PDA

View Full Version : Champ 12 reverb & overdrive bypassen



dunnoaname
15 oktober 2007, 15:23
Ik heb een fender champ 12 en ben niet echt tevreden over het geluid. het clean is dunnetjes, de reverb is bagger, de overdrive klinkt nergens naar.
En toch heb ik het gevoel dat het een goede versterker is in essentie. Als ik hem op zijn hardst zet, clean kanaal met de tone controls en midboost voluit en reverb uit heb ik een geweldige crunch. Het volume is dan wel oorverdovend.

Ik wil graag iets dichter bij het originele champ geluid komen zonder dat het veel geld mag kosten. Mijn idee is om de reverb te bypassen, en het leadkanaal eruit te gooien als dat kan. Ook heb ik de line out of tape input nergens voor nodig. Toonregeling is ook niet noodzaklijk dus mag eruit als het mogelijk is. Zijn deze mods mogelijk, en zo ja, hoe voer ik ze uit? Ik heb enige ervaring met solderen, ook op prints, maar niet met hoe de electronic nou echt werkt. Met duidleijke instructies moet het me lukken.

Naar mijn gevoel is de speaker ook niet geweldig. Wat is een redelijke, goedkope vervangingsspeaker. Ik zag al ceramishe jensens voor 35 euro, is dit wat? Even voor de duidelijkheid: 12 inch.

Zijn nieuwe buisjes ook goed voor de toon? Welke raden jullie aan?

dunnoaname
15 oktober 2007, 15:27
Nog twee dingen:
Hier is het schema:
http://www.ampwares.com/ffg/schem/champ_12_schem.gif

En toen ik de amp open had zag ik dat de spring reverb met twee draadjes aan ieder zijde ( 4 in totaal dus) aan de print bevestigd zit. Waar de draadjes an de print zitten staan de inscripties RV1 RV2 RV3 RV4. Is de draadjes met elkaar verbinden zonder de reverb ertussen als genoeg om de reverb eruit te gooien?