PDA

View Full Version : Gator pedal tote



RedBuell
15 oktober 2007, 10:43
Vorige week bij Dirk Wittevroeg ik naar pedalboards die ze t ekoop hadden,
er die jongen liet mij een pedal board zien van Gator, incl voeding voor rond de €120,-

Een en ander bestaat dus uit een bord met velcro, een tas en voeding. Ze hebben 2 formaten, de prijs verschilt echter bijna niks. Nu lijkt het me dat het eigenlijk niet ens zo duur is, als ik vergelijk dat je een kant en klaar bord koopt met voeding en stevige tas voor €120,- een powerbrick die volgens mij vergelijkbaar is met de voeding op het gator bord kost bijna al €120,-

Zijn hier gebruikers van de Gator Pedal tote?

http://www.gatorcases.com/productsdetail.aspx?LID=18&PID=170

duckman
15 oktober 2007, 11:52
ziet er goed uit, maar let wel, de voeding outputs zijn niet geisoleerd

Dit betekend dat de kans bestaat dat je een brom krijgt in je signaal.
Ikzelf heb een line 6 echopark en heb daar dus last van.

Naar mijn weten zijn de burkey flatliner en de voodoolabs powerpedal (II) de enige (comercieel verkrijgbare voedingen) die dit wel hebben.Daar betaal je dan ook voor.

EDIT: gestabiliseerd aan gepast naar geisoleerd om verwarring te voorkomen.

peter_heijnen
15 oktober 2007, 12:11
...... gestabiliseerd.
Bedoel je mss "geisoleerd"?

Nitefly7
15 oktober 2007, 18:30
Een Flatliner of PP2 is wel 'veiliger', maar in sommige gevallen niet noodzakelijk of 'nodig'

Als je beruchte pedalen als een Echo Park, of andere Tonecore hebt, is 'n Pedal Tote misschien niet ideaal, vanwege het voeding probleem..

Los daarvan zijn er genoeg TGP'ers die hun asociale planken met een DC Brick voeden..

voordeel van DC Brick en die Gator 8-bus ook meteen 't nadeel; het 'blokje' zelf is niet meer dan een verdeler van 9v + 18v, de adapter zelf is 'gewoon een 18v-adapter'..

Nocki
3 november 2007, 19:45
Zelf heb ik m gisteren in een opwelling gekochjt. eigenlijk helemaal niet vanwege de voeding maar vanwege dat ik snel iets wou hebben en niet wou zelfbouwen.

Ik zal eens goed testen!

RedBuell
23 november 2007, 14:12
Zelf heb ik m gisteren in een opwelling gekochjt. eigenlijk helemaal niet vanwege de voeding maar vanwege dat ik snel iets wou hebben en niet wou zelfbouwen.

Ik zal eens goed testen!

En...? hoebevaltie..??

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 14:27
Bedoel je mss "geisoleerd"?

Nee. Hij bedoeld gestabiliseerd. Oppassen met dit soort vragen. Voor je het weet heb je weer een hardnekkig misverstand de wereld in geholpen. (2 posts aangepast)

peter_heijnen
23 november 2007, 14:32
Het ging niet over de voeding Barend, maar over de outputs.

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 14:47
ziet er goed uit, maar let wel, de voeding outputs zijn niet gestabiliseerd.


Volgens mij gaat dit echt over de voeding ;)

Goose
23 november 2007, 14:48
Die PP2 en de Burkey zijn echter behoorlijk duur. Ik heb pas hier op GN gelezen dat Cioks met een nieuwe voeding komt en een stuk goedkoper is. Hij staat nog niet op hun website en ook nog niet op die van Van de Haar (importeur van Cioks). Moets als ik het goed heb een €120 gaan kosten.

peter_heijnen
23 november 2007, 14:53
Volgens mij gaat dit echt over de voeding ;)
Denk jij dat duckman denkt dat de flatliner en ppII de twee enige gestabiliseerde voedingen op de markt zijn?

Naar mijn weten zijn de burkey flatliner en de voodoolabs powerpedal (II) de enige (comercieel verkrijgbare voedingen) die dit wel hebben.
Hmm. :)

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 16:16
Naar mijn weten zijn de burkey flatliner en de voodoolabs powerpedal (II) de enige (comercieel verkrijgbare voedingen) die dit wel hebben.Daar betaal je dan
ook voor.

Bedoel je stabilisatie??
Sloop eens een Ibanez of Boss adapetr open en je gaat daar keurig een 7809 spanningsstabilisatie chip tegenkomen ;)

duckman
23 november 2007, 18:15
Denk jij dat duckman denkt dat de flatliner en ppII de twee enige gestabiliseerde voedingen op de markt zijn?

Hmm. :)


nee ik bedoelde geisoleerd.Ik had dit ook aangepast in een post die nu weg is???
Overigens waardeer ik je reaktie niet.

Maar welke Power supplies ken jij meer die geisoleerde outputs hebben?

Anagezien de pedal tote met voeding geleverd word en er veel misverstanden zijn terug te vinden op het net over deze voeding (gelijk aan de Dunlop DC brick) dacht ik dit te melden.

duckman
23 november 2007, 18:16
Bedoel je stabilisatie??
Sloop eens een Ibanez of Boss adapetr open en je gaat daar keurig een 7809 spanningsstabilisatie chip tegenkomen ;)

nee ik bedoelde geisoleerde outputs..ik zal mij post aanpassen

Dirk_Hendrik
23 november 2007, 18:56
a!

op die manier!!

RedBuell
23 november 2007, 18:57
Wel/niet gestabiliseerd.... wat van effect heeft het op de pedalen? Gaan ze meer ruisen als de voeding niet gestabiliseerd is? Ik heb ooit eens een gewone adapter gekoppeld aan een Vox wah (met adapter mod) en dat zorgde ervoor dat mijn Wah een heel raar geluid maakte....

Zou zo'n gator pedaltote zorgen voor extra ruis, zou ik mijn Dimebag wah from hell zonder problemen kunnen aansluiten op die voeding van zo'n pedaltote?

duckman
23 november 2007, 20:09
Wel/niet gestabiliseerd.... wat van effect heeft het op de pedalen? Gaan ze meer ruisen als de voeding niet gestabiliseerd is? Ik heb ooit eens een gewone adapter gekoppeld aan een Vox wah (met adapter mod) en dat zorgde ervoor dat mijn Wah een heel raar geluid maakte....

Zou zo'n gator pedaltote zorgen voor extra ruis, zou ik mijn Dimebag wah from hell zonder problemen kunnen aansluiten op die voeding van zo'n pedaltote?

ik zelf heb er van Dunnlop een rotovibe en een 95Q aanhangen zonder problemen, dus ik verwacht dat dit ook geen probleem is voor de dimebag wah.
Mijn echopark had wel last van brom, maar dit komt dus door het onbreken van geisoleerde outputs.

Mike McCready
23 november 2007, 20:29
Die PP2 en de Burkey zijn echter behoorlijk duur. Ik heb pas hier op GN gelezen dat Cioks met een nieuwe voeding komt en een stuk goedkoper is. Hij staat nog niet op hun website en ook nog niet op die van Van de Haar (importeur van Cioks). Moets als ik het goed heb een €120 gaan kosten.
Daar zou ik niet op wachten. Die Schizophrenic staat al 2 jaar klaar om op de markt te komen. Zou me niet verbazen als ie er over 2 jaar nog niet is...\Ik moet iig geval niks meer van Cioks en hun mooie beloften hebben en ben uitermate tevreden met mijn Pedal Power II

Mitch
23 november 2007, 20:45
:???: Bij Tone Toyz staat -ie al lang en breed op de site, wordt -ie nog niet geleverd dan ?

peter_heijnen
24 november 2007, 00:37
Overigens waardeer ik je reaktie niet.
In dat geval sorry duckman, maar for the record, mijn reaktie was niet aan jou maar aan D_H gericht...

Trouwens, de problemen met line6 ontstaan volgens mij niet doordat je niet met geisoleerde outputs werkt. Op de pp2 kun je volgens mij ook niet zomaar alle uitgangen op line6 pedalen aansluiten, het zijn er naar ik meen maar twee die je daar voor kunt gebruiken, en dan moet je daar ook nog eens een schakelaartje voor omzetten.

Naar mijn weten dient iedere voeding die gebruikt wordt voor apparaten waar audio doorheen moet gestabiliseerd te zijn. En hoe zit dat eigenlijk met de geschakelde zoals 1-spot? Zijn die ook gestabiliseerd of doet dat er niet toe bij geschakelde voedingen?

dml
24 november 2007, 13:05
Daar zou ik niet op wachten. Die Schizophrenic staat al 2 jaar klaar om op de markt te komen. Zou me niet verbazen als ie er over 2 jaar nog niet is...\Ik moet iig geval niks meer van Cioks en hun mooie beloften hebben en ben uitermate tevreden met mijn Pedal Power II

Bij NL-muziek in Almere heb ik 'm zien liggen, in de balievitrine, en kost € 105,-.

Bij deze de link: Schizophrenic (http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2089&produkt=Cioks Schizophrenic)

Mike McCready
24 november 2007, 18:54
Bij NL-muziek in Almere heb ik 'm zien liggen, in de balievitrine, en kost € 105,-.

Bij deze de link: Schizophrenic (http://www.nederlandmuziek.com/detail.asp?id=2089&produkt=Cioks Schizophrenic)
O hij is er dus al... ben inmiddels voorzien gelukkig. Beetje vreemd dat Cioks hem nog niet op zijn eigen site heeft staan dan

Mitch
25 november 2007, 16:16
Tja, het zou dan meer terecht zijn om ze te beschuldigen van het feit dat ze hun site slecht bijhouden in plaats van te zeggen dat ze mooie beloftes maken die ze niet nakomen. De Schizophrenic is al geruimte tijd verkrijgbaar...

Mike McCready
27 november 2007, 19:47
Tja, het zou dan meer terecht zijn om ze te beschuldigen van het feit dat ze hun site slecht bijhouden in plaats van te zeggen dat ze mooie beloftes maken die ze niet nakomen. De Schizophrenic is al geruimte tijd verkrijgbaar...
Hij heeft mij twee jaar lang tijdens de ontwikkeling heel veel beloftes gedaan. Prototypes klaar voor verzending naar mij, maar nooit is er iets verstuurd... dat heeft mij de hele tijd dwars gezeten. Mede omdat ik een goede voeding nodig had en hij me aan het lijntje bleef houden (volgende week... over twee weken etc)