PDA

View Full Version : Pod 2.0 Midi kabel



Blowfishy
15 oktober 2007, 09:54
hallo,

ik wil presets etc op mijn pod 2.0 zetten. Is dit dan een goede midi kabel?
http://www1.nl2.conrad.com/conrad_nl/layout2/detail.fh?fh_secondid=b2c300320&layout=layout2&fh_host=www1.nl2.conrad.com&fh_eds=%c3%9f&do_fh_search=1&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YX RlPTg1NTg3OTMwMw%3d%3d&fh_location=%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL&fh_search=midi+kabel&fh_refview=search

Zijn dit dan meteen 2 kabels voor de midi in en midi out van de pod 2.0? OF moet ik er dan 2 bestellen. En waar moet ik die kabels dan op mijn computer op aansluiten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Blowfishy

harrie-beton
15 oktober 2007, 09:56
de link werkt niet.

je hebt maar 1 midi kabel nodig. Heeft je pc wel midi dan? Er zijn usb apparaten die midi hebben of geluidskaarten met een gameport die met een speciale kabel als midi poort te gebruiken is.

Blowfishy
15 oktober 2007, 10:04
hoe kan je een gameport herkennen, ik geloof namelijk dat ik er een heb op mijn computer, omdat er op mijn geluidskaart zo'n ingang zit, die van 0 tot 15 loopt (dus 16 pinnetjes kunnen erin). En als ik dan een gameport heb, wat heb ik dan allemaal nodig om mijn pod op de computer aan te sluiten? Ik neem aan dat k dan gewoon zo'n gameport midi kabel bij feedback kan bestellen

Groetjes,

Blowfishy

Daemon
15 oktober 2007, 10:18
Ehm, je pod heeft toch gewoon een usb kabel er standaard bij geleverd? Plug die erop in, sluit die aan op je pc, installeer gearbox (via line 6 website) en je kunt je presets eropzetten. Geen midi kabel nodig!!

Blowfishy
15 oktober 2007, 10:23
ja dat zal wel, maar ik hem hem van iemand gekregen die hem niet meer nodig had. ik zal wel aan hem vragen of hij die kabel nog heeft. Als hij die niet heeft, hoe kan ik dan een gameport herkennen? zo'n kabel is maar 10 euro ofzo .

Klopgeest
15 oktober 2007, 14:39
Ik heb een midi-interface op mijn computer waarop ik een kabel heb aangesloten die zich splitst in twee midi-kabels, midi-in en midi-uit. Deze heb ik dan op mijn pod 2 aangesloten zodat ik zowel patches kan saven en laden.

Deze midi-interface zat bij mijn geluidskaart, de Terratec EWX 24/96.

Ik zit nu op 't werk, maar ik weet bijna zeker dat er geen USB op de pod 2 zit, dus wil je midi rommelen, dan moet je een midi interface hebben.

Hier is een plaatje van mijn geluidskaart + midi interface (die losse connector):
http://messe.harmony-central.com/Musikmesse01/Content/Terra_Tec/PR/EWX-24-96-large.jpg

Waarschijnlijk kun je zo'n midi-interface ook los aanschaffen, maar dat zou je moeten uitzoeken... Sowieso is een goede geluidskaart voor audio geen overbodige luxe vind ik zelf.

ponq
15 oktober 2007, 15:30
het usb kabeltje dat je nodig hebt is iig goedkoper dan de midi kabel, en beter verkrijgbaar.

(midi is ook wel verkrijgbaar hoor, conrad bijv)

Blowfishy
15 oktober 2007, 16:18
Bij feedback is een gameport kabeltje 13,75 euro en een usb kabel 25 euro. Waar baseren jullie het dan op dat gameport kabels te duur zijn? Bovendien heb ik niet echt een heel snel signaal nodig, ik hoef alleen maar wat presets op de pod te zetten.

Volgens mij heb ik ook zo'n midi interface op mijn geluidskaart. Kan ik dan gewoon zo'n midi kabel bij conrad kunnen kopen? Ik heb namelijk ook zo'n ingang bij mijn geluidskaart. Hoe kan ik zeker weten dat het een midi interface is?

Groetjes,

Blowfishy

ponq
15 oktober 2007, 16:23
usb kabel haal je om de hoek bij je lokale pc boer voor 5 euro. Ma goed, je moet t zelf weten ;) Door USB kan meer dan alleen MIDI commando's, mocht je een fw update oid willen uitvoeren (geen idee of dat kan bij de POD...).

Die midi kabel is ook prima, moet je helemaal zelf weten....

Tis alleen duurder en minder praktisch...

Blowfishy
15 oktober 2007, 16:25
er kan geen usb in de pod. ik heb een trust 5.1 surround geluidskaart, zouden jullie kunnen kijken of die een midi interface heeft. ik geloof van wel, in ieder geval bedankt,

Groetjes,

Blowfishy

Bouke
15 oktober 2007, 16:25
de Pod 2.0 heeft geen usb...

Bouke
15 oktober 2007, 16:26
da's tegelijk zeg :D

Bouke
15 oktober 2007, 16:28
https://www.dynabyte.nl/image.php?i=17191&w=180&h=165

als dat je soundcard is, is dat gele brede ding je gameconnector...

Koop een midikabel met gameconnector en twee keer 5-polige din. De 'uit' van de midikabel naar de 'in' op de podt, etc.

Succes!

ponq
15 oktober 2007, 16:28
er kan geen usb in de pod. ik heb een trust 5.1 surround geluidskaart, zouden jullie kunnen kijken of die een midi interface heeft. ik geloof van wel, in ieder geval bedankt,

Groetjes,

Blowfishy


haha zeg dat dan direct. Sta ik me hier ff een tijdje poep te praten zeg.

mea culpa ;)

midi is what you need.

Blowfishy
15 oktober 2007, 20:48
is dit dan het enige wat ik moet kopen:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=FC073&a=167&treeID=5_3

wat is een 5 polige din kabel? Die zit toch al op die gamepoort kabel van de link hierboven of niet?

harrie-beton
15 oktober 2007, 21:06
De link die je nu laat zien klopt. Deze kabel is het enige wat je nodig hebt om een pod 2.0 (die geen usb heeft) aan te sluiten. De ene kant stop je in de gameport en de andere kant in je pod 2.0.

13 euro is alles.

De midi via usb kabels zijn wel moderner.

Blowfishy
15 oktober 2007, 22:26
ok bedankt ik weet genoeg :)

Bouke
15 oktober 2007, 22:34
is dit dan het enige wat ik moet kopen:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=FC073&a=167&treeID=5_3

wat is een 5 polige din kabel? Die zit toch al op die gamepoort kabel van de link hierboven of niet?

5-polige din zijn die twee ronde stekkertjes (met ehh... 5 pootjes :D )

Klopgeest
16 oktober 2007, 21:07
haha zeg dat dan direct. Sta ik me hier ff een tijdje poep te praten zeg.

mea culpa ;)

midi is what you need.

Je praat poep omdat je niet goed leest. Ik had al gezegd dat er geen usb op de pod 2 zat.

ponq
17 oktober 2007, 11:31
zeg gozer, gedraag je eens een beetje!

1) ik geef al toe dat ik er gewoon naast zat
2) achteraf dat nog eens arrogant aanstippen voegt echt niks toe
3) lees je eigen post eens goed voor je zo'n toon aanslaat....je wist BIJNA zeker dat er geen USB op de POD 2.0 zit...BIJNA....
4) pfff.....

Klopgeest
17 oktober 2007, 14:54
zeg gozer, gedraag je eens een beetje!

1) ik geef al toe dat ik er gewoon naast zat
2) achteraf dat nog eens arrogant aanstippen voegt echt niks toe
3) lees je eigen post eens goed voor je zo'n toon aanslaat....je wist BIJNA zeker dat er geen USB op de POD 2.0 zit...BIJNA....
4) pfff.....


Als ik schrijf dat ik bijna zeker weet dat er geen usb op pod 2 zit, dan zou je
op z'n minst toch even kunnen nagaan of zo'n pod 2 idd geen usb heeft ipv meteen te zeggen dat usb goedkoper en beter verkrijgbaar is.

Doe je dat niet, dan praat je idd poep. Die extra post van me was omdat even duidelijk te maken omdat je net deed alsof je niet kon weten dat er geen usb op de pod 2 zat. That's it.

harrie-beton
17 oktober 2007, 22:52
de poep nu links laten liggen graag.

Terug naar midi en de pod 2.0 (zonder USB)