. De kleine lijkt net alsof er een stuk van afgebroken is.

The Mess
20 oktober 2007, 16:42
Geen slagplaat :D

Firebird
20 oktober 2007, 17:31
De grote... vind die SG's die Mr. Townshend gebruikte echt helemaal het einde!!