PDA

View Full Version : gez.Epiphone Firebird -studio worn cherry



arrick
15 oktober 2007, 16:51
Hoi,

Ik wil binnenkort de Epiphone Firebird gitaar (niet de sunburst uitvoering maar de Worn Cherry-look) aan gaan schaffen.
http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product_thumbs/55be0d9e9ee0c4350c285b797eb6a569.jpg
Nu is mijn vraag: weet iemand waar deze te koop zijn? en ook uit te proberen dus..niet een onlineshop/ebaywinkel, want die had ik al wel gevonden.

alvast bedankt!

Grts arrick

LaurensL
15 oktober 2007, 18:58
Misschien ken je hem al maaaar!!!

http://www.youtube.com/watch?v=NnwxRVVeBcU

Check that out

Pat85
16 oktober 2007, 08:23
Ik heb em ook...
had ook een topic hier toen over geopend, maar de reacties waren er niet echt veel (het is nou eenmaal geen LP of strat he van de 'goede merken').

Ik heb hem gekocht bij Nederland Muziek. Maar ze hadden er toen maar 1 hangen, en een DOT uit de zelfde serie, ik weet niet in heoverre ze die weer bijbestellen aangezien het een limited serie reeks was (aldus de site van epiphone en mijn headstock).

Ik moest wel een keer terug omdat de input ind e body viel steeds, de body was niet diep genoeg ingefreesd.en momenteel ligt er eens trapholder schroef los uit de body, maar verder een absoluut heerlijke gitaar. elementen hebben vrij veel output, geloof (zo uit t hoofd) dat er exacte replica's van Gibson alnico 58's in zitten (nogmaals, zo uit t hoofd, 's morgens vroeg kan ik wel eens er naast zitten.

jimihattricks
16 oktober 2007, 11:10
Ik moest wel een keer terug omdat de input ind e body viel steeds, de body was niet diep genoeg ingefreesd.en momenteel ligt er eens trapholder schroef los uit de body, maar verder een absoluut heerlijke gitaar.

:seriousf: sorry maar dat werkt een btje op mijn lachspieren;

de koppeling is er onderuit gevallen en de veiligheidsriem liet los, maar verder een absoluut heerlijke auto :)

arrick
16 oktober 2007, 11:42
Laurens dat filmpje had ik al gecheckt ja, klinkt goed.


Ik heb em ook...
had ook een topic hier toen over geopend, maar de reacties waren er niet echt veel (het is nou eenmaal geen LP of strat he van de 'goede merken').

Ik heb hem gekocht bij Nederland Muziek. Maar ze hadden er toen maar 1 hangen, en een DOT uit de zelfde serie, ik weet niet in heoverre ze die weer bijbestellen aangezien het een limited serie reeks was (aldus de site van epiphone en mijn headstock).


Ik heb over deze gitaar veel positiefs gehoord.. En, hoe gaaf ziet hij eruit!?
Bij Nederland Muziek staat hij niet meer op de site in het assortiment..maar bedankt voor je reactie in ieder geval.
mag ik vragen hoeveel je er destijds voor hebt betaald?

Pat85
16 oktober 2007, 12:26
:seriousf: sorry maar dat werkt een btje op mijn lachspieren;

de koppeling is er onderuit gevallen en de veiligheidsriem liet los, maar verder een absoluut heerlijke auto :)

die vergelijking gaat niet echt op he...
een schroefje dat loslaat, is niet echt een ramp bij een gitaar, en komt nogal eens voor geloof ik.
en dat de input net een halve milimeter te kort ingefreest is is ook opgelost daar het ringetje van de schroefdraad af te halen....

en daarbij heeft het geen invloed op de bespeelbaarheid van de gitaar, dus een beetje kansloze opmerking maargoed....

Kim Wilson
16 oktober 2007, 12:27
Nee, een strapholder die los komt is geen ramp. Het neerkomen van de gitaar des te meer...

Pat85
16 oktober 2007, 12:28
Laurens dat filmpje had ik al gecheckt ja, klinkt goed.



Ik heb over deze gitaar veel positiefs gehoord.. En, hoe gaaf ziet hij eruit!?
Bij Nederland Muziek staat hij niet meer op de site in het assortiment..maar bedankt voor je reactie in ieder geval.
mag ik vragen hoeveel je er destijds voor hebt betaald?

hij ziet er erg gaaf uit, mooier dan op de fotos, t enige dat me altijd opvalt bij firebirds is dat ze in 'het echt' zoveel 'groter lijken dan op basis van de fotos verwacht.
geen idee, zou ik de bon ff op moeten zoeken het was gewoon de standaard prijs wat ie zo'n beetje overal kostte.

Pat85
16 oktober 2007, 12:30
Nee, een strapholder die los komt is geen ramp. Het neerkomen van de gitaar des te meer...

Hij is een stuk eruitgedraaid vanzelf , maar zit niet echt los in de zin vandat je hem echt kan draaien of dat de strap eraf valt, er zit dus geen speling op. heb ook nergens zien staan dat m'n gitaar gevallen is trouwens....

Mr.Fingers
16 oktober 2007, 12:32
hij ziet er erg gaaf uit, mooier dan op de fotos, t enige dat me altijd opvalt bij firebirds is dat ze in 'het echt' zoveel 'groter lijken dan op basis van de fotos verwacht.
geen idee, zou ik de bon ff op moeten zoeken het was gewoon de standaard prijs wat ie zo'n beetje overal kostte.

Ik heb er laatst nog is eentje vastgehad, gewoon omdat ik aan het twijfelen was tussen een SG (wat het geworden was), en een firebird. En werkelijk. Die gitaar is ENORM! Ze speelt als een droom, maar de vorm van de body lag me niet echt (onergonomisch, wel een leuk design).

arrick
16 oktober 2007, 12:34
hij ziet er erg gaaf uit, mooier dan op de fotos, t enige dat me altijd opvalt bij firebirds is dat ze in 'het echt' zoveel 'groter lijken dan op basis van de fotos verwacht.
geen idee, zou ik de bon ff op moeten zoeken het was gewoon de standaard prijs wat ie zo'n beetje overal kostte.

hm oke..doe geen moeite hoor..maar zijn ze ook zwaarder als een gemiddelde gitaar dan?
ik heb hem trouwens gevonden bij eig.nl in Nijmegen..misschien daar deze week maar is langs gaan..bedankt voor de info.

arrick
16 oktober 2007, 13:13
Nog een vraagje : Heeft deze gitaar een speciale koffer nodig? (door de grote body)

ik heb namelijk zelf een universele koffer van gator..denk niet dat hij daar in past.

grts arrick

Pat85
17 oktober 2007, 07:03
Ik vind de gitaar juist vrij licht, wel is een firebird aardig kopzwaar, de balans van de gitaar is wel wat om aan te wennen.

Hij pastte niet in een standaard tas, dus heb een explorer model tas erbij gekocht, koffers gebruik ik niet, dus of dat voor koffers ook opgaat weet ik niet.

en nog om terug te komen op je eerdere vraag, heb er toen 398,- voor betaald nieuw.

arrick
17 oktober 2007, 11:08
Oke, bedankt!
Ik ga morgen of vrijdag naar Musik Produktiv om hem daar is uit te proberen.

grts arrick