PDA

View Full Version : binding en dekkende kleur?



barno
15 oktober 2007, 00:25
Heb op mijn zelfbouw een binding gezet, zal binnenkort gaan kleurlakken. Ik weet dat je best de laklaag met een schrapertje wegneemt om de bindings terug zichtbaar te maken (als de lak nog niet volledig is uitgehard), maar moet dat dan na elke laag? (er zullen bij mij regelmatig enkele dagen tussen de laklagen zitten).

hassent
15 oktober 2007, 06:39
Kun je de binding niet heel strak afplakken, bv met cellotape (weet niet of dat oplost als je gaat lakken, maar het is wel mooi dun) of anders met schilderstape?

Mattia
15 oktober 2007, 06:56
Heb op mijn zelfbouw een binding gezet, zal binnenkort gaan kleurlakken. Ik weet dat je best de laklaag met een schrapertje wegneemt om de bindings terug zichtbaar te maken (als de lak nog niet volledig is uitgehard), maar moet dat dan na elke laag? (er zullen bij mij regelmatig enkele dagen tussen de laklagen zitten).

Gewoon in een dag de kleurlagen spuiten (2 a 3, meer zal wsch niet nodig zijn), schrapen (alhoewel, ik plak het meestal ook af, maar dan moet je alsnog schrapen), en dan de rest van de dagen de blanke laklagen spuiten.

orreltak
15 oktober 2007, 16:47
ja gewoon afplakken.tis even een precies klusje.
en mocht er toch wat kleurlak achterblijven,krab je het zo weg met een stanley/scheermesje.