PDA

View Full Version : Even voorstellen



LaurensL
15 oktober 2007, 14:18
Hoi!

Mijn naam is Laurens (21) en ik ben al een tijdje 'regelmatige' bezoeker van deze fora, en ik dacht... laat ik mij ook maar even inschrijven om zo meer in contact te komen met personen die dezelfde hobby beoefenen.

Ja beoefenen, ik heb in april dit jaar (2007) een akoestische gitaar gekregen van een goede vriend van mij. Meteen de eerste week al kramp in mijn handen, en pijn in mijn vingertoppen ( Ik denk dat dat sommigen bekend klinkt ).

Ik ben allereerst aan de gang gegaan om op youtube verschillende lessen te volgen in het spelen van akkoorden, E G A Am D etc.
en heb mij gaandeweg bekender gemaakt met het fenomeen gitaar spelen.
Zo ver dat ik een paar weken geleden een Crafter GA6/N aangeschaft heb.

Heerlijk! Gitaarspelen, echt een constructieve bezigheid.

Okay, let's get to the point.

Ik ben van plan de Gibson Les Paul Studio Wine Red aan te schaffen als elektrische gitaar om mee te beginnen.
http://www.chrisguitars.com/gib99lespaulstudio-wine-gold.jpg

Met dat in gedachte wil ik in Januari/Februari met lessen beginnen. Alleen onbreekt er nog 1 ding.

Een versterker :(
Heeft iemand van jullie misschien een idee voor een goede instapversterker?
Ik ben op zoek naar een versterker voor met name rock solo's, het soleer werk dus. Niet per se raggen (Al sluit ik dat niet uit :P ). Maar een mooie diepe clean, met een pittig randje misschien?

Oh! Het is voor op de slaapkamer, oke? Ik heb geen zin in boze zusjes/ouders ;)


(Excuses dat ik nog niet voldoende in gitaar termen spreek, maar dat komt wel )


Help!

Ibanez666
15 oktober 2007, 14:30
welom hier :-)

Ik zou ff gaan kijken naar een Roland cube, die zijn er in alle maten en soorten en prijzen. Ook ingebouwde effecten en zo. Klinkt helemaal niet verkeerd en zeker niet als je hem alleen thuis gebruikt.

LaurensL
15 oktober 2007, 14:33
Mja, maar begrijp mij niet verkeerd. Ik wil wel een versterker die ( binnen een gezonde prijsklasse gratis - 500 of occassion ) mijn gitaar kan bijbenen.

Kim Wilson
15 oktober 2007, 14:35
Misschien is een Vox AD50 wel een mooi ding. Speel je ook veel clean en bluesy dingetjes? Dan zou ik zeker voor een Vox gaan.

Ook leuk trouwens: de modelling amps van Tech21. Zeker het uitproberen waard!

LaurensL
15 oktober 2007, 14:59
Tja, solo's zijn toch grotendeels gebaseerd op blues? :)

Maar het is eigenlijk zo dat het rock-soleren mij meer aantrekt. Foo Fighters ben ik momenteel helemaal gek van ( 28 october oberhausen!! ).

Momenteel ben ik mij natuurlijk nog aan het orienteren op het gebied van gitaarspelen.

Dus een beetje crunch aan een clean toevoegen, verder moet het bereik van een versterker natuurlijk ook groot zijn. Te denken aan zowel diepgang als helder.
:)

Eigenlijk een overall-ampje. Een instap amp, maar wel een goede hehe

Een Vox AD 50 VT misschien? :)

marter544
15 oktober 2007, 17:21
Allereerst, welkom!
Voor een amp die ook op slaapkamer volume goed moet klinken zou ik even deze bekijken:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=HVOCBAD100VT&a=46&treeID=2_2_2

of een versie daarvan met iets minder vermogen natuurlijk :). (Hoewel je hier mee wel een aantal jaar vooruit kan, ook in bands)

LaurensL
15 oktober 2007, 17:51
Super! Bedankt voor de link