PDA

View Full Version : De beste grunters



Tho
15 oktober 2007, 17:16
Ik ben beniewd wie jullie het best vinden grunten!

Gelieve geen reacties als "grunten is belachelijk" etc. Dus graag alleen zinnige reacties, en discussiëer er lekker op los!

Mijn voorkeur gaat uit naar:

Chuck Schuldiner (Death), en de zanger van Obituary, van wie de naam me even ontschoten is.

yhcmarc
15 oktober 2007, 17:26
mijn voorkeur gaat uit naar de zanger van: Circle of dead children

Powerchordschuiver
15 oktober 2007, 18:25
Lee Dorrian ten tijde van 'Mentally murdered' album, Napalm Death.
Dave Vincent op 'Altars of madness', Morbid Angel

interessander
15 oktober 2007, 18:32
Een van die twee van inhume is live erg goed, brult die ander er vierkant uit. Dave vincent kan ook erg goed zijn.

hendrix_appendix
15 oktober 2007, 21:26
Ik vind Jamie Jasta van Hatebreed een erg brute stem hebben, maar das niet echt grunten. Een vette grunt vind ik die van Peter Targten van Hypocrisy.
En eigenlijk vind ik de vele stemmen van Dani Filth ook wel cool eigenlijk.

Respect als je het ook hele shows vol kan houden, ik kan zelf aardig grunten/screamen maar raak toch vrij snel schor/vermoeid ervan. Gelukkig zing ik merendeels clean.

Bram+
15 oktober 2007, 21:53
Chuck Schuldiner (Death).
Ook een van mijn favorieten, zeker bij het eerdere werk. The Sound of Perseverance is wel mijn favoriete Death-album vanwege het muzikale aspect, maar daar vind ik zijn 'grunts' niet zo fraai eigenlijk, jammer dat hij daar van stijl veranderde.

interessander
15 oktober 2007, 21:59
Ik ben een van de weinigen maar ik vind tomb of the mutilated een van de leukste albums van Cannibal Corpse, ook qua zang. Ook al doet de heer Chris Barnes daar iets wat hij niet kan en nog steeds niet kan, getuige six feet under: krijsen.

Powerchordschuiver
15 oktober 2007, 22:13
Mika Luttinen van Impaled Nazarene is niet echt een grunter, maar heeft een stemgeluid of 'ie zojuist een liter onverdund zwavelzuur naar binnen heeft staan gieten.
Ook wel leuk...

Ever Dying
16 oktober 2007, 09:50
Naar mijn idee Mikael Akerfeldt van Opeth.. Als er iemand goed is en verstaanbaar is hij het wel :hippie:

Jimwoud
16 oktober 2007, 15:32
Naar mijn idee Mikael Akerfeldt van Opeth.. Als er iemand goed is en verstaanbaar is hij het wel :hippie:
+1, hij is een van de weinige grunters die ik waardeer.

Tho
16 oktober 2007, 15:33
Naar mijn idee Mikael Akerfeldt van Opeth.. Als er iemand goed is en verstaanbaar is hij het wel :hippie:

Ik ben vooral een groot fan van Akerfeldts zang. Zijn grunt ben ik niet zo weg van, hoewel die niet zo agressief is. Dus erg goed in Opeth past

Herman
18 oktober 2007, 14:02
Ik ga ook voor Akerfield, een van de weinige grunthers die ik wel kan waarderen, en idd, ook verder een goede strot die kerel.

hendrix_appendix
27 oktober 2007, 02:36
Niet echt een grunt, maar ik vind Robert Flynn (Machine Head) echt de gaafste metalstem hebben van allemaal. Grunten vind ik vrij gemakkelijk om te doen maar een keel op zetten als Flynn (of Anselmo) kan ik echt niet.

Madcow
27 oktober 2007, 12:47
George fisher van Cannibal Corpse
En John Tardy van Obituary

Wickerman
27 oktober 2007, 18:36
Die gast van Carcass, en natuurlijk Schuldiner, die vind ik dan op Individual thought paterns weer beter.

Michael AE
27 oktober 2007, 18:59
Naast een aantal hier opgenoemde mega-grunters vind ik Dez Fafara van Devildriver toch ook wel goed. Aparte stem.

Randy Blythe van Lamb Of God vind ik ook heel goed.

Als het om lomp en laag gaat, is Matti Way van Disgorge (US) ook wel een krachtpatser.

Paultje-k
27 oktober 2007, 23:41
Phil Anselmo van Pantera... anyone??

Tho
28 oktober 2007, 10:39
Phil Anselmo van Pantera... anyone??

Dat is geen grunter ;)

@Michael AE: Die gast van Lamb of God vind ik ook zéér gaaf!

Steven Otto
28 oktober 2007, 13:04
Jari Mäenpää van Wintersun is mijn grunt-held. :cooler:
Luister maar eens naar Beyond the Dark Sun van wintersun. Die laatste zin die je hoort vind ik fantastisch.
http://www.youtube.com/watch?v=tnhdJVh9iIY

Paultje-k
28 oktober 2007, 15:00
Dat is geen grunter ;)

@Michael AE: Die gast van Lamb of God vind ik ook zéér gaaf!


wat doet hij dan .... srry.. k ben een beetje noob wat betreft grunters enz.

Tho
28 oktober 2007, 16:11
wat doet hij dan .... srry.. k ben een beetje noob wat betreft grunters enz.

In principe zingt hij gewoon. Rauwe zang met een randje, en gillen. Hij doet het in ieder geval met zijn stembanden. Grunters grunten met hun amandelen. Sowieso niet met hun stembanden want dat trekken ze gewoon niet :)

Spitfire
28 oktober 2007, 17:33
In principe zingt hij gewoon. Rauwe zang met een randje, en gillen. Hij doet het in ieder geval met zijn stembanden. Grunters grunten met hun amandelen. Sowieso niet met hun stembanden want dat trekken ze gewoon niet :)

Pardon? :dontgeti:

Van amandelen is nog nooit gebleken dat ze ook maar een of andere functie hebben bij de klanken die een mens kan produceren. Grunten met je milt klinkt bijna nog geloofwaardiger...

Tho
28 oktober 2007, 18:07
Pardon? :dontgeti:

Van amandelen is nog nooit gebleken dat ze ook maar een of andere functie hebben bij de klanken die een mens kan produceren. Grunten met je milt klinkt bijna nog geloofwaardiger...

Begrijp je niet wat ik bedoel? Als je er genoeg lucht door perst maakt alles geluid ;) Ik vraag dinsdag wel even aan m'n zanger hoe hij het doet, ik kan het even niet zo goed verwoorden

Ever Dying
28 oktober 2007, 21:09
Kennen jullie disillusion? Die vent kan ook wel aardig, tja, grunten is het wel een beetje.. Aparte stem wel :)
En ensiferum, vind ik ook wel apart ;)


@ beetje terug post, die vent van wintersun op een telecaster? wtf :P

Arvoitus
28 oktober 2007, 21:43
90% van alle death/black metal bands hebben een k*tgrunt.
Instrumentaal vindt ik ze schitterend maar die stem verneukt alles.

Mijn top:
- Children of Bodom
- Norther
- Epica
- Bullet for my valentine

hendrix_appendix
28 oktober 2007, 23:50
Begrijp je niet wat ik bedoel? Als je er genoeg lucht door perst maakt alles geluid ;) Ik vraag dinsdag wel even aan m'n zanger hoe hij het doet, ik kan het even niet zo goed verwoorden

Dat is ook idd lastig, eigenlijk moet je het gewoon zo vaak mogelijk nadoen. Na een tijje komt er wel iets uit wat er op lijkt. Eigenlijk is het een harde en blafferige luchtstoot uit het achterste van je keel waarbij je je stem zo laag mogelijk maakt. of zoiets.

NoLiMiT
29 oktober 2007, 00:20
90% van alle death/black metal bands hebben een k*tgrunt.
Instrumentaal vindt ik ze schitterend maar die stem verneukt alles.


Dat vind ik ook. Niet alleen bij black en death metal. Maar ook bij groepen zoals de vroeger Cacophony van Jason Becker en Marty Friedman. De zanger maakt het zo erg om naar te luisteren.

Anders Destium
29 oktober 2007, 16:24
Jon Nodtveidt (Dissection), Max Cavalera (Sepultura), Dan Swano (Edge of Sanity) en de zangers van Nile, Gorefest en Bolt Thrower vind (vond) ik ook erg goed naast de mensen die al zijn genoemd.

tabmaniac
29 oktober 2007, 16:51
de grunt van de zanger van Zao vind ik cker gaaf! hoe die het doet, geen idee!

beetje grunten kan ik wel, vooral live.. ik vind het moeilijk om tijdens het repeteren een goed plekje te vinden voor screams en grunts, zodat het goed voelt.. live heb ik het wel voor mekaar gelukkig:)

Tho
29 oktober 2007, 17:53
Jon Nodtveidt (Dissection), Max Cavalera (Sepultura), Dan Swano (Edge of Sanity) en de zangers van Nile, Gorefest en Bolt Thrower vind (vond) ik ook erg goed naast de mensen die al zijn genoemd.

Nodtveidt durf ik geen mening over te geven, gezien de hoeveelheid echo die hij er in pleurt ;)

The Mess
29 oktober 2007, 21:26
In principe zingt hij gewoon. Rauwe zang met een randje, en gillen. Hij doet het in ieder geval met zijn stembanden. Grunters grunten met hun amandelen. Sowieso niet met hun stembanden want dat trekken ze gewoon niet :)

Ja, en dan ff iets heel anders: ik speel in een speedrockbandje, en ik houd wel van het ruige geschreeuw, maar m'n stem trekt het niet altijd.
Iemand nog tips hoe je het beter volhoud/je stem niet verneukt?
(ik wil al op zangles ;))

Ontopic: Ik vind dat die gast van Aborted er wel wat van kan :D

Ever Dying
29 oktober 2007, 21:33
Ik raad jullie allemaal aan om The Zen Of Screaming 1+2 te kijken :)
Zeer goeie dvd over grunt scream etc :)

Tho
30 oktober 2007, 10:28
Ja, en dan ff iets heel anders: ik speel in een speedrockbandje, en ik houd wel van het ruige geschreeuw, maar m'n stem trekt het niet altijd.
Iemand nog tips hoe je het beter volhoud/je stem niet verneukt?
(ik wil al op zangles ;))

Ontopic: Ik vind dat die gast van Aborted er wel wat van kan :D

lepeltje honing, chocomel, sowieso NIETS met prik, dat is funest voor een optreden!

De zanger van Discharger is een van m'n beste vrienden, ik vraag wel even wat tips aan hem voor je!

Sarco
30 oktober 2007, 11:16
Ja, en dan ff iets heel anders: ik speel in een speedrockbandje, en ik houd wel van het ruige geschreeuw, maar m'n stem trekt het niet altijd.
Iemand nog tips hoe je het beter volhoud/je stem niet verneukt?
(ik wil al op zangles ;))

Ontopic: Ik vind dat die gast van Aborted er wel wat van kan :D

+1

Sven van Aborted kan er wel wat van. Die gast van Lamb of God vind ik ook een machtige grunt hebben.

The Mess
30 oktober 2007, 14:37
lepeltje honing, chocomel, sowieso NIETS met prik, dat is funest voor een optreden!

De zanger van Discharger is een van m'n beste vrienden, ik vraag wel even wat tips aan hem voor je!

Ok bedankt! Even voor de goede orde: ik ben géén grunter, ik zing meer in de stijl van Peter Pan Speedrock, maar zelfs dan heb ik meer dan eens last van m'n stem/stem kwijt. Een grunter moet iig wel weten hoe ie met z'n stem om moet gaan, dus alvast bedankt! :)

X-Rated
30 oktober 2007, 14:47
http://www.sportbikers.net/forums/images/smilies/worthless.gif

Maar dan filmpjes ;)

Lamb of God vind ik idd een hele sterke

http://stage6.divx.com/user/lambofgod4ever/video/1289521/Now-You've-Got-Something-To-Die-For---Lamb-Of-God

Tho
31 oktober 2007, 17:21
Ok bedankt! Even voor de goede orde: ik ben géén grunter, ik zing meer in de stijl van Peter Pan Speedrock, maar zelfs dan heb ik meer dan eens last van m'n stem/stem kwijt. Een grunter moet iig wel weten hoe ie met z'n stem om moet gaan, dus alvast bedankt! :)

ja had ik al in de gaten ;) maar voor zangers die met een randje zingen geldt hetzelfde. Sowieso, circa 3 dagen voor een gig even niets overbelasten qua zang.
Het is eigenlijk net als kickboksen. Die trappen hun schenen net zo lang tegen een pijp tot ze het niet meer voelen. De schenen staan daar metafoor voor je stembanden, snap je? ;)

Ik weet niet hoe lang je het al doet? Maar op een gegeven moment ga je bepaalde hoogtes niet meer halen. Die krijg je wel weer terug, maar dan is het even op zeg maar. Veel oefenen dus!

Tho
31 oktober 2007, 17:23
ONtopic weer. Ik zit even lekker Serpent Saints (album) van ENTOMBED te luisteren, en godverdomme, die gast kan er ook wat van! Verstaanbaar grunten hou ik van :)

The Mess
31 oktober 2007, 18:39
ja had ik al in de gaten ;) maar voor zangers die met een randje zingen geldt hetzelfde. Sowieso, circa 3 dagen voor een gig even niets overbelasten qua zang.
Het is eigenlijk net als kickboksen. Die trappen hun schenen net zo lang tegen een pijp tot ze het niet meer voelen. De schenen staan daar metafoor voor je stembanden, snap je? ;)

Ik weet niet hoe lang je het al doet? Maar op een gegeven moment ga je bepaalde hoogtes niet meer halen. Die krijg je wel weer terug, maar dan is het even op zeg maar. Veel oefenen dus!

Ok bedankt voor de tip! Ik zing idd nog niet zo lang ('hardcore' ongeveer 1,5 jaar ofzo) en ik moet meer gaan oefenen. Maar dus iedere dag gewoon even het huis bij elkaar schreeuwen? :D

Tho
31 oktober 2007, 18:50
Ok bedankt voor de tip! Ik zing idd nog niet zo lang ('hardcore' ongeveer 1,5 jaar ofzo) en ik moet meer gaan oefenen. Maar dus iedere dag gewoon even het huis bij elkaar schreeuwen? :D

Vooral zingen! Koop eens een ceedeetje van Aerosmith of zo, en probeer het mee te zingen. Dat is bizar moeilijk maar stukken waar je eerst moeite mee had zullen een stuk beter gaan door die oefening.

The Mess
31 oktober 2007, 19:20
Vooral zingen! Koop eens een ceedeetje van Aerosmith of zo, en probeer het mee te zingen. Dat is bizar moeilijk maar stukken waar je eerst moeite mee had zullen een stuk beter gaan door die oefening.

En hoe blijft m'n stem dan ok als ik er een strot overgooi?

Tho
31 oktober 2007, 19:24
En hoe blijft m'n stem dan ok als ik er een strot overgooi?

precies zoals je het zegt. Je gooit het strot er 'over. Zie het als een reverb (om maar wat te noemen) over een clean ;)

Oefening baart kunst! Ken je een van deze bands? Discharger, Southern Way, Get Out?

The Mess
31 oktober 2007, 19:26
precies zoals je het zegt. Je gooit het strot er 'over. Zie het als een reverb (om maar wat te noemen) over een clean ;)

Oefening baart kunst! Ken je een van deze bands? Discharger, Southern Way, Get Out?

Dus gewoon een stevige stem opbouwen met andere muziek en dan je strot er pas overheen gooien.
Als ik het goed begrijp schreew ik nu gewoon...?

De bands ken ik trouwens niet, maar het zal wel metal zijn? :D

Tho
31 oktober 2007, 19:28
Dus gewoon een stevige stem opbouwen met andere muziek en dan je strot er pas overheen gooien.
Als ik het goed begrijp schreew ik nu gewoon...?

De bands ken ik trouwens niet, maar het zal wel metal zijn? :D

nee 't is geen metal, Discharger zijn vrienden van me, luister er maar eens naar! www.myspace.com/dischargerholland

Southern Way is ook zéker de moeite waard. Ik denk dat dat de manier is waarom je ongeveer wil zingen

The Mess
31 oktober 2007, 19:36
nee 't is geen metal, Discharger zijn vrienden van me, luister er maar eens naar! www.myspace.com/dischargerholland

Southern Way is ook zéker de moeite waard. Ik denk dat dat de manier is waarom je ongeveer wil zingen

Klinkt wel ok! De zang van Discharger is ongeveer wat ik wil, maar dan met nog wat meer kracht erin (het kan ook aan de opnames liggen) ;)
Iig bedankt voor de tips! Het komt heel erg van pas, we willen binnen niet té afzienbare tijd een studio in duiken dus ik ben mijn techniek op alle punten aan het bijschaven :cheerup:

Ik ga oefenen!

Tho
31 oktober 2007, 19:37
Klinkt wel ok! De zang van Discharger is ongeveer wat ik wil, maar dan met nog wat meer kracht erin (het kan ook aan de opnames liggen) ;)
Iig bedankt voor de tips! Het komt heel erg van pas, we willen binnen niet té afzienbare tijd een studio in duiken dus ik ben mijn techniek op alle punten aan het bijschaven :cheerup:

Ik ga oefenen!

succes pik! Hou me op de hoogte!

Tho
10 november 2007, 18:20
Ik zit nu het nieuwe album van SADUS te luisteren (thrash pioneers) en die zanger heeft ook fucking gave vocalen!

Het is een soort hele venijnige krijs/gesis/grunt, en nog verstaanbaar ook, echt gaaf!

YannickH
10 november 2007, 23:24
George "Corpsegrinder" Fisher van cannibal corpse

Tho
11 november 2007, 17:30
George "Corpsegrinder" Fisher van cannibal corpse

die gast vind ik echt fucking slecht. Alleen maar gebrom en hees gegil

YannickH
11 november 2007, 18:58
smaken verschillen...

Bloodline
11 november 2007, 19:16
Mohammed Suicmez van Necrophagist.

Damn die intro grunt van Stabwound.

Verder mijn grootste favoriet aller tijden:

Trevor Strnad van The Black Dahlia Murder.

check d eze myspace voor zijn unieke lage en high pitch grunts:

http://www.myspace.com/blackdahliamurder

TimmU
11 november 2007, 20:15
Ik vind Jonas Renske ( Katatonia) op het vroege werk érg goed . Dance Of December Souls , Sound of Decay , en For Funerals To Come.
Verder is het clean ook een voortreffelijke zanger, imo. :cheerup:
Corpsegrinder word ik altijd mee vergeleken qua grunts.

Raldnor
12 november 2007, 17:33
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de grunt van Dimmu Borgir; lekker aggressief, niet van dat gegorgel.

new deep
12 november 2007, 20:18
Chris Barnes en John Tardy kunnen wel een goed potje grunten.

TimmU
13 november 2007, 00:07
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de grunt van Dimmu Borgir; lekker aggressief, niet van dat gegorgel.
hmm dat schelle gekraak van chagrath is niet echt mijn ding eigenlijk. Alhoewel Stormblast nog wel een redelijke plaat was ( WEL DE OUDE , niet de 'herziene editie' )

Tho
13 november 2007, 10:08
hmm dat schelle gekraak van chagrath is niet echt mijn ding eigenlijk. Alhoewel Stormblast nog wel een redelijke plaat was ( WEL DE OUDE , niet de 'herziene editie' )

Ik hou niet van black metal, maar Stormblast was FUCKING goed. Heel traag en melancholisch.

De vocalist van Immortal vind ik trouwens (als we toch op de black metal tour gaan) ook een hele gave grunt hebben. Vooral op Sons of the Northern Darkness)

TimmU
13 november 2007, 17:11
Ik hou niet van black metal, maar Stormblast was FUCKING goed. Heel traag en melancholisch.

De vocalist van Immortal vind ik trouwens (als we toch op de black metal tour gaan) ook een hele gave grunt hebben. Vooral op Sons of the Northern Darkness)
sons of the darkness was voornamelijk ruis trouwens , heerlijk!

Tho
13 november 2007, 17:22
sons of the darkness was voornamelijk ruis trouwens , heerlijk!

Jawel, maar dat lag niet aan de kwaliteit. Ik vond dat dat album echt fantastisch afgemixt was voor een blackmetal band

Wizmixculous
14 november 2007, 01:13
Inderdaad Abbath /Immortal!
Aldrahn / Dodheimsgard op Monumental Possesion (Angel Deathh!)
Atilla/ Mayhem /Tormentor
Ares / Aeternus,
Satyr /Satyricon
Nergal/ Behemoth, wel veranderd in de loop van de jaren maar ach...

Die zanger van Marduk tegenwoordig is goed bezig op Rom 5-12 (Vanity of Vanities) (Mortuus(?) maar kan er net naast zitten, ik ben Marduk even uit het oog geraakt de laatste albums)

Trocar
14 november 2007, 17:03
Inderdaad Abbath /Immortal!
Aldrahn / Dodheimsgard op Monumental Possesion (Angel Deathh!)
Atilla/ Mayhem /Tormentor
[...]
Satyr /Satyricon
[...]

Die zanger van Marduk tegenwoordig is goed bezig op Rom 5-12 (Vanity of Vanities) (Mortuus(?) maar kan er net naast zitten, ik ben Marduk even uit het oog geraakt de laatste albums)

Hmzz, is niet echt grunten he, die blackmetal zangers?

Tho
14 november 2007, 17:06
Hmzz, is niet echt grunten he, die blackmetal zangers?

hoe noem jij het dan? Het is absoluut dezelfde techniek

Dark_Tranquillity
14 november 2007, 17:19
George "Corpsegrinder" Fisher (Cannibal Corpse) & Johan Hegg (Amon Amarth)! Fuck yeah!

Verder rest mij te noemen: Nattefrost (Carpathian Forest) & Mikeal Stanne (Dark Tranquillity) stemmen blijven wat mij betrefd de beste strotten hebben in het metal wereldje! Alhoewel ik na hem twee keer live gehoord te hebben, moet zeggen dat Abbath (Immortal, I) het ook niet slecht doet! Evenals Isahn van Emperor, wat overigens een toffe gast is irl. Zucht. Ik luister naar teveel bands om alle goede stemmen te noemen ;)

Ever Dying
14 november 2007, 18:42
Wat vinden jullie trouwens van Anders van InFlames?
Ik dacht altijd dat hij een amp gebruikt voor distortion, maar ik zag die studio reports, en volgens mij doet hij gewoon echt z'n stem gebruiken..

Wat denken jullie van hem?

Davidian
14 november 2007, 18:48
[QUOTE=Dark_Tranquillity]George "Corpsegrinder" Fisher (Cannibal Corpse) & Johan Hegg (Amon Amarth)! Fuck yeah!

Verder rest mij te noemen: Nattefrost (Carpathian Forest) & Mikeal Stanne (Dark Tranquillity) stemmen blijven wat mij betrefd de beste strotten hebben in het metal wereldje! Alhoewel ik na hem twee keer live gehoord te hebben, moet zeggen dat Abbath (Immortal, I) het ook niet slecht doet! Evenals Isahn van Emperor, wat overigens een toffe gast is irl. Zucht. Ik luister naar teveel bands om alle goede stemmen te noemen ;)[/QUOTE

Die eerste twee zijn meer brullers, echt grunten is meer zoals bloodbath vind ik.

almarvk
15 november 2007, 10:40
Wat vinden jullie trouwens van Anders van InFlames?
Ik dacht altijd dat hij een amp gebruikt voor distortion, maar ik zag die studio reports, en volgens mij doet hij gewoon echt z'n stem gebruiken..

Wat denken jullie van hem?
Ik vind het wel gaaf. En hij is behoorlijk divers in z'n stem. Toch niet echt meer een grunt te noemen.

Ook op de live-dvd is goed te merken hoe hij z'n stem live kan gebruiken.

hendrix_appendix
15 november 2007, 11:18
hoe noem jij het dan? Het is absoluut dezelfde techniek

Zelfde techniek, maar je haalt je klank ergens anders vandaan. Meer voor in je strot zeg maar. Ik zou wat blackmetallers doen ook eerder screamen noemen.

Trocar
15 november 2007, 12:49
Zelfde techniek, maar je haalt je klank ergens anders vandaan. Meer voor in je strot zeg maar. Ik zou wat blackmetallers doen ook eerder screamen noemen.

Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Tho
15 november 2007, 14:28
Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Goed, wat jullie willen ;) Ik hou ook meer van grunts dan van screams, maar een combinatie daarvan vind ik %^&*vet!

Overigens, Souza van Exodus (nu niet meer) had ook enorm gave vocalen. Luister bijvoorbeeld naar War is my Shepperd op het album Tempo of the Damned.

Trocar
15 november 2007, 16:55
Ik hou ook meer van grunts dan van screams, maar een combinatie daarvan vind ik %^&*vet!


Dat vind ik ook erg tof, wanneer 1 zanger varieert of wanneer er 2 zangers zijn die elkaar afwisselen met verschillend klinkende stemmen.
Ik vind overigens de compleet onverstaanbare lage toilet/put-grunt ook wel prettig zo af en toe.

Tho
15 november 2007, 17:07
Dat vind ik ook erg tof, wanneer 1 zanger varieert of wanneer er 2 zangers zijn die elkaar afwisselen met verschillend klinkende stemmen.
Ik vind overigens de compleet onverstaanbare lage toilet/put-grunt ook wel prettig zo af en toe.

zoals die grunt van Cannibal Corpse bijvoorbeeld? Nee bedankt. Voor mij moet het wel verstaanbaar zijn. Lamb of God bijvoorbeeld! Tjeeeeezzz wat gaaf

YannickH
15 november 2007, 17:41
zoals die grunt van Cannibal Corpse bijvoorbeeld? Nee bedankt. Voor mij moet het wel verstaanbaar zijn. Lamb of God bijvoorbeeld! Tjeeeeezzz wat gaaf
lamb of god live versta je gen klote van.k heb ze gezien en verston nix

Tho
15 november 2007, 17:45
lamb of god live versta je gen klote van.k heb ze gezien en verston nix

euh... live is álles moeilijk te verstaan, dus zeker een grunter

Ever Dying
15 november 2007, 18:11
Nou.. Er zijn toch wel wat Grunters die live goed te verstaan zijn hoor ;)

Ik vind dat Mikael Akerfeldt nog steeds 1 van de beste grunts heeft, heel goed te verstaan, heel veelzijdig gebruik van z'n grunt.. En daarkomt natuurlijk nog bij dat zijn gewone stem ook geweldig is..

Denk eigenlijk dat er niemand beter is dan hem? :p

Evil-Payasos
15 november 2007, 20:15
lamb of god live versta je gen klote van.k heb ze gezien en verston nix

Mooi geschreven.

Ik heb lammetje live gezien en ik heb alles prima gehoort:)

Ik vind dat Phill de mooiste grunt had (heeft?)

Tho
15 november 2007, 20:22
Mooi geschreven.

Ik heb lammetje live gezien en ik heb alles prima gehoort:)

Ik vind dat Phill de mooiste grunt had (heeft?)

anselmo?

Als je hem bedoelt, hij valt niet echt in het straatje van grunters. En ik denk dat het sowieso 'had' is ;)

Maroon
16 november 2007, 10:57
Ik moet ook gaan voor de zanger van Opeth. Ook in het kader van afwisseling en veelzijdigheid. Verder kan ik de zanger van Meshuggah ook wel waarderen op zijn tijd. Maar eigenlijk ben ik niet echt van het grunten, ik luister doorgaans naar Jazz :D

maarja, afwisseling van spijs doet eten zeggen ze wel eens.

Iceman
16 november 2007, 13:05
Ik zit nu het nieuwe album van SADUS te luisteren (thrash pioneers) en die zanger heeft ook fucking gave vocalen!

Het is een soort hele venijnige krijs/gesis/grunt, en nog verstaanbaar ook, echt gaaf!


Check: http://www.myspace.com/deadheadthrash

Sadus zijn vrienden van m'n bandje.

Tho
16 november 2007, 16:28
Check: http://www.myspace.com/deadheadthrash

Sadus zijn vrienden van m'n bandje.

Op myspace kan zelfs metallica je vriend worden, blaaskaak :D

Iceman
16 november 2007, 23:45
Op myspace kan zelfs metallica je vriend worden, blaaskaak :D


Oke, als in samen optreden dan?

hendrix_appendix
16 november 2007, 23:55
zoals die grunt van Cannibal Corpse bijvoorbeeld? Nee bedankt. Voor mij moet het wel verstaanbaar zijn. Lamb of God bijvoorbeeld! Tjeeeeezzz wat gaaf

Idd, geweldige vocalen heeft die band, net een leeglopende put in een of ander smoezelige kroeg oid!

Tho
17 november 2007, 07:31
Oke, als in samen optreden dan?

serieus? Okey als ik thuis ben ga ik toch jou space maar eens bekijken... :o

Iceman
17 november 2007, 23:55
Op die BaneBlade myspace zag ik dat er een ex-Pleurisy muzikant in zit. Zit Tho ook in die band?
Ik heb ooit nog eens een nummer op een Pleurisy cd ingezongen samen met hun toenmalige zanger Johan Wesdijk.

M'n gitarist heeft eens Sadus hier naar toe gehaald. We hebben het dit jaar weer geprobeerd, niet gelukt. Der Steve Giorgio heeft nog op mijn basversterker gespeeld.

Tho
18 november 2007, 11:40
Op die BaneBlade myspace zag ik dat er een ex-Pleurisy muzikant in zit. Zit Tho ook in die band?
Ik heb ooit nog eens een nummer op een Pleurisy cd ingezongen samen met hun toenmalige zanger Johan Wesdijk.

M'n gitarist heeft eens Sadus hier naar toe gehaald. We hebben het dit jaar weer geprobeerd, niet gelukt. Der Steve Giorgio heeft nog op mijn basversterker gespeeld.

Gast.. volgens mij kan ik enorm gezellig met jou lullen! Ja inderdaad, Ik ben de gitarist van Baneblade, die kale, en Mathieu van Hamersveld is onze zanger en tevens goede vriend.

Heb jij msn of zo? PM maar even!

Cheers!

grindminder
19 november 2007, 19:52
hmm, Martin Van Drunen!! (Pestilence, Asphyx, Hail Of Bullets)

meeste mensen vinden het kut, JC de Koeijer van Gorefest

Dark_Tranquillity
22 november 2007, 09:11
Samson van gert kan er ook wat van!

Wat een gelul is dit eigenlijk ook, geen een grunt is dezelfde, dus hoe kunnen we nou bepalen wie de beste is?

Iceman
22 november 2007, 13:58
Samson van gert kan er ook wat van!

Wat een gelul is dit eigenlijk ook, geen een grunt is dezelfde, dus hoe kunnen we nou bepalen wie de beste is?

Wat muziek betreft zijn er geen "de beste" wedstrijdjes mogelijk, blijft een kwestie van smaak.

Persoonlijk hoor ik graag karakter in een stem, in ieder geval iets aparts. De meeste deathmetal bands hebben een 13-in-een-dozijn zanger zonder enige dynamiek of karakter.

Een De Koeyer van Gorefest vind ik niet prettig op naar te luisteren, maar hij heeft wel een typisch geluid dat alleen hij heeft. Dus wat mij betreft een goede zanger.

Wat ik gaaf vind is de oude zanger van Infernal Majesty ten tijde van None Shall Defy.
Of die zanger van Blessed Death, heerlijke diepe grunts, hoge screams en dan ook nog eens echt goed kunnen zingen.

http://www.youtube.com/watch?v=yyChNBzhrAw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4KMIg7q1JmA

De filmjes hebben slechte gel;uidskwaliteit, zal kijken of ik iets van Blessed Death op m'n webspace kan zetten.

Tho
22 november 2007, 14:06
Het topic is ook meer bedoeld voor discussies en wat JIJ de beste grunters vindt

SKOEPS
22 november 2007, 14:11
http://www.skoeps.nl/index.php?module=Item&func=show&id=14857 :blast:

Tho
22 november 2007, 15:03
http://www.skoeps.nl/index.php?module=Item&func=show&id=14857 :blast:

Je hebt nu 3 posts en alle 3 zijn spam...

Metal~~~~~Mama
2 december 2007, 14:16
De beste vrouwelijke gruntster is Monica, van A New Dawn. Check de officiele fanclub op : http://www.myspace.com/anewdawnofficialfanclub
En :blast: rock on

Metal Mama

Kaïn
2 december 2007, 15:30
Voor de beste zou ik toch echt Angela van Arch Enemy willen nomineren, maaree Monica mag er zeker ook zijn ;)

Tho
2 december 2007, 16:46
Voor de beste zou ik toch echt Angela van Arch Enemy willen nomineren, maaree Monica mag er zeker ook zijn ;)

gruntende vrouwen vind ik standaard 3 x niks

eggen_h
15 januari 2008, 00:10
Tim de wijk blijft voor mij een van de betere

Tho
15 januari 2008, 10:32
Tim de wijk blijft voor mij een van de betere

Van welke band is hij dan?

pol
15 januari 2008, 11:44
gruntende vrouwen vind ik standaard 3 x niks

Ik ben ook meer voorstander van zachtjes kreunen...

Tho
15 januari 2008, 11:50
Ik ben ook meer voorstander van zachtjes kreunen...

Ja sowieso! :D

Ik zag laatst in het voorprogramma van Obituary de band Holy Moses. Ook een vrouwelijke grunter. Ik vond haar beter dan die chick van Arch Enemy, maar toch.. het klinkt gewoon niet :s

AntY
15 januari 2008, 13:59
Ik vind Jonas Renske ( Katatonia) op het vroege werk érg goed . Dance Of December Souls , Sound of Decay , en For Funerals To Come.
Verder is het clean ook een voortreffelijke zanger, imo. :cheerup:
Corpsegrinder word ik altijd mee vergeleken qua grunts.

check dan ook rain without end van october tide, een side project van renkse (NIET RENSKE!)

ik vind akerfeldt en swano erg goed (vooral op hell is where the heart is van EoS en op heel moontower). de enige grunter die ik ken die nog verstaanbaarder is dan zij is Paul Kuhr van Novembers Doom. Ook erg goede strot heeft die.

Als black metal shrieks ook meetellen: Garm (Ulver, Borknagar). Hoe hij klinkt op Nattens Madrigal is gewoon eng.

Verder:
Kobi Farhi (Orphaned Land)
Jorgen Sandstrom (The Project Hate)
Die grunter van Farmakon.... nogal een akerfeldt kloon, het zou hem zo kunnen zijn!
Syriak en Artagoth van unexpect
Peter Tagtgren

Uniek laag:
Antii Boman van Demilich

Arvoitus
15 januari 2008, 22:01
Mark Jansen van epica.
Zowel laag als hoog klinkt ie echt vet.

cerpintaxt
18 januari 2008, 13:36
ik heb weinig met metal. maar king buzzo van the melvins heeft wel een vette stem.

Bart013
19 januari 2008, 13:09
Randy Blythe van lamb of god, zeker weten wel 8-)

Tho
19 januari 2008, 15:32
Randy Blythe van lamb of god, zeker weten wel 8-)

Ja die gast is écht verdomde goed!

Andere stijl dan Randy Blythe, maar John Tardy staat zéker in mijn top 3 van deathmetal grunters!
http://www.rockeyez.com/interviews/obituary/obituary1.jpg