PDA

View Full Version : Dunlop Dimebag signature WAH WAH



Shay
27 januari 2003, 19:21
Allo,

Ik heb gelezen dat de Dunlop Dimebag signature wah (met camo) een zeeeeeeeer hoge sweap heeft.. Erg veelzijdig vanwege de mogelijkjheden tot instellen.
Iemand ervaring hiermee??

sash
27 januari 2003, 19:23
Best een coole wah, maar dan meer voor de wat ruigere muziekstijlen. Ik vind de bite te hoog en tja... het blijft natuurlijk een crybaby (waar ik geen fan van ben).

jorrit
27 januari 2003, 23:26
nee geen ervaring.....wel een goede vraag..

skabouter
27 januari 2003, 23:32
darrel heeft altijd wel errug hoge sweeps. doet pijn aan je oren. als hij het gebruikt dan moet het wel steengoed zijn, maar ik heb liever een lagere vollere pompende wah.
geen hoge iele krijsende. maar das ook smaak. voor pantera-style is ie geweldig !

Shay
28 januari 2003, 19:29
Menzen menzen,

Ik was vandaag naar feedBEK gegaan in r'dam... En guess what ... ze hadden daar geen cry baby dimebag .. rockpalace gebeld ... "ook niet" .. dus sash .. waar heb jij in hemelsnaam dat ding uitgeprobeerd???
Ik hoorde dat de leverancier een beetje moeilijk doet, maar dat mogen ze dat kat wijsmaken.

Nou, kheb volgende wah's uitgeprobeerd;

Cry Baby 535 hadden ze liggen maar die gebruik ik in de studio dus die ken wel maar hoef niet voor mijzelf te hebben.

Morley Bad Horsy ... Mistte de scherpte naar mening, wel een handig apparaatje omdat hij activeert bij beweging van de pedaal maar geef mij maar de dunlop manier, countour wah (instelling) vond ik wel leuk maar gebruik het niet... Ik zoek toch een iets grotere sweap. Karakter van je gitaar verdwijnt, je hoort meer Morley.. Dus nee, misschien wel een andere type

Jimi Hendrix Dunlop ... Ik trok de jack na 5 min er al uit en is mij te duur... Never

Vox v848 Clyde mcCoy ... Mooie look (viel me meteen op) .. Allerbelnagrijkste van deze wah is dat de karakter van je gitaar behouden blijft ... Daarnaast komt de sweap dicht in de buurt van wat ik zoek ... Echt een topper ..

Conclusie ... Enige van het rijtje boven wat tot optie beschouwen kan worden is de VOX v848 Clyde mcCoy

Als iemand eentje kent die qua sound erop lijkt schroom niet en adviseer ..

Binnenkort ga ik ff raggen op de dimebag signature



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-01-28 19:31 ]</font>

Nielsje
28 januari 2003, 19:41
haha, ja de vox v847 wah, klinkt ook wel lekker, maar vind de clyde ook wel beter, maar ook een stuk duurder, zodra ik het geld heb, ruil ik dan ook m'n dunloppie in voor dit ding... echt mooi geluid heeft ie.

groeten..

sash
28 januari 2003, 20:11
Ik heb dit weekend m'n V847 verkocht en morgen komt Teese RMC3 wah binnen, echt een super aanrader als je em 2e hands kan vinden, nieuw issie me te duur (325 Euro). Verder is de Teese RMC1 ook supervet, kost iets meer dan de Vox, maar dan heb je ook wat.

sash
28 januari 2003, 20:13
Ik heb die Dimebag wah uitgeprobeerd bij music force r'dam. Daar hebben ze hem nu geloof ik ook niet meer.

Shay
28 januari 2003, 20:19
ahhhhh .. sash, thanx voor het advies .. die teese rmc 1 ga ik zeker uitproberen (nadat je me helemaal lekker hebt lopen maken via msn) :razz: .

Hoe zit het verhaal met "snarling dog" ... ziet er vaag uit maar hoe klinken ze????

sash
28 januari 2003, 20:35
Net zo goed als dat de prijs en het uiterlijk al doet vermoeden. Slecht dus :smile:

sash
28 januari 2003, 20:37
Btw, Music Force Rotterdam (weet je waar die zit?) heeft alle Teese wahs op voorraad (als enige in Zuid Holland).

Shay
28 januari 2003, 20:39
heb je adresje voor me svp??

Nocki
28 januari 2003, 21:59
ja maak even openbaar aub... merci.

nocki

sash
29 januari 2003, 19:32
http://www.music-force.nl

Mitch
29 januari 2003, 19:58
Winkel is zeker een aanrader. Zie het enigszins als de v/d Haar van de Randstad. Professioneel spul, van alles wat, maar gitaarafdeling is niet erg groot.

Shay
30 januari 2003, 01:14
heeft die v/d haar geen website??

wimmeltje
30 januari 2003, 12:13
Hee mensen, ik heb een RMC custom 3, Die kan je gewoon helemaal naar je eigen smaak instellen. Dat is echt super vet.

Site van Haar guitars is: http://www.haarguitars.nl
Was wel makkelijk te vinden :smile:

sash
30 januari 2003, 17:29
Op 2003-01-30 12:13, schreef wimmeltje:
Hee mensen, ik heb een RMC custom 3, Die kan je gewoon helemaal naar je eigen smaak instellen. Dat is echt super vet.


Ah nog een tevreden gebruiker. Ik heb er sinds kort ook een :grin:

Shay
31 januari 2003, 16:09
Wat mij altijd opgevallen is dat je twee soorten wah pedalen hebt..

Een die het WAUW geluid maakt. En een die het WEUW geluid maakt.. Ik heb een hekel aan die WEUW pedalen en die heb je er veel tussen zitten. Vooral op multieffects als korg en digitech hoor je dat vaak.. VOX zit er een klein beetje tussenin terijl dunlop wel een WAUW geluid maakt..

Is dat jullie ook opgevallen??

sash
31 januari 2003, 17:37
De vox valt nog enigszins af te stellen dat het een typisch WAUW geluid wordt. Teese wahs worden standaard geleverd met een WAUW geluid :wink:

Wat betreft die digitale wahs, ik heb een poos een v-amp met midi board gehad (SCHAAMTE!!!) en via dat midi board kon ook een wah bedienen. Ik was gewend om op m'n wah te leunen en dat deed ik dus ook met dat plastic pedaaltje. Binnen 2 dagen was het krak :smile: